Gå til innhold

Nå kommer tordenværet drivende innover mot Oslo


Anbefalte innlegg

Ser at mange har fått ødelagt utstyr av lynet, men ingen forteller hvor de bor, om det er i by, eller på landet. Bor selv i en gammel bygård i Oslo sentrum, og lurer da på hvor mange som har fått ødelagt utstyr her i Oslo, eller for den saks skyld i sentrum av hvilken som helst annen by.

 

Har hørt at sjansene skal være mindre i tett bebyggelse, men er alltid snar med å trekke ut kontaktene til maskinene uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her hjemme har jeg fått oppgradert pc'n min to gsnger de siste to åra pga lynnedslag.

 

Første gangen fikk jeg igjen 25000 på en 3 år gammel IBM og andre gangen fikk jeg 15000 på en pc som var verdt maks 7000.

 

Har fått vite at jeg bor på ett utsatt område.

 

Liker lynet litt jeg.

 

Det måtte ha vært en dyr IBM eller så er det forsikringssvindel.

Lenke til kommentar

Ja, er det noen på Sørlandet her som det smeller hos da?

 

Dette kartet taler for seg..

 

20200428Lyn3timer.jpg

 

PS. Det er ventet at det beveger seg mot østlige trakter i løpet av natten. Så ja, for en gangs skyld, "nå" kommer tordenværet drivende innover mot Oslo =)

 

Oppdatering: Ny runde med lyn og torden på vei fra sørvest. Dere som er våkne nå og leser dette bør huske på å trekke ut kontaktene til alt av elektrisk utstyr dersom dere befinner dere i faresonen. Ser forresten ut til at sørlendingene får dobbel dose. :wink:

 

21020418Lyn3timer.jpg

Lenke til kommentar

øhh..er det egentlig noen fare for meg (som bor i rekkehus i et stort boligfelt og alle strøm&telefon-kablene ligger i jorda?

Pleier aldri å dra ut kontakta når det lyner, og både ADSL modem og PC, TV, og alt annet av elektrisitet overlever alltid..men fattern pleier å dra ut kontakta og TP-kabelen til maskinen hans :o

 

men lyn er skikkelig tøft å se på. årntli kick :woot:

men ække så tøft når det slår ned i hus og brenner dem ned da :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...