Gå til innhold

Nå kommer tordenværet drivende innover mot Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er noe herk når ting ryker....

 

Det er derfor jeg bor midt mellom 3 steder som har lynavledere på taket.... Og tro meg... de ble tryffet en del ganger nå i helga.

 

Man kan jo kalle det klok av gammel skade....

 

 

Jeg har også 3 lynavledere veldig nærme... En på skolen, en på kirka.. og.. øhm... treet til nabon... :lol: Har vært litt skremt non ganger.. :D

 

Har bare ødelagt et 56k modem. Til fordel for meg egentlig, for da hadde jeg enda et argument å bruke på pappa for å anskaffe adsl... :smile:

 

Men ellers er det mektig skremmende, men likevel flott å se på (kommer ann på hva slags humor jeg er i... lol)

 

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Er det ikke bare de i hus med skikkelig ræva strømsystem som får skader på utstyr når det lyner? Selv er jeg godt forsikret og drar bevisst aldri ut kontakter når det lyner, og det har aldri skjedd noe.

 

Dårlig nett på huset spiller nok liten rolle. Utvendig nett og geografisk plassering betyr en del mer. Er selv forsikret for 50k, men drar alltid ut strømmen.

 

Etter å ha sett flust av ødelagte maskiner, frysere, tv'er (en død hund) osv så føles det greit å være sikker mot for usikker :)

Lenke til kommentar

AC/DC er et australsk heavy rockeband. Eller du kan kalle de vekselstrøm/likestrøm.

 

 

eller antichrist/devilchild...  

 

 

mvh knutern

 

Vel, vel...

Den offisielle historien fra bandet, går ut på at de ikke ante hva de skulle kalle seg, så så søstra til en av dem bakpå en radio med AC/DC-konverter, og sa at: "Hei, det kan dere kalle dere!"

Lenke til kommentar

Ahhh...jeg husker hvor mye der lynte og tordnet i fjor når denne tråden ble opprettet. Men nå er det sol og blå himmel på Kolnes. *ser ut alle vinduene* ... ikke en eneste sky å se verken mot nord, sør, øst eller vest.

Det lynte for ca 2-3 uker siden, og det var ganske mektigt. Satt da på en balkong fem meter over bakken med panoramautsikt utover lynet som slo kraftigt ned et par kilometer unna. (Over karmøy) Når det drønnet kjente du det i mellomgulvet. Naturen er kraftig!

Lenke til kommentar
Det lynte for ca 2-3 uker siden, og det var ganske mektigt. Satt da på en balkong fem meter over bakken med panoramautsikt utover lynet som slo kraftigt ned et par kilometer unna. (Over karmøy) Når det drønnet kjente du det i mellomgulvet. Naturen er kraftig!

 

Opplevd at tordenen kommer samtidig med lynet? Da snakker vi lyd...

Lenke til kommentar

ja ..dette med lyn skal man ha litt respekt for.

når jeg bodde i sverge,(litt nord for stokholm)opplevde jeg at lynet slo ned overalt.

bodde sammen med en jente.hun satt i telefonen da det lynte,så bare at hele telefonen ble helt blå/hvit og at den spratt ut av handa hennes.

 

skulle ut og hente ungen hennes,da så jeg disse kule-lynene bortover veien.en av disse traff ungen,så hun ble løfta ut av skoene sine og ble slenkt flere meter bortover veien.

 

nå gikk det jo heldivis bra med begge.

 

 

så jeg har litt ekkel følese når det er lyn og torden.

Lenke til kommentar

lynet slo ned oss meg en gang...... isdn boksen sprengtes og det blå røyk ut av den etterpå.......... innmaten i pcn gikk til helvette...... sendte den til den lokale datasjappa og sendte regninga til forsikkringsselskapet..... de betalte tvert...... dette var den tiden jeg ikke klarte å sette opp maskina selv :lol:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

En gang når jeg var i Vietnam så slo lynet ned i det hotellet vi satt å spiste i. Det smalt no inni granskauen! Å lillesøstra mi som hadde hendene fulle av pommes frites me ketchup stappe fingrene i ørene, det så helt sykt ut etterpå! :lol: Skulle tru hun blødde som f***.

Lenke til kommentar

Torden og lyn er litt annerledes i Norge enn det er i utlandet. Når jeg var i Philadeldphia (USA) for noen år siden, skulle vi ut i byn, og da begynte det å tordne og lyne noe voldsomt. Var det noen som brydde seg? NEI - virket som om det var helt normalt, og ingen viste tegn til at det var farlig eller noe, selv om du tydelig så lynene i himmelen, slik som på film :D (ganske så mange ganger i minuttet)

Lenke til kommentar

ADSL-modemet fra NGT tok kvelden i fjor etter et tordenvær. Ingenting annet var ødelagt.

Det kjipe var at det tok nesten 1 mnd for NGT å sende meg et nytt. Jeg bruker Cisco modemet, og de hadde det ikke på lager akkurat da.

 

Vurderte å sette igang tiltak i dag (trekke ut strøm osv), men det kom aldri nære nok til at jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
ja ..dette med lyn skal man ha litt respekt for.

når jeg bodde i sverge,(litt nord for stokholm)opplevde jeg at lynet slo ned overalt.

bodde sammen med en jente.hun satt i telefonen da det lynte,så bare at hele telefonen ble helt blå/hvit og at den spratt ut av handa hennes.

 

skulle ut og hente ungen hennes,da så jeg disse kule-lynene bortover veien.en av disse traff ungen,så hun ble løfta ut av skoene sine og ble slenkt flere meter bortover veien.

 

nå gikk det jo heldivis bra med begge.

 

 

så jeg har litt ekkel følese når det er lyn og torden.

 

:lol::lol: God fantasi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...