Shulgin Skrevet 23. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 12:11, Veslemøy skrev:AC/DC er et australsk heavy rockeband. Eller du kan kalle de vekselstrøm/likestrøm. Takk, husker det nå... :smile: Quote: Lynet slår aldri ned på samme sted to ganger sies det, men det stemmer ikke. Her var det fjerde gangen i natt hvor lynet slo ned i nærheten. Etter en liten opptelling etter nattens herjinger har det røket følgende:1 stk Router2 stk PC`er2 stk skjermer1 stk tv apparat *gisp* My good! Quote: Har ikke fått sjekket alt enda. Mere!? :sad: Quote: Alt dette skjedde ca kl. 04.00 Nå begynner f.... meg det å lyne igjen. Jeg logger av og stikker ut i bilen. Der er jeg i det minste trygg.Jeg hater dette, kall meg meg pingle, men jeg vet hva jeg snakker om. Forstår... Hater lyn!(Er ikke redd for det, men hater det!) Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 23. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 04:29, Danny skrev:har alltid på pc`en og tv når det tordner/lyner har aldri skjedd no,internetten går via kabler under bakken også strømmen,jeg har ingenting å frykte hadde jeg bodd i hus da hadde jeg nok skrudd av alt Lynet bryr seg ikke om hvor kablene dine ligger, så at de ligger i bakken er slett ikke noen forsikring. Selv om lynet ikke følger dine kabler, kan overspenning andre steder på nettet snike seg inn de merkeligste steder. Lenke til kommentar
druid Skrevet 23. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2002 Det var noen Heftige smell med lysshow her i Haugesund og, idet ene smellet slo det ut TV og internett (begge deler på kabel) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2002 Håper ikke det blir en trend å starte en ny tråd hver gang det lyner og tordner. Men nok om det. Jeg fikk selv lynet inn i stua og det lyste bra opp:/ Slo bare ut modemet mitt heldigvis. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 23. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 11:32, Kjetil Lura skrev:PangaeaKlokken 2 i natt var det lyn og torden i stavanger, strømmen forsvant i ca et kvarter,røkket ut alle kontaktene til tv og pc/telefon kontakten Kjetil Jeg hørte det :wink: Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2002 lyn og torden eier !! i luften kan du smake ionene, og du kjenner at håret ligger lett på toppen. det er en "i ett med naturen" følelse å sitte på plenen i reinværet mens det lyner og tordner som pokker. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 23. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2002 Eg va opp i en skog, plutselig blinka det og eg rakk ikkje og telle før drønnen var der. Var ikkje so høg i hatten. Dei som stod ilag med meg såg gnistane i treet som det slo ned i. Og skog er ikkje akkurat den sikraste plassen når det lyner:P Lenke til kommentar
boza Skrevet 24. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2002 Har vær tpå teltur i Oslomarka i fra Lørdag til Søndag og det var sinnsykt fett med Lyn/Torden og masse regn hele natta...wuuhuuu du føler deg liten når moder jord setter igang. Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 24. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: the_ruthless :Huhei! Ditt utstyr? Bad luck, i tilfelle. Håper du teller opp alt til naboene i den der, ja. Idioter som ikke trekker ut strømmen, uansett. (Vi fikk grilla elektrisktannbørsten av lynet en gang...) Må bare spørre.... Fikk du støttenner da? :smile: [ Denne Melding var redigert av: Freeload på 2002-06-24 12:06 ] Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2002 Ingen som fikk det. Pluss at jeg uansett bruker vanlig tannbørste, fordi den elektriske er bare lame. (Søstrene mine bruker den.) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2002 the_ruthless Elektriske tannbørste er det beste verktøyet som er funnet opp til rengjøring av kjeften din. :grin: Kjetil Lenke til kommentar
dale Skrevet 24. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 02:27, Skrue skrev:-Og jeg derimot, elsker å se naturkreftene utfolde seg!Og har installért lynvern og alskens andre greier som beskyttelse for Tor med hammer´n!Men takk for advarselen, uansett. :smile: Jeg er også en ivrig naturkrefter beundrer! hehe, overspenningsvern må man også ha! Lenke til kommentar
taleg Skrevet 24. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2002 Det er noe herk når ting ryker.... Det er derfor jeg bor midt mellom 3 steder som har lynavledere på taket.... Og tro meg... de ble tryffet en del ganger nå i helga. Man kan jo kalle det klok av gammel skade.... Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 24. juni 2002 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2002 Må bare si til de "tøffe" folka her som ikke gidder å trekke ut noenting. Jeg har herpa fem nettverkskort, en ISDN-boks, en ADSL-boks og ett gammalt 56k modem pga. lynet. Det ble 3500,- ca. Seff skjedde ikke alt samme gangen, men jeg tenkte at det skjer sikkert ikke igjen. Det kan det!! Men for all del, lær gjerne av egne feil:) Lenke til kommentar
KAS Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Drar opp denne igjen da jeg ser at det herjer diverse tordenvær rundt omkring i Sør-Øst Norge akkurat i øyeblikket. Noen det har smelt hos/smeller hos akkurat nå, som sitter på nettet uten å dra ut kontakta? =) Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Drar opp denne igjen da jeg ser at det herjer diverse tordenvær rundt omkring i Sør-Øst Norge akkurat i øyeblikket. Noen det smeller hos akkurat nå, som sitter på nettet uten å dra ut kontakta? =) Jepp, her er alle maskinene fortsatt kobla opp og på. Smalt skikkelig her, men det slår ikke den gangen det dirret i glasskapet (slo ned ikke så lang unna her) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 <!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>1 stk Router 2 stk PC`er 2 stk skjermer 1 stk tv apparat </BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End --> Huhei! Ditt utstyr? Bad luck, i tilfelle. Håper du teller opp alt til naboene i den der, ja. Idioter som ikke trekker ut strømmen, uansett. (Vi fikk grilla elektrisktannbørsten av lynet en gang...) :lol: Har mista 2-3 ISDN bokser oppover årene...men ikkje noko utanom det. Her på vestlandet har det forresten vorse blå himmel og strålande sol den siste veka. den quoted min vart litt feil.... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Drar opp denne igjen da jeg ser at det herjer diverse tordenvær rundt omkring i Sør-Øst Norge akkurat i øyeblikket. Noen det smeller hos akkurat nå, som sitter på nettet uten å dra ut kontakta? =) Heldigvis passerte tordenværet meg. Det var aldri nærme, men kunne høre torden i det fjerne Lenke til kommentar
JuB Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Nå er tordne været nærme meg..(Arendal), tror jeg røsker ut det elektriske jeg.. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Nå er tordne været nærme meg..(Arendal), tror jeg røsker ut det elektriske jeg.. Ja, jeg ser noen rødt som nærmer seg. Du har en artig stund i vente, ser det ut som Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå