Gå til innhold

Nå kommer tordenværet drivende innover mot Oslo


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-06-23 12:11, Veslemøy skrev:

AC/DC er et australsk heavy rockeband. Eller du kan kalle de vekselstrøm/likestrøm.


 

Takk, husker det nå... :smile:

 

Quote:


Lynet slår aldri ned på samme sted to ganger sies det, men det stemmer ikke. Her var det fjerde gangen i natt hvor lynet slo ned i nærheten. Etter en liten opptelling etter nattens herjinger har det røket følgende:


1 stk Router

2 stk PC`er

2 stk skjermer

1 stk tv apparat


 

*gisp* My good!

 

Quote:


Har ikke fått sjekket alt enda.


 

Mere!? :sad:

 

Quote:


Alt dette skjedde ca kl. 04.00 Nå begynner f.... meg det å lyne igjen. Jeg logger av og stikker ut i bilen. Der er jeg i det minste trygg.


Jeg hater dette, kall meg meg pingle, men jeg vet hva jeg snakker om.


 

Forstår... Hater lyn!(Er ikke redd for det, men hater det!) :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-23 04:29, Danny skrev:

har alltid på pc`en og tv når det tordner/lyner har aldri skjedd no,internetten går via kabler under bakken også strømmen,jeg har ingenting å frykte hadde jeg bodd i hus da hadde jeg nok skrudd av alt


 

Lynet bryr seg ikke om hvor kablene dine ligger, så at de ligger i bakken er slett ikke noen forsikring. Selv om lynet ikke følger dine kabler, kan overspenning andre steder på nettet snike seg inn de merkeligste steder.

Lenke til kommentar

Quote:


the_ruthless :

Huhei! Ditt utstyr? Bad luck, i tilfelle. Håper du teller opp alt til naboene i den der, ja. Idioter som ikke trekker ut strømmen, uansett. (Vi fikk grilla elektrisktannbørsten av lynet en gang...)


 

Må bare spørre....

 

Fikk du støttenner da?

:smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Freeload på 2002-06-24 12:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 02:27, Skrue skrev:

-Og jeg derimot, elsker å se naturkreftene utfolde seg!

Og har installért lynvern og alskens andre greier som beskyttelse for Tor med hammer´n!


Men takk for advarselen, uansett. :smile:


 

Jeg er også en ivrig naturkrefter beundrer!

 

hehe, overspenningsvern må man også ha!

Lenke til kommentar

Må bare si til de "tøffe" folka her som ikke gidder å trekke ut noenting. Jeg har herpa fem nettverkskort, en ISDN-boks, en ADSL-boks og ett gammalt 56k modem pga. lynet. Det ble 3500,- ca. Seff skjedde ikke alt samme gangen, men jeg tenkte at det skjer sikkert ikke igjen. Det kan det!!

 

Men for all del, lær gjerne av egne feil:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Drar opp denne igjen da jeg ser at det herjer diverse tordenvær rundt omkring i Sør-Øst Norge akkurat i øyeblikket.

 

Noen det smeller hos akkurat nå, som sitter på nettet uten å dra ut kontakta? =)

 

Jepp, her er alle maskinene fortsatt kobla opp og på. Smalt skikkelig her, men det slår ikke den gangen det dirret i glasskapet (slo ned ikke så lang unna her)

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

1 stk Router

2 stk PC`er

2 stk skjermer

1 stk tv apparat

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

Huhei! Ditt utstyr? Bad luck, i tilfelle. Håper du teller opp alt til naboene i den der, ja. Idioter som ikke trekker ut strømmen, uansett. (Vi fikk grilla elektrisktannbørsten av lynet en gang...)

 

:lol: :lol:

 

Har mista 2-3 ISDN bokser oppover årene...men ikkje noko utanom det.

 

Her på vestlandet har det forresten vorse blå himmel og strålande sol den siste veka. :D

 

den quoted min vart litt feil....

Lenke til kommentar
Drar opp denne igjen da jeg ser at det herjer diverse tordenvær rundt omkring i Sør-Øst Norge akkurat i øyeblikket.

 

Noen det smeller hos akkurat nå, som sitter på nettet uten å dra ut kontakta? =)

Heldigvis passerte tordenværet meg. Det var aldri nærme, men kunne høre torden i det fjerne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...