Gå til innhold

Nå kommer tordenværet drivende innover mot Oslo


Anbefalte innlegg

Fra min meteorologiske observasjonspost i Oppegård kan jeg melde at det etter all sannsynlighet er et tordenvær på vei innover mot Oslo. Det kommer fra Østfold og ser ut som det har retning mot Oslo og omegn.

 

Røsk ut ISDN/ADSL linjer fra veggen når du føler at det er nær nok. Glem heller ikke andre ting som er i forbindelse med Tele/strøm/Tv osv. med mindre du trenger en ny PC med tilbehør. Smeller det i maskinen din, så kan det jo godt hende at annet tilbehør tilfeldigvis går i stykker også *kremt, kremt*

 

Er det forresten noen som har fått ødelagt utstyr og data p.g.a. lyn og torden? I tilfelle, så hadde det vært artig å høre hvordan forsikringsselskapet taklet dette.

 

Og der kom regnet. Og jeg som hater tordenvær. Setter meg som regel i bilen hvis det blir for nærgående. Jeg ble slått i bakken av lynet som 7 åring, og det sitter i meg enda.

 

Anyway: Det er jo fet lyd når Tor kaster hammer`n da, eller hva?

 

 

edit: skrivefeil

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-06-23 01:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er kult med lyn jeg. hehe

Minner meg om AC/DC (skal eg. være et lyn der, ikke "/"...)

 

Ellers så har jeg mista et modem for noen år tilbake. Reiv ut strøm til TV og PC, men glemte kabelen til modemet. Heldigvis var det ikke noe mer som gikk adundas...

 

Kommer det dritvær på vestlandet også eller?

Ser ganske bra ut foreløbig da...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 01:49, Veslemøy skrev:

Og der kom regnet. Og jeg som hater tordenvær. Setter meg som regel i bilen hvis det blir for nærgående. Jeg ble slått i bakken av lynet som 7 åring, og det sitter i meg enda.



 

Du er en "uheldig-gris" du, Veslemøy. Har sett et program på Discovery om lyn og mennesker som er truffet av lyn. De sa visst at hvis du er blitt truffet en gang så er sjansen mye større for å bli truffet en gang til.

 

Hvorfor? Det vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

AC/DC er et australsk heavy rockeband. Eller du kan kalle de vekselstrøm/likestrøm.

 

Sanoj_20

Lynet slår aldri ned på samme sted to ganger sies det, men det stemmer ikke. Her var det fjerde gangen i natt hvor lynet slo ned i nærheten. Etter en liten opptelling etter nattens herjinger har det røket følgende:

 

1 stk Router

2 stk PC`er

2 stk skjermer

1 stk tv apparat

 

Har ikke fått sjekket alt enda.

 

Alt dette skjedde ca kl. 04.00 Nå begynner f.... meg det å lyne igjen. Jeg logger av og stikker ut i bilen. Der er jeg i det minste trygg.

 

Jeg hater dette, kall meg meg pingle, men jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...