Gå til innhold

Qxl.no - Regler er til for å brytes?

Anbefalte innlegg

Vis ikke qxl gjør noe etter att mangen har rapportert den, så kan vi vel faktisk anmelde qxl for å medvirke til piratkopiering. Nå er ikke lover min sterke side. Men det er jo deres ansvar, og når de vet om det. Men ikke gjør noe så er det jo ulovlig

de har nok fjernet den men etter retningslinjen så har nok QXL fraskrevet seg et hvert ansvar for alt som selges der i retningslinjene sine

sleipe tullinger er dem uansett

dessverre for oss forbrukere og enkelte selgere så er vi bundet til alt som er til fordel for qxl (tabber med feks bud og qxl sier at alt er bindene)

skjer det noe galt med tanke på svindel ulovligheter eller ting som ikke er som de ga inntrykk av så er det et oppgjør mellom selger og kjøper og qxl har ikke noe med dette å gjøre.

Så lenge qxl tjener mest mulig penger og kan binde oss dødlige til bindene avtaler samt at dem ikke har ansvar for det som blir solgt eller hvordan det blir solgt så er qxl fornøyd.

Passer ikke reglene så forandrer dem sikkert dem underveis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  ......mulig du/dere hadde blitt kjempeglad om det hver lønningsdag banket en kar på døra og sa "sorry jeg gidder ike arbeide så jeg måha en del av di lønning"  :hmm:....

Skjer ikke det da? Skattpengene jeg betaler får nok de som ikke jobber mer glede utav enn det jeg gjør. For det er vel slik at de som betaler skatt får minst igjen for det.

En annen ting. det funker dårlig å sammenligne piratkopiering med stjeling. Når man stjeler noe i 'den virklige verden' får den som hadde tingen ett tap, når man piratkopierer mister produsenten bare en potensiel inntekt. I de fleste tilfeller av ole på gutterommet tror jeg nok det dreier seg om inntekter som aldri hadde blir realisert. Så lenge den som bruker en piratkopi aldri hadde kjøpt produktet har heller ikke produsenten tapt ett øre :) Husk, det er bare snakk om potensiell inntekt.

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar
  ......mulig du/dere hadde blitt kjempeglad om det hver lønningsdag banket en kar på døra og sa "sorry jeg gidder ike arbeide så jeg måha en del av di lønning"  :hmm:....

Skjer ikke det da? Skattpengene jeg betaler får nok de som ikke jobber mer glede utav enn det jeg gjør. For det er vel slik at de som betaler skatt får minst igjen for det.

En annen ting. det funker dårlig å sammenligne piratkopiering med stjeling. Når man stjeler noe i 'den virklige verden' får den som hadde tingen ett tap, når man piratkopierer mister produsenten bare en potensiel inntekt. I de fleste tilfeller av ole på gutterommet tror jeg nok det dreier seg om inntekter som aldri hadde blir realisert. Så lenge den som bruker en piratkopi aldri hadde kjøpt produktet har heller ikke produsenten tapt ett øre :) Husk, det er bare snakk om potensiell inntekt.

Vel,nå tenkte jeg på om noen kom og krevde litt ekstra ETTER du hadde betalt skatt. Skattepengene får du jo igjen av så det monner, hva med gratis skole, sykehus, veier osv osv .

Piratkopiering er det samme som å stjele fordi du tar en annens rettigheter og med windows feks så blir det enda mer reelt ford 90% av dem som i dag sitter på piratkopier ville kjøpt disse om det ike var mulig å kopiere dem .

Så det er uansett for dårlig å lette sin samvittighet ( om den finns) på en så lettvint måte. :hmm:

Lenke til kommentar

Hehe, jeg tviler litt på at jeg får igjen mer, eller like mye som jeg betaler i skatt. men uansett er det jo de som ikke betaler skatt som tjener mest på ordningen med skatt. BTW, gratis vei? You got to be kidding, right ;) (bommer og avgifter mann) uansett er det jo ikke gratis, jeg betaler for det med skatten min jeg. Tror nok jeg hadde tjent penger på at det ikke var skatt, men betal etter bruk av de forskjellige tjenestene du nevner.

Jeg kan forresten med glede si at jeg ikke har dårlig samvittighet ang piratkopiering. (så får dere tolke den slik dere vil ;)), men fakta er at disse enorme tapstallene musikk/film/spill produsentene klager om er urealistiske. Man kan ikke ta antall "piratkopier*pris=tap" av den enkle grunn at ikke alle som piratkopierer ville kjøpt varen hivs de ikke kunne piratkopiert. Videre kan man også si at det i noen tillfelder er positivt med piratkopiering (btw, snakker om kopiering til eget bruk, ikke masskopi til salg) fordi endel "brand names" ikke hadde vært like godt kjent om det ikke var for sprdningen av tidligere materiale. Så "reelt" tap blir "antall som faktisk hadde kjøpt det*pris-kostnader ved å lage alle de ekstra kopiene-penger tjent i form av reklame etc=tap" tror den summen blir 'litt' lavere enn det de fleste produsenter syter om. Uansett, så ville de pengene man da brukte på spill bli tatt fra noe annet man bruker penger på. Lurer på når ringnes skal begynne å klage på at det er for for mange som kjøper lovelig software slik at færre har penger til øl ;) (ok ok, liten fleip der)

spessielt med windows er jo også det at de har hovedparten av inntektene sin fra brediftsmarkedet, og OEM versjoner av windows. Jeg tror ikke MS hadde hatt en like stor del av bedriftsmarkedet om det hadde vært umulig å piratkopier windows siden noen flere da ville brukt linux (eller noe annet) og det dermed ville være bedre for bedriften å gi annsatte linux slik at de slapp å lære dem opp i windows.

Uavhenging av riktig/galt anf kopiering, så kunne det jo vært greit med en litt mer nøyansert debatt, istendenfor den samme gamle "Its wrong vs. I don't care" som slikt gjerne ender opp i.

Lenke til kommentar
Tja, her er mine alternativer.

1: Han mangler kunnskap om gjeldene regelverk

2: Han kalkulerer med å tjene litt penger uten å få noe særlig (hvis noen) straff for det.

Vel, han kalkulerer nok med at QXL er plassen hvis man skal selge ulovlige varer, eller overpriset varer.

Slikt sett gjør han nok rett i holde seg til QXL, for de har jo, som denne tråden, og mange tidligere tråder, vist at kontroll på annonsene har de ikke.

Tror ikke QXL skjekker så mye. De er mest interesserte i å tjene penger.

Moderatorene på dette forumet her, burde jo snart opprettet en egen avdeling for QXL, men tråder om QXL pleier jo som regel å bli stengt ganske fort og brutalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...