Thelle Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Bare si ifra hvilket spill du vil ha, jeg har nesten alle XBOX spill som noen gang er laget. Still gjerne spørsmål om jeg har spillet du har lyst på. Her er en liste over spill jeg har, slik at valget kanskje blir lettere for deg! Jeg har fått VELIG mange spørsmål om VELIG mange forskjellige spill, så jeg må begrense meg litt! Han kan skaffe ALLE spill til XBOX. Men han må jo begrnse litt. Slik at han har en liten liste med spill. Ergo: han har ikke alt til XBOX likevel. kjøper man to spill får man dem for 40 kr pr spill, kjøper man tre spill så koster det 43.3 kr pr spill.. kjøper man 4 spill så får man plutselig spillene til (hold dere fast) 40 kr pr spill! Kjøper man 10 så får man spillene for (hold dere ENDA bedre fast) 40,- stk. Det er faen en bra deal ass. Hehehe Huff. Det er nesten ikke en gang snillt å gjøre narr av slike mennesker :/ Synes litt synd på vedkommende. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Det er vel ikke verre enn å stikke ned på politistasjonen og printe ut det og legge med en link? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Er faktisk ikke værre enn å bare ringe til en lokalpolitistasjon. Trenger ikke engang møte opp. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 kjøper man to spill får man dem for 40 kr pr spill, kjøper man tre spill så koster det 43.3 kr pr spill.. kjøper man 4 spill så får man plutselig spillene til (hold dere fast) 40 kr pr spill! det er fordi du betaler da 80 spenn for de to første spillene, og 50 for det siste. kjøper du 4 spill blir det 2*2 spill, altså 2*80 kr=160 spenn... er jo en "smart" måte å få folk til å kjøpe et extra spill det.. Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har ihvertfall rapportert annonsen til QXL - oppfordrer alle brukerne her til å gjøre det samme... Det er ikke sikkert det skjer så mye, men ramler det inn 20-30 rapporter på auksjonen må de vel ta affære??? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 kan man ikke rapportere QXL.no for dette. Mener å huske at bedrifter som bidrar til slikt salg, og ikke utøver makten de har til å forhindre det, faktisk kan bli stilt ansvarlig? Lenke til kommentar
aleh Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ja det er en måte å gjøre det på, en annen er å ikke rapportere noe som helst. Hvorfor skulle jeg rapportere noen? Det at noen selger ulovlige ting på QXL har ingenting å gjøre med meg... Spill/Film/musikk selskapene har nok av mennesker og advokater som tar seg av den jobben. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Har ihvertfall rapportert annonsen til QXL - oppfordrer alle brukerne her til å gjøre det samme... Det er ikke sikkert det skjer så mye, men ramler det inn 20-30 rapporter på auksjonen må de vel ta affære??? hvorfor skal jeg gjøre det? Jeg har jo ikke rent mel i pose selv jeg Men regner med at alle indignerte her har det da forsvarer ikke det han driver med, men han er jo så frekk/naiv at dette burde vært postet under humor! Endret 20. februar 2005 av ronndi Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har ihvertfall rapportert annonsen til QXL - oppfordrer alle brukerne her til å gjøre det samme... Det er ikke sikkert det skjer så mye, men ramler det inn 20-30 rapporter på auksjonen må de vel ta affære??? hvorfor skal jeg gjøre det? Jeg har jo ikke rent mel i pose selv jeg Men regner med at alle indignerte her har det da forsvarer ikke det han driver med, men han er jo så frekk/naiv at dette burde vært postet under humor! Følte meg iallefall ikke truffet her, for ja jeg kjøper kun orginalt både av musikk, film og software. Har faktisk 3 maskiner med 3 forskjellige XP lisenser. Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Følte meg iallefall ikke truffet her, for ja jeg kjøper kun orginalt både av musikk, film og software. Har faktisk 3 maskiner med 3 forskjellige XP lisenser. Og du er faktisk stolt over å ha gitt et av verdens største multinationale selskaper over 3000kr? Altså jeg sier ikke at det er teit å kjøpe lovlige programmer. Men det du har gjort er jo å ta litt av etter min mening. Blir nesten litt det samme som at jeg må kjøpe 2 hl2 spill fordi jeg spiller både hos morne og hos faren min... Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har faktisk 3 maskiner med 3 forskjellige XP lisenser. Oi oi, er det ikke bare jeg som har orginal XP her på forumet Lurer på hvor mange som faktisk har det? Vet ikke om politiet reagerer om noen rapporterer noe slikt, men BSA gjør sikkert det. BSA reagerer GARANTERT hvis de finner ut at QXL ikke foretar seg noe ved slikt piratsalg. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg sier ikke at jeg har rent mel i posen. Men jeg tror neppe at vedkommende har kjøpt alle spillene selv for så å rippe og selge. Det hender vel at jeg kopierer en dvd-film til eget bruk. Men ifølge loven er det jo ikke forbudt å brenne/kopiere ett program, spill og film til eget bruk. Men å gå så langt som å selge produktene jeg har kopiert til "eget bruk" har jeg ikke gått. Jeg selger riktig nok NOEN kopier av dvd-filmer. Men dette er egenproduserte filmer. Og de eneste som kjøper disse er jo de som er med på turen eller lignende som filmen blir laget av. Slik at dem har ett minne for livet. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Men ifølge loven er det jo ikke forbudt å brenne/kopiere ett program, spill og film til eget bruk. programmer er ikke lov å kopiere men musikk og film er det tror jeg husker det var mange som drev slik bussiness før da brennerene kom og ingenting hadde kopisperre håper han fikk en smekk på fingrene da jeg tror han er under 15 år som er kriminell lavalder for en voksen kan ikke være så dum Lenke til kommentar
msulland Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Siden det var spill til xbox, hvorfor ikke sende en mail/ringe microsoft? Selv om spilla ikke er dems, så synes de ikke sånt er noe bra. Gir dårlig rykte til xbox = mindre som lager spill til den = mindre solgte. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Følte meg iallefall ikke truffet her, for ja jeg kjøper kun orginalt både av musikk, film og software. Har faktisk 3 maskiner med 3 forskjellige XP lisenser. Og du er faktisk stolt over å ha gitt et av verdens største multinationale selskaper over 3000kr? Altså jeg sier ikke at det er teit å kjøpe lovlige programmer. Men det du har gjort er jo å ta litt av etter min mening. Blir nesten litt det samme som at jeg må kjøpe 2 hl2 spill fordi jeg spiller både hos morne og hos faren min... jeg har lovlig XP lisens.. Betaler gladelig 1200 kr (som jeg betalte den gang da) for en XP Home lisens.. har aldri hatt krøll med denne versjonen som jeg har hatt med pirat versjoner. Siden 2003 har jeg så og si bare kjøpt spill, har vel ca 50-60 orginale spill i cover stående siden 2003. Men må selvfølgelig innrømme, spill jeg ikke får tak i butikken her, laster jeg ned.. Men kommer de en dag i butikken til en nice price, kjøper jeg dem.. f.eks IGI2, har en perfekt ulovlig kopi, men også en lovlig kopi liggende. . begynner å se meg lei på folk som syter over at MS faktisk er store, og faktisk har klappet i sammen ett sinnsykt bra OS (noe som det er grunnet grensesnitt, brukevennlighet, kompatibel med det meste). At QXL ikke gjør noe med auksjoner som helt klart er ulovlige, er jo utrolig. Har veldig lyst å tipse FBI (NRK) eller TV2 hjelper deg, kanskje mest FBI... Endret 20. februar 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Altså jeg sier ikke at det er teit å kjøpe lovlige programmer. Men det du har gjort er jo å ta litt av etter min mening. Blir nesten litt det samme som at jeg må kjøpe 2 hl2 spill fordi jeg spiller både hos morne og hos faren min... ehh hva mener du med å ta av en winxp lisens gjelder for 1 maskin og har han 3 maskiner så må han ha 3 stk winxp mener du han skal ta ulovlig kopi av 1 xp og fordele det ut over de andre maskinene han eller burde han kjøpt et lisensbasert flerbruker windows Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 For å ikke helt spore av, så kan man nå se at qxl har tatt klagene til betrakning og stengt auksjonen. Brukeren har t.o.m. blitt utestengt Godt å se at qxl fortsatt er litt seriøse i allefall Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hehe, jeg rapporterte han omlag 10-15 ganger...... Bye bye bunny ! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Følte meg iallefall ikke truffet her, for ja jeg kjøper kun orginalt både av musikk, film og software. Har faktisk 3 maskiner med 3 forskjellige XP lisenser. Og du er faktisk stolt over å ha gitt et av verdens største multinationale selskaper over 3000kr? Altså jeg sier ikke at det er teit å kjøpe lovlige programmer. Men det du har gjort er jo å ta litt av etter min mening. Blir nesten litt det samme som at jeg må kjøpe 2 hl2 spill fordi jeg spiller både hos morne og hos faren min... Ja faktisk er jeg det, for hvorfor skal jeg eller du ha rett til å stjele noe andre har skapt. Husk menst andre pratet om å erobre verden gikk bill ut og gjorde det. Dette viser at han var en smart fyr som klarte å realisere sine drømmer og for det mener sansyneligvis du og mange andre at det er rett å stjele fra han Uansett hvem det er så er det den som har laget et produkt som eier dette om du liker det eller ei, så enten betaler en for det eller så er en fri, mulig du/dere hadde blitt kjempeglad om det hver lønningsdag banket en kar på døra og sa "sorry jeg gidder ike arbeide så jeg måha en del av di lønning" EDIT: Har faktisk betalt for kun to, fordi jeg ringte dem og forklarte saken og at jeg syntes det var teit å kun ha lov å bruke lisensen på kun en maskin da jeg hadde tre maskiner og to lisenser. Dette var de faktisk enige i og de sendte meg en CD gratis. Endret 20. februar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
warillion Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Vis ikke qxl gjør noe etter att mangen har rapportert den, så kan vi vel faktisk anmelde qxl for å medvirke til piratkopiering. Nå er ikke lover min sterke side. Men det er jo deres ansvar, og når de vet om det. Men ikke gjør noe så er det jo ulovlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå