Gå til innhold

Med fare for å bli hengt......

Skrue

Anbefalte innlegg

I en stund, preget av frustrerende og tidvis intetsigende og uoverveide innlegg, tillater jeg meg å spørre:

Oppfatter du DEG SELV som en seriøs og kunnskapsrik person, med tanke på at vårt kjære forum skal vokse seg til et velrennomért og kvalitetspreget nettsted for datainteresserte?

Eller er du en vitebegjærlig person, som ønsker å nyte godt av andres kunnskaper?

Begge deler er såvidt jeg kan skjønne, svært attraktive!

Alternativt;

Fungerer forumet rett og slett som en "oppkast- skryte-bøtte" for nolduser med skrivekløe om kontorstoler, om hvor rask PC har du, og sist spilte Hip-Hop låter eller hva det nå enn kan bestå av?

Sistnevnte kategori bør snarest ekskluderes, i det minste bør de få en skarp advarsel av moderatorene, i den forstand som at slike ting er lite datarelatert.

Forumet fortjener rett og slett en nivåhevning, noe jeg antar 70-80% av brukerne vil si seg enige i?

Eller hva?

Har løkken rundt halsen her nå, det er bare å stramme til....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat kommet hjem fra byen, så jeg vet ikke om det er så slukt å skrive noe akkurat nå.. Men:

Tror jeg må innrømme at jeg er en nokså kunnskapsløs og "ubrukelig" deltaker her på forumet.

Ubrukelig i den forstand at jeg ikke har snøring på vannkjøling, voltmodding eller plansliping. Har vel ikke snøring på noenting unntatt spill og til nøds internett/Windows. Burde vel skjemmes, siden jeg har hatt datamaskin siden jeg var 8 år gammel :oops:

Synes forøvrig forumet er greit nok, jeg har riktig fått utvidet min horisont innen data de siste tre månedene, og kan vel da kanskje regnes som en vitenbegjærlig person som nyter godt av andre folks imponerende kunnskaper, f.eks deg, Skrue :smile:

Skjønner også at de seriøse og hengivne deltakerene av dere kan føle at forumet synker ned til lavmåls standard med innlegg av typen "hva er best av..." og "hvilke tre låter..", men det er vel nokså vanskelig å få bukt med dette. Personlig bryr jeg meg ikke særlig om det. Når sant skal sies så er vel halvparten av postene mine i denne kategorien allikevel, så jeg skal holde kjeft.

Uff.. Tror jeg skal dusje og komme meg i seng. Er nokså ør og susete i hodet. Våt er jeg også (det regner veldig her i Stavanger).

Edit: Skrivefeil, rett og slett.

:roll: tsk, tsk...

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-06-23 02:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 01:39, Skrue skrev:

Oppfatter du DEG SELV som en seriøs og kunnskapsrik person, med tanke på at vårt kjære forum skal vokse seg til et velrennomért og kvalitetspreget nettsted for datainteresserte?

Eller er du en vitebegjærlig person, som ønsker å nyte godt av andres kunnskaper?

Både og. Jeg er milevis bak for eksempel deg og borre. Men jeg føler at jeg selv kan mye i forhold til alder. Likevel mener jeg at jeg lærer mer enn jeg lærer bort. Anser meg selv om rimelig seriøs iaffal. :smile:

Quote:

Alternativt;

Fungerer forumet rett og slett som en "oppkast- skryte-bøtte" for nolduser med skrivekløe om kontorstoler, om hvor rask PC har du, og sist spilte Hip-Hop låter eller hva det nå enn kan bestå av?

Det òg. Synes det er greit med noen sånne, men etterhvert blir det for mye.

Godt innlegg og er mye enig med deg. :smile:

Lenke til kommentar

Tja. Jeg kan vel ikke si at jeg er den som er flinkest å holde seg saklig og on-topic, men... Jeg liker å lese, for å øke eget kunnskapsnivå. Og jeg bruker en og annen mulighet til å svare. Siden jeg begynte her, har det blitt et utrolig mye lavere gjennomsnitt... Nå er det for det meste bare fjortiser, idioter, floodere, spammere og generelle pissheads igjen. Tror EGENTLIG at dette forumet er soon-to-be-dead. Eventuelt at det trengs hard jobbing fra moderatorne.

Hva vil dere andre, som har vært her en stund, beskrive meg som? (Tåler å ta endel skit. Si deres hjertens mening.)

Tillegg; Jeg liker jo disse postene om stolene og sånt, også. De er helt greie. Men sånne poster som "haha" og "xx suger tiss" er ikke kult. Egentlig. Sådetsåh. Men NOE off-topic kan man ha, bare for gøy. Dette ligger jo generelt i en egen kategori for akkurat det uansett, så...

Jeg er så flink til å være off-topic!

http://www.twodeadducks.net/minipuz/

Mvh,

Tore Jakob Haugen

(Ha en festlig dag, folkens! Smil, så blir det meste bedre!)

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-06-23 02:07 ]

Lenke til kommentar

Så langt; Ærlige og fornuftige svar! Må det bare fortsette, meningen var jo bare å få "folk flest" til å tenke seg om.

For innerst inne har jeg tro på at de aller fleste har spørsmål / svar, som vil gavne majoriteten av brukerne av forumet!

I en fattig forhåpning om at jalla-innleggene etterhvert forsvinner i det fjerne.......

Vi, og de som driver dette nettstedet fortjener vel det.

Regner med at de aller fleste synes det samme?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden må eg berre slutte meg til det meste som er sagt over. Er spesielt enig med the_ruthless om at nivået på forumet har sunket drastisk siden eg begynte å følge med. Det som ofte irriterer meg er at ein tråd kan starte med eit heilt greit spørsmål, men den som spør får aldri svar. Dette fordi det er så mange som skal skrive om alt mulig anna i den tråden og plutselig så har alle glømt kva det vart spurt om.

Lenke til kommentar

Vi har jo flere kategorier under "off topic". Der synes jeg folk må få poste det de vil så lenge det er innenfor regelverket. De som ikke har interesse av og lese noe der, trenger ikke gå dit. Dette gjelder forøvrig feilposter også. Det er ikke lesepåbud her.

Det viktigste er at folk kan spørre om hjelp, og få hjelp. Og omvendt. Hva derimot de seriøse brukerene velger og lage sine temaer om, eller diskutere under f-eks søppel, bryr meg ingenting. Hvis en seriøs, hyggelig og hjelpsom "nerd" her på forumet, velger og diskutere regelrett piss under søppel, etterpå, synes jeg er helt greit.

Poenget er at folk ikke plager andre, og holder seg til saken som diskuteres der og da.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel også hva "hjelperne" gidder å svare på?

Jeg for min del ser på meg selv som en "hjelper", og screener tråder og brukere hardt.

Ser jeg at noen som spør om noe, og ikke har prøvd i det hele tatt å finne svaret selv, bruker elendige overskrifter (typisk "HJELP MEG"), poster i feil kategori fordi de ikke gidder å finne frem til korrekt kategori, har et elendig språk (typisk sms), er uhøflige etc., så gidder ikke jeg å svare.

Vet ikke hvordan det er hos alle de andre "hjelperne", men det er mer enn nok av seriøse spørsmål å svare på om "vi" ikke skal svare på useriøse (m.m.) spørsmål også :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Fungerer forumet rett og slett som en "oppkast- skryte-bøtte" for nolduser med skrivekløe om kontorstoler.....

Jeg ser at du sikter til min tråd. Denne started jeg for en god stund siden, og fikk god respons på denne.

Eksempler på kommentarer:

- "Dette er den villeste tråden jeg har sett på lenge,..... "

- "Skal ikke se bort fra at du får flere frags med en bedre sittestilling"

- "Jeg digger denne tråden. det er bra med noe som ikke er så mye data har."

- "lol, glimrende tråd "

Som man kan se av reaksjonene, var dette før forumet fle overfylt med tilsvarende tråder.

Desverre har jeg nå i ettertid sett at dette utviklet seg i en trist retning. Meningen min var jo å ha et "lettere" tema for en gang skyld. Desverre har det utviklet seg til at flere har fått et ønske om å lage lignende og like populære tråder i forumet!

Resultatet ser vi i dag, en god del spam, briefing og uinteressante emner.

Jeg skjønner altså nå i ettertid at jeg desverre har bidratt til slik forumet er i dag. Det er noe jeg er lei for. :cry:

Jeg har nå fjernet link til tråden fra min signatur, og håper på at denne og liknende tråder vil dø ut med tiden!

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-06-24 09:06 ]

Lenke til kommentar

Skal svare så ærlig jeg kan:

Quote:

Jeg er vell ikkeno Orakel som kan svare på allt. Men prøver å hjelpe de jeg kan. Trur jeg for det meste er seriøs på forumet.

Quote:

JA, jeg har lært masse av å lese på dette forumet. (Spesielt poster av dere "forum veteraner") Å jeg håper at jeg kommer til å gjøre dette framover også.

Jeg er også ening med at kvaliteten på forumet må opp. Så hva skal vi gjøre, for å få et bedre forum?

Dere kan lese mitt forslag i denne tråden:

Mitt forslag

Så nå utfordrerer jeg dere hva kan vi gjøre for å redde forumet, kom med det dere har på hjerte nå! ikke nøl, alle forslag er velkommene...

Lenke til kommentar

Jeg har sovet på ting i natt...

Har skiftet litt mening.

Dette med "kvaliteten må heves" hele tiden, minner meg mer og mer om en tåpelig klisje. Det har vært en jevn strøm av syteposter (undertegnede har stått for noen av de selv...) Hvor vi beklager hvor "dårlig" forumet har blitt, og vi har noen ganger kommet med forslag. Saken er at alle disse sytetrådene bidrar like mye til at kvaliteten går ned, som de useriøse brukere. Folk som leser dette tenker jo: "HW.no er den perfekte plassen og lage F***skap på. De tåler jo ingenting der!" For jeg har ikke vært borti forum med så stor andel av poster som inneholder temaet "brukerene" som her. Og jeg har vært på mange forum. Den situasjonen er helt unødvendig.

Er forumet så dårlig, så diskuter en annen plass. Fakta, uten at jeg sitter på tall her, er vel at forumet her har fått masse flere brukere den siste tiden. Selvfølgelig vil antall dårlige poster gå opp som følge av det. Men det vil gode poster også gjøre.

Noen ganger (oftere og oftere) så føler jeg at de "gamle gode traverene" her føler seg _oversett_ av nye brukere, og blir sur når de ikke for den respekten de hadde før i en mindre og mer lukket gruppe. (les: Delphi)

Er det der skoen trykker?

PS, slett alle poster, og kontoer(!) og kjøp inn Vbulletin board. En ny start er tingen hvis tingenes tilstand faktisk er så dårlig som raportert.

Lenke til kommentar

Etter min menig er det mange ting som kan gjøres for og få forumet bedre. Har sagt noe av dette før og gjentar igjen.

Brifing:

Brifing nevnte skrue men i bunn og grunn vil vell alle gjøre det (Til en viss grad). Så noen som nevnte det i en tidligere tråd at man kunne lage en egen side som folk kunne poste systemene sine og hva de fikk i forskjellige benckmarktester. Dette krever dog mye arbeid for at det skal fungere bra og at ikke folk skal poste falske poengsummer/systemer. Da ville antall brifeposter godt ned.

FAQ (Ofte stilte spørsmål):

Mange spørsmål går igjen på forumet. Hadde ok.no laget en FAQ om diverse evner som svarte på de vanligste spørsmålene hadde antall poster gått ned. En FAQ vil hjelpe "Newbies" veldig mye og sikkert erfarne bruker vil nyte godt av det.

Anbefalinger:

Mange spørs hva som er det beste grafikkortet, hovedkortet, ram o.s.v. . Løsningen på dette var å gjøre som hardware.no har gjort. Lage en anbefaling av komponenter. Her kan ok.no skrive hva som er det beste grafikkort, ram o.s.v.

Med disse tiltakene vil jeg tro at antall poster ville ha godt ned slik og forumet ville hatt mindre og mer oversiklig. Blir forumet mindre blir det lettere for moderatorer å holde styr på forumet og kan luke ut de useriøse postene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 02:55, borre skrev:

Spørsmålet er vel også hva "hjelperne" gidder å svare på?

Jeg for min del ser på meg selv som en "hjelper", og screener tråder og brukere hardt.

Ser jeg at noen som spør om noe, og ikke har prøvd i det hele tatt å finne svaret selv, bruker elendige overskrifter (typisk "HJELP MEG"), poster i feil kategori fordi de ikke gidder å finne frem til korrekt kategori, har et elendig språk (typisk sms), er uhøflige etc., så gidder ikke jeg å svare.

Vet ikke hvordan det er hos alle de andre "hjelperne", men det er mer enn nok av seriøse spørsmål å svare på om "vi" ikke skal svare på useriøse (m.m.) spørsmål også :smile:

Jeg svarer og hjelper på langt nær så mye som deg, borre, men jeg har også slutta å svare på "HJELP!!"-poster, no jeg oppfordrer andre her til å gjøre og. :smile: Spesielt fint synes jeg det er at du, borre ikke gjør det, for etter min mening er du den største hjelpen en kan få på forumet her. :wink:

Lenke til kommentar

vel.. jeg må si meg hjertens enig i dette som blir tatt frem her.. mange som egentlig ikke har noe å gjøre her. Ofte er det bedre å tie enn å tale når du ikke vet noen ting om emnet. Når reply på et spørsmål er "vet ikke" blir det rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 15:42, haakon_d skrev:

Når reply på et spørsmål er "vet ikke" blir det rett og slett for dumt.

"Vet ikke" er dumt ja. Men og bumpe opp et spørsmål som ingen ennå har svart på, og som er i ferd med og forsvinne under nye innlegg, synes jeg er en hyggelig tjeneste. Det er masse relevante spørsmål som forsvinner ned i intet fordi ingen med løsningen er online akkurat da. (uflaks kalles det) Folk synes vel heller det er mer masete og "dra opp" spørsmålene sine selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...