Hagforce Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei folkens! Jeg har i dag et sony kompakt kamera med MPEG MOVIE VX. Det tar opp film i 640X480 30fps, i grei kvalitet. Er vel ca 8 mnd gammelt nå.... Disse videoklippene er "nesten" så bra at det er brukbart til å filme med. Hvilket kamera er det som er best på film i dag? Er det slik at det snart kan brukes som erstatning for dv kamera? Det er bare så utrolig praktisk å kunne ta opp film med foto apperatet Så dette ga mersmak! Takker for gode tips Lenke til kommentar
F828 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Vet ikke om det er Sony`n som er aller best, men jeg har selv en Sony og bruker utelukkende dette for filming. For meg er kvaliteten god nok i massevis. Og i alle fall ikke så dårlig at jeg gidder å investere i et DV-kamera i tillegg. Så måtte jeg da drassa rundt på det også... F828 Lenke til kommentar
Ib Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Det er litt forskjell i de enkelte kameraenes formater, og det er avhengig av hva du skal bruke dette til. Nye ixus serien til Canon har også 60 FPS i 320x240 om du har behow for slow motion i høy kvalitet. Det er også forskjeller i kvalitet på ulike typer formater, noe du kan se drøftet her: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=12327413 Det går på jpeg og avi, kompresjon og kvalitet. Edit: kom forresten på at de 2 siste Canon (50 og 700) også har fått god zoom under video Endret 20. februar 2005 av Ib Lenke til kommentar
panima Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hej Jeg har et fuji finepix S 5000, jeg kun bruger til video (det kan desværre ikke zoome under optagelse), men jeg synes kvaliteten er god , så er der bare det med hukommelsen se eksempler her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå