Gå til innhold

Surround virker ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har et Creative Soundblaster Audigy Player lydkort og Altec Lansing Høyttaler ACS54 høyttalere (2+2+sub woofer). Jeg har stilt inn i creative softwaren for 4 høyttalere, men jeg har fremdeles til gode å høre noe lyd fra surround høyttalerene. Har spilt veldig mange nye spill, og sett mange nye filmer, men ingen surround. Hva kan dette komme av?Lydkortet er ca. en måned gammel, så jeg tror ikke driverene har noe å si. Og så ville det vært rart om de hadde solgt det uten støtte for surround.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer ikke! Du kan fint dekode surround lyd på maskinen! Alle Fourpoint sett fra Creative funker fint i surround med Audigy, og disse er uten dekoder. Sjekk om du har koblet riktig på Audigy-kortet, det skal være 3 kabler fra Audigy til høyralerene. En for front, en for rear og en for sub. Har du gjort dette, og stilt inn på 4.1 i Windows, skal alt fungere, da vet jeg ikke hva som er feil.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 23:59, dominizer skrev:

Det stemmer ikke! Du kan fint dekode surround lyd på maskinen! Alle Fourpoint sett fra Creative funker fint i surround med Audigy, og disse er uten dekoder. Sjekk om du har koblet riktig på Audigy-kortet, det skal være 3 kabler fra Audigy til høyralerene. En for front, en for rear og en for sub. Har du gjort dette, og stilt inn på 4.1 i Windows, skal alt fungere, da vet jeg ikke hva som er feil.


 

 

På mitt høyttalersett er det kun to ledninger som går til audigy kortet: front og surround. Disse ledningene kommer fra suben, og den funker helt fint. Jeg har koblet front, som er grønn, i den grønne inngangen, og surround, som er blå, i den blå utgangen. Jeg stilte inn på 4 høyttalere i windows, ikke 4.1, som jeg ikke tror var en opsjon. Har det noe å si?

Lenke til kommentar

Joda, det går fint å få DD med Audigy uten ekstern dekoder. Dette er implementert i driverene.

Du trenger heller ikke senterhøyttaler, denne trenger du strengt tatt bare hvis du ikke sitter ca i fokuspunktet for fronthøyttalerene.

 

Og nei, det er intet 4.1-valg (iallefall ikke i Win2k), .1 (subben) er implisitt.

 

Det er heller sjeldent at det er tre ledninger med 4-høyttalersett. Subben tar signaler fra enten front og bak, eller begge.

 

Kamikaze, du må koble høyttalerene til de to utgangene som er nærmest FireWire-utgangen. Grønn til grønn, men blå mot svart. Det burde gjøre susen. Håper det fikser biffen :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 03:01, LarsC skrev:

Joda, det går fint å få DD med Audigy uten ekstern dekoder. Dette er implementert i driverene.

Du trenger heller ikke senterhøyttaler, denne trenger du strengt tatt bare hvis du ikke sitter ca i fokuspunktet for fronthøyttalerene.


Og nei, det er intet 4.1-valg (iallefall ikke i Win2k), .1 (subben) er implisitt.


 

Eller i XP..

 

Quote:


Det er heller sjeldent at det er tre ledninger med 4-høyttalersett. Subben tar signaler fra enten front og bak, eller begge.


Kamikaze, du må koble høyttalerene til de to utgangene som er nærmest FireWire-utgangen. Grønn til grønn, men
blå
mot svart. Det burde gjøre susen. Håper det fikser biffen :wink:


 

 

Hvem skulle trodd at den skulle i svart! :razz: Haaper det hjelper. Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...