Der Kommissar Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Vel, topic sier det meste. Bildet ble ganske dårlig etter min mening, og derfor trenger jeg tips og triks for hvordan å lage et skikkelig "ekte spøkelse", forbedringer osv. På forhånd takk Edit: Usj, måtte "kompresse" litt ja. Endret 20. februar 2005 av Mr. Jenssen Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Det første jeg legger merke til er skjev gorisont, men det er fine farger å et fint motiv Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Skikkelig stilig bilde! Kan du gjøre det om til 1280x1024? Hadde vært stilig med den bakgrunnen! =) Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Vel, det var jeg ikke så nøye med, da jeg mest tenkte på "spøkelset". Bildet er tatt av en kamerat da vi var på klassetur, men redigeringen er det jeg som står bak, og lurer på. Så det er "spøkelset" mitt jeg lurer på Har nemlig enda ikke orka å fremkalle de 4 rullene mine fra turen Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Et "skyggespøkelse" på mørk bakgrunn... ikke lett. To ting jeg ville prøvd: Snu fargene (invertere) på spøkelse så det blir lyst isteden. Eller lage et hvitt / lyst skinn rundt "skyggespøkelset". Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Ja, prøvde det, men det blei så falskt... Men jeg tar en test: Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ser det ja... Prøv å la det skinne lenger. Minst 10 pixler til hvis bildet er i den oppløsningen som det vises her. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Hva mente du med "skinne lenger"? Jeg er ganske fersk med photoshop og slikt Men om jeg skulle gjøre "skinnet" svakere eller sterkere? Bildet er normalt ikke "kompresset" Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Noe slikt (OBS! rask skisse): Endret 20. februar 2005 av Rivers Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Ah, ok, da burde jeg sette opacity på litt mer på "outer glow" eller noe slikt. Men det blir allikevell litt falsk "look", men on the other hand vlir det jo klarere osv. Valgets kvaler Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Skumlere enn dette blir det ikke. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Blir knapt skumlere enn dette! Endret 21. februar 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Blir knapt skumlere enn dette! Fikk frysninger Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Usj, dere skulle gi tips og hints, ikke "fucke opp" tråden/fremkalle hjerteinfarkt med slike grusomheter! Men i allefall: Skal jeg kanskje i stedet for å lage slik et falskt lys heller gjøre figuren mørkere? Virker mer "ekte", eller? Off-topic: Dessuten, en liten oppdatering: Tror jeg skal bruke bildet i en valgfri oppgave i KuH (vi har tegning) på skolen, slik at jeg får god karakter. Skal dessuten sette inn plexi i kabinettet, og lærern sa at jeg var meget kreativ, og blabla. Dvs: En god karakter, hurra! Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ja, prøvde det, men det blei så falskt... ermm.gif Men jeg tar en test: Ser mer ut som et vannmerke enn et spøkelse når det skinner sånn.... Bare min mening da... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Usj, dere skulle gi tips og hints, ikke "fucke opp" tråden/fremkalle hjerteinfarkt med slike grusomheter! Men i allefall: Skal jeg kanskje i stedet for å lage slik et falskt lys heller gjøre figuren mørkere? Virker mer "ekte", eller? Off-topic: Dessuten, en liten oppdatering: Tror jeg skal bruke bildet i en valgfri oppgave i KuH (vi har tegning) på skolen, slik at jeg får god karakter. Skal dessuten sette inn plexi i kabinettet, og lærern sa at jeg var meget kreativ, og blabla. Dvs: En god karakter, hurra! Bekalger det der. Du kan bruke Filter knappen i Layers vinduet og velge Outer glow. Det blir mer naturlig. Det gjorde jeg på vår alles elskede kulturminister, funka ganske bra. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Ja, brukte outer glow, men kanskje litt lav opacity? Men jeg synes som tidligere sagt at det blei for falskt og "ghostbustersaktig", så er kanskje en mørkere figur løsningen? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ville tro at en lysere figur som du gjør mer transparent og bruker mindre glow på vil fungere ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå