Gå til innhold

Et program som takler 240 Gb med musikk


raybergs

Anbefalte innlegg

Hallo alle

 

Jeg har en god del musikk (Mp3 filer) på en ekstern harddisk som ligger alfabetisk i mapper, med cover til hver (som jpg. bilder)

Jeg begynner nå å miste oversikten over hva jeg har å trenger derfor et program som kan liste opp (alfabetisk) hver og en artist som ligger på f.eks. bokstaven "F" eller "W". Men uten at jeg trenger å ligge alle albumene fysisk inn i programmet, som f.eks windows media player, for det har jeg ikke plass til på den bærbare maskinen.

 

For å oppsummere:

Jeg trenger et program som bare bruker en koblig/henvisning til den eksterne harddisken.

 

Takker for alle svar

Ray

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om WinAmp takler så store datamengder. Mulig du kan bruke et program som heter dbPowerAmp. Skal visstnok være bra for store musikksamlinger. Info om programmet hentet fra hjemmesiden deres:

  • Crossfader - fades old tracks out whilst fading in new, just like having a DJ. Gapless playback, remove silence between audio tracks.
  • Visualizations (Spectrum analyzer, oscilloscope), advanced and varied Skins,
  • On Screen Mini Controls - take control of dAP, anytime anywhere,
  • Built-in Music Collection database, Track Preference Playback - your favorite tracks are played the most!
  • Small and fast - modularized: only components use are loaded,
  • Selective Playback - listen to the tracks you want to hear.
  • ID Tag editor - edit Artist, Track information,
  • Auto Volume Normalization - no more fiddling with the volume knob, all your tracks will be the same volume,
  • Playlist Editor, most played, newest and previously played,
  • Quality Graphic Equalizer (16384 order filter) - digitally enhance your music,
  • Widest codecs available, plays practically every audio type (by default dAP plays Wave, Audio CDs, Mp3, Ogg & Midi).
  • 100% Free no nags, pop-ups, hidden spy or bundle-ware.

Du kan laste ned dbPowerAmp her.

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Hallo alle

 

Jeg har en god del musikk (Mp3 filer) på en ekstern harddisk som ligger alfabetisk i mapper, med cover til hver (som jpg. bilder)

Jeg begynner nå å miste oversikten over hva jeg har å trenger derfor et program som kan liste opp (alfabetisk) hver og en artist som ligger på f.eks. bokstaven "F" eller "W". Men uten at jeg trenger å ligge alle albumene fysisk inn i programmet, som f.eks windows media player, for det har jeg ikke plass til på den bærbare maskinen.

 

For å oppsummere:

Jeg trenger et program som bare bruker en koblig/henvisning til den eksterne harddisken.

 

Takker for alle svar

Ray

Musicmatch JukeBox er sikkelig bra, og takler store mengder musikk bedre enn noen andre program jeg har prøvd. Du har også en veldig grei søkefunksjon i tillegg til at den sorterer sangene inn i mapper! =) :thumbup: Kan kanskje vær LITT vanskelig å komme igang med, men ellers er den topp!

http://www.download.com/Musicmatch-Jukebox...tml?tag=lst-0-1

Lenke til kommentar

Jeg har kun 115 GB mp3 på en ekstern harddisk og bruker iTunes fordi jeg har en iPod. Har etterhvert funnet en måte å eksportere data fra iTunes som en HTML-fil og denne filen kan med letthet importeres i Excel eller Access. Denne rutinen går greit, selv om vi snakker om relativt store mengder.

 

Alle mp3-filene ligger fysisk på den eksterne harddisken selv om iTunes er installert på harddisken på min stasjonære maskin. Du trenger mao kun å fortelle iTunes hvor mp3-filene ligger.

 

Det vil ikke ta lang tid å importere 240 GB inn i iTunes, men det vil ta grusomt lang tid å sortere en slik mengde musikk, spesielt hvis du er like "nerd" som meg og skal ha hver eneste mp3-fil sortert.

Lenke til kommentar

Hallo igjen folkens

 

Takk for svar!

Jeg høres kanskje storforlangene ut nå men jeg har prøvd flere av de nevnte programmene (på den gamle maskinen først :) og musicmatch, winamp og dbpoweramp har for mye "tillbehør" (for all del gode, solide programmer med masse valgmuligheter!)

Men med tillbehør mener jeg internettdatabaser, radiostasjoner osv. som jeg ikke trenger. Pluss at noen av de også legger seg som oppstarts elementer... selv med custom install.

Men dette lille programmet, Mp3 Cat så lovende ut...?!

 

Uansett, jeg kan ikke gi meg med bare å ha prøvd 3-4 programmer så fortsett gjerne med anbefalinger. kanskje det finnes et program som også kan vise coveret til platen som spilles...???

 

mvh

Ray

Lenke til kommentar

240GB = 245760mb

 

245760mb/60mb(ca. et album) = 4096 album

 

Ett album koster gjennomsnitt 150kr

 

150kr x 4096album = 614400kr

 

---------------------------------------------

 

Har du virkelig brukt 614400 kr på musikk eller prøver vi å hjelpe deg med dine piratkopierte filer?

 

klart en regelbrudd..

Lenke til kommentar
240GB = 245760mb

 

245760mb/60mb(ca. et album) = 4096 album

 

Ett album koster gjennomsnitt 150kr

 

150kr x 4096album = 614400kr

 

---------------------------------------------

 

Har du virkelig brukt 614400 kr på musikk eller prøver vi å hjelpe deg med dine piratkopierte filer?

 

klart en regelbrudd..

hmm.. Er ikke helt enig i regninga di der.. Det spørs jo hvilken kvalitet han setter på .mp3'ene sine.. Mine mp3'album tar gjennomsnittelig større plass enn 60 mb.. Og, uansett, man får mye "billig" på platekompaniet og andre nettsteder, som har en lavere pris enn 150 kr.. Kan jo nesten fort komme ned i halvparten av den drøye halve millionen du nevner..

 

Skal være enig at det var veldig mange CD'er / mp3'er, men så lenge vi ikke kan "bevise" at han driver med "snusk", så ser jeg heller ingen grunn til å stoppe å hjelpe personen.. Kanskje fyren rett og slett har mange penger og bruker det meste han har på CD'er!? Hvem vet..

Lenke til kommentar

at ikke det er nøyaktiv det beløpet jeg skrev er da flisespikkeri. Ja, all musikken kan godt være mye over 300kbps og da blir sanglisten MYE mindre og ja, det finnes billigere cd'er og dyre cd'er. Å si gjennomsnittsprisen pr CD i en platebutikk er rundt 150kr er helt kurant! Er utrolig mange flere cd'er til fullpris enn billige. Men anyways, flisespikkeri .

 

Hvorfor bryr jeg meg? Fordi jeg følger retningslinjene i denne forumet, mer konkret:

 

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

..men seff kan 240GB med musikkens hans være backup fra samlingen men jeg er mer realist, 240GB er såpass mye musikk til at det er adskillig grunn til å mistenke piratkopi.

 

..og HW-brukere, kan dere med hånd på hjerte si at dere tror ikke noe av 240GB med musikk ikke innholder minst èn piratkopi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...