Gå til innhold

p4 1,7 256k VS p4 1,8 512k

nesenra

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å kjøpe en p4 1,7 brukt i 3 mnd.for 1000; hadde egentlig tenkt og kjøpe en ny 1,8 NW ,men er den såpass mye bedre at det er verdt de ekstra kronene??

[ Denne Melding var redigert av: nesenra på 2002-06-23 01:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P3 1.26GHz er raskere en P4 1.6GHz NorthWood og Willamette!!!!!

Hadde P3 men har kjøpt en Athlon nu, ikke imponert over P4 sin ytelse. Har en AthlonXP 2100+ (1.733GHz) som kostede meg 2095kr. Min venn er Intel freak, han har en 1.8GHz Nortwood og han får juling i alle tester fra meg. Skjønner ikke denne "loyality" til giganter som Intel.

Alle disse benchmark er også mainstream spill og applikasjoner og mange av dem har fått liten P4 pump i koden. Med engang du ikke har det får P4 juling av Athlon. Jeg kjører SETI med minn venn som har NW 1.8 og vi har ikke gjørt noen test med SETI men jeg ligger langt foran hann og det bare øker og jeg bruker min maskin MER en hann til annet en SETI@home. Dvs at min maskin bruker mindre tid til analysing en hans.

Jeg er rett og slett utrolig skuffet over P4.. Eneste reell alternative til Athlon XP er P4 på 2.4 eller høyere klokkefrekvens og de er svindyre og gir lignene ytelse. Men MHz har utrolig påvirkning i folks ideer om ytelse akkurat som hestekrefter.. Jeg har 100 du har 50.. jeg er bedre men i dataverden da er det bare ikke slik.

En AthlonXP 1800+ som er lynrask koster 1000kr ny. Jeg er ikke sur over disse Intel freaks fordi uten dem ville Athlon være miget dyrere. Det er så mange som kjøpre Intel og eneste det som kan få dem til at kjøpe noet annet er overdreven pris forskjel. Athlon XP 2100+ for 2000kr, det kaller jeg kupp.

Hilsen,

Lenke til kommentar

når skal folk som deg begynne å forstå at:

AMD TÅLER MER VARME

AMD TÅLER MER VARME

AMD TÅLER MER VARME

AMD TÅLER MER VARME

AMD TÅLER MER VARME

AMD TÅLER MER VARME

AMD TÅLER MER VARME

AMD TÅLER MER VARME

AMD TÅLER MER VARME

Lenke til kommentar

At AMD'er krever så mye kjøling er litt av en hype tror jeg. P4-kjøler'ne er jo litt bøse de også.

Jeg har en AMD Tordenfugl 1200@1515Mhz ... med full load i Lightwave og mange tråder blei den rundt 55-60 grader. Det var med en ur-råtten billig-kjøler med ditto vifte. Nå kjører jeg samme oppsettet med en Thermalright AX7 + en 80mm Enermax på laveste turtall. Nå har jeg aldri sett den over 50 grader.

Ser du på tabellene som har vært posta rundt på forumet her, så utvikler ikke topp-klokka AMD så mye mer enn en godt klokka P4 nei. Du klokker ikke en P4 så siiiinsykt mye før du bør ha god kjøling på den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...