Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med oppstart av pcen min

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden sist gang pcen min bestemte seg for å slå seg vrang, så det måtte bli noe skikkelig dritt denne gangen. Og det ble det.

En dag satt jeg og surfet på internett og hørte på musikk. Plutselig skjedde dette: Pcen frøs. kunne ikke gjøre noenting, så jeg startet på nytt. Det pleier jo å løse de fleste problemer, men neida. På det punktet under oppstarten hvor boot-screenen pleier å komme opp frøs den på nytt. ingenting skjer. Prøver en gang til, men ingenting skjer.

For noe dritt, tenker jeg. Jeg prøver å reinstallere windows, jeg.

Men nedda. Windows setup ser ut til å klare seg helt fint, laster filer som bare det, men idet meldingen "setup is starting windows" kommer opp, skjer det ingenting. cdromen sluttetr å jobbe og ingenting skjer. Jaja. jeg er sulten og går for å spise middag. En halvtime senere kommer jeg tilbake, men ingenting har skjedd. fortsatt samme blåe skjermen med skriften "setup is starting windows" nede til vensre.

For noe forbanna dritt, tenker jeg, og slår av pcen, finner frem iBooken min og tenker ikke mer på det på et par uker.

Men jeg savner den litt. Jeg har fett lydkort i den som jeg pleier å bruke til opptak av gitarstuff, og har ikke lyst til at det bare skal ligge der og støve bort.

Så dette lurer jeg på:

Hva kan være galt? Kan det være hardware-feil? Jeg har prøvd med flere windows-cder, så det er ikke der problemet ligger. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...