Gå til innhold

X800 XT PE AGP vs X850 XT PE PCI-E

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uff det var mye liten skrift....

AC Input: 115/230 V - 10/5 A 60/50 Hertz

DC Input

+3.3V:::20.0A(ORG),+5V:::32.0A(RED)+12V:::16.0A(YEL)

+5VsB:::2.0A(PURP),-5V:::0.3A(WHI),-12V:::0.8A(BLUE)

P.G Signal (Gray) Ground (Black)

Fuse Rating: 8A,250V ~(+3,3V & +5V=210W Max) (+3,3V & +5V & +12V=330W)

Det er ikke akkurat specs å skryte av. 16A på 12v railen er ikke ideelt. Bla på MSI sin hjemmeside anbefales det minst 24A på 12V... (på a64 system)

Er ikke helt sikker på hva dette gjør med systemet. Om det blir ustabilt eller ikke starter i det hele tatt hvis du har for lite....?

Prøv med en annen PSU, lån en med kvalitet og nok power av en kompis ell noe. Hvis ikke det funker, så er det siste alternativet å flashe BIOS til skjermkortet......Hvis ingenting funker å send det tilbake..!!??

Lenke til kommentar

Har selv Tagan 480W, rett og slett veldig bra! 28A på 12v

bZerk 500W skal også være et godt kjøp. 34A på 12V

Men jeg vil så klart ikke fortelle deg at du måå kjøpe ny PSU, før du vet at det er problemet. Selv om jeg begynner å tro det mer og mer, med tanke på du sa at det ble verre i krevende spill.... :hmm:

Lenke til kommentar

Problemet med at bilde henger kan fort fikses. Jeg ville lastet ned nyeste bios til kortet ditt å flashet det. Da regner jeg med at problemet vil forsvinne. Hvis ikke dette hjelper, så prøv å sette 2D å 3D til like mhz. Dette løser også ofte problemet.

Her er nyeste bios Gainward 6800GT

Å her er flasheprogram NVFlash 5.08

FlashGuide

Hvis du prøver disse tingene, så er jeg ganske sikker på at du ender opp som en fornøyd eier av ett 6800GT kort

PS. Anbafaler også å teste med en større PSU. Men ville da ha testet før jeg kjøpte. Kjipt å bruke 1000kr på ny PSU, hvis ikke det hjelper noe.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

dette kan like gjerne være et varme problem++ det er dårlig themal pasta på gpuen på de kortene, på noen kort sitter også kjøleløsninen løst på, ergo den kjøler ikke, så mange ligger på 90 til 100 grader å da sier det seg selv, temp på disse kortene kan falle enormt ved å rette på en av disse tingene eller begge

Har fikset dette problemet selv med en paps vifte (rett på kjøle elementene), ligger på 47 idle og 58 etter flere timer spilling :thumbup:

Om du løper å kjøper psu er jeg redd kaster enda mer penger i dass, feilsøk til du er helt sikker på hva det er, om du ikke har venner med hardware, lever in pcen for feilsjekking, burdet ikkke koste mer en 250-300kr

Edit: stor mulighet for at flashen over er løsninen også, det har hjelpt utrolig mange på gainward forumet! (problemet er at de lager egne bioser, så på mange av de første modellene var de ikke helt 100)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...