Gå til innhold

X800 XT PE AGP vs X850 XT PE PCI-E

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er ganske like, eneste stedet det virker som om det er markant ytelsesforskjell (Til fordel for X850XT PE) er Call of Duty.

Kilde

Les gjennom hele, f.eks i FarCry ligger X800XT PE 10 fps forran X850XT PE. (Blir null forsprang hvis du ser på 1600.1024x32 4xAA og 16xAF).

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan fikse det btw?

Kanskje... Hvis du forteller oss litt om problemet, og hvilken hardware du har...

Hvilket hovedkort/chipset, grafikkort og PSU... Event. også driver

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Gainward 6800 GT Golden Sample

AMD 64 3000+ Socket 754

ASUS K8N-E Deluxe

SPI ODM 400W power supply

Western Digital Caviar S-ATA 200 GB HD

og disse http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302393&cks=PRL minnebrikkene.

Jeg fikk problemet etter en formatering og jeg har prøvd å formatere 3-4 ganger etterpå uten hell.

Det virker som om jeg får problemet etter noen Windows Updates så det virker som om problemet ligger i software.

Det skjer ikke i Counter Strike men i Vice City og Battlefield Vietnam, med andre ord spill som krever mer.

Jeg prøvde å sette ned systemvolumet og skru opp lyden i headsettet siden en jeg kjenner også har det samme problemet og han sa at det skjedde når det kom skarpe lyder.

Det fungerte faktisk ganske bra og det skjer sjeldnere enn før men alikevel for ofte.

Endret av Alle bra nick er opptatt jo
Lenke til kommentar

Hvilken type PSU har du? (Antall Watt, og fabrikant)

Virker på meg som om kortet ditt kanskje før for lite strøm, det er iallefall typisk tegn på en slik feil.

Ellers bør du passe på at du har installert chipset driverene til nForce før du legger inn grafikkdriverene. Pass også på at nyeste BIOS er installert (last ned fra ASUS). Du bør også slå av "Fast Writes" i BIOS (Ligger sammen med AGP instillinger). Legg også inn Riva Tuner, Cool Bits eller annet Windows-program for å sjekke at Fast Writes er slått av i Windows også...

Jeg hadde også slike problemer før, men de forsvant etter jeg slo av fast-writes. Kjører med de nForce driverene fra nvidia sin side, og driver versjon 71.81 på grafikkortet

Edit: Ser på de kortene du har satt opp øverst i tråden... X850 kortet er kun i PCI Express, altså det passer ikke i hovedkortet ditt. Du må ha et AGP kort...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Du har jo et bra oppsett fra før av, du vil tjene mer på å få det til å funke!?

Hvis du skal selge nåværende HW kommer du til å tape en del penger da....

Har ganske likt oppsett selv og jeg er ialfall dritfornøyd.

Hva slags Amps klarer din PSU å levere? Tenker på 3.3, 5, +12V osv...

Lenke til kommentar

uff det var mye liten skrift....

AC Input: 115/230 V - 10/5 A 60/50 Hertz

DC Input

+3.3V:::20.0A(ORG),+5V:::32.0A(RED)+12V:::16.0A(YEL)

+5VsB:::2.0A(PURP),-5V:::0.3A(WHI),-12V:::0.8A(BLUE)

P.G Signal (Gray) Ground (Black)

Fuse Rating: 8A,250V ~(+3,3V & +5V=210W Max) (+3,3V & +5V & +12V=330W)

Endret av Alle bra nick er opptatt jo
Lenke til kommentar

Ser ut som du har samme problem med Gainward som jeg hadde. Jeg kjøpte meg Gainward 6800U når det kom og hadde bare problemer i spill som krevde noe spesialt BFV. Jeg gikk lei som deg og bytta det ut med HIS X800XTPE og har ikke angret ett sekund! Jeg gikk drit lei Gainward kortet ja:søk etter mine poster så vil du finne en fortvilet mann :(

Jeg har ikke hatt ett eneste problem med ATI kortet som både er stille og bedre/enklere drivere. Det har også bedre ytelse i mine spill som er BFV/CSS.

Ingenting er mer irriterende enn å ha ett kort man ikke er fornøyd med, men du kan jo bare bytte kortet med ett X800XTPE ifra ATI så slipper du nytt hk.

Jeg har samme hk som deg tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...