Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Sapphire Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 vs Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe Hvem av disse to kortene er best når kriteriene er ytelse, støynivå og stabilitet. Hadde også vært fint med noen tester som forsterker påstandene deres Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Tror ikke forskjell er så stor, tror at den er lik null Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Av disse to kortene så er storebror litt mer "støyaktig" enn lillebror, men det er knapt noe du merker. Har du et stille og lavt temp kabinett fra før av så vil du trolig merke liten forskjell. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) De er ganske like, eneste stedet det virker som om det er markant ytelsesforskjell (Til fordel for X850XT PE) er Call of Duty. Kilde Les gjennom hele, f.eks i FarCry ligger X800XT PE 10 fps forran X850XT PE. (Blir null forsprang hvis du ser på 1600.1024x32 4xAA og 16xAF). Endret 20. februar 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Til Battlefield og CS + videoredigering hva er best av dem da? Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 GForce 6800 Ultra/GT Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Ellers takk har fått nok av nVIDIA for en stund framover. Bildet fryser i 10 sekunders perioder når jeg spiller. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Mulig jeg tar feil nå men jeg mener å huske snakk om at x850xt pe i snitt var ca 3% over x800xt pe. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ellers takk har fått nok av nVIDIA for en stund framover.Bildet fryser i 10 sekunders perioder når jeg spiller. Feil kan du oppleve med hvilket som helst kort. Ville ikke avskrevet nvidia fordi du har fått et buggy kort Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Poenget mitt er at jeg har dårlige erfaringer med nVIDIA og bare gode med ATi så jeg føler det tryggere å gå for ATi Noen som vet hvordan jeg kan fikse det btw? Endret 20. februar 2005 av Alle bra nick er opptatt jo Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Noen som vet hvordan jeg kan fikse det btw? Kanskje... Hvis du forteller oss litt om problemet, og hvilken hardware du har... Hvilket hovedkort/chipset, grafikkort og PSU... Event. også driver Endret 20. februar 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Gainward 6800 GT Golden Sample AMD 64 3000+ Socket 754 ASUS K8N-E Deluxe SPI ODM 400W power supply Western Digital Caviar S-ATA 200 GB HD og disse http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302393&cks=PRL minnebrikkene. Jeg fikk problemet etter en formatering og jeg har prøvd å formatere 3-4 ganger etterpå uten hell. Det virker som om jeg får problemet etter noen Windows Updates så det virker som om problemet ligger i software. Det skjer ikke i Counter Strike men i Vice City og Battlefield Vietnam, med andre ord spill som krever mer. Jeg prøvde å sette ned systemvolumet og skru opp lyden i headsettet siden en jeg kjenner også har det samme problemet og han sa at det skjedde når det kom skarpe lyder. Det fungerte faktisk ganske bra og det skjer sjeldnere enn før men alikevel for ofte. Endret 20. februar 2005 av Alle bra nick er opptatt jo Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Hvilken type PSU har du? (Antall Watt, og fabrikant) Virker på meg som om kortet ditt kanskje før for lite strøm, det er iallefall typisk tegn på en slik feil. Ellers bør du passe på at du har installert chipset driverene til nForce før du legger inn grafikkdriverene. Pass også på at nyeste BIOS er installert (last ned fra ASUS). Du bør også slå av "Fast Writes" i BIOS (Ligger sammen med AGP instillinger). Legg også inn Riva Tuner, Cool Bits eller annet Windows-program for å sjekke at Fast Writes er slått av i Windows også... Jeg hadde også slike problemer før, men de forsvant etter jeg slo av fast-writes. Kjører med de nForce driverene fra nvidia sin side, og driver versjon 71.81 på grafikkortet Edit: Ser på de kortene du har satt opp øverst i tråden... X850 kortet er kun i PCI Express, altså det passer ikke i hovedkortet ditt. Du må ha et AGP kort... Endret 20. februar 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg redigerte posten ovenfor så der står det hvilken PSU jeg har. Jeg la inn nForce driverne først, jeg har flasha BIOS'en og oppdatert til nyeste versjon, jeg har også skrudd av FastWrite i BIOS. Jeg har samme skjermkort drivere som eg. Jeg vet at X850 kun er PCI-E men jeg er så drittlei denne data'n at det frister å kjøpe ny. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Av de to kortene som står i topic ville jeg velgt PCIe kortet. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Du har jo et bra oppsett fra før av, du vil tjene mer på å få det til å funke!? Hvis du skal selge nåværende HW kommer du til å tape en del penger da.... Har ganske likt oppsett selv og jeg er ialfall dritfornøyd. Hva slags Amps klarer din PSU å levere? Tenker på 3.3, 5, +12V osv... Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Skulle gjerne svart deg men jeg har null peil på PSU'er Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Står som regel oppgitt på selve strømforsyningen.....Er en liten tabell der lizzom. Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) uff det var mye liten skrift.... AC Input: 115/230 V - 10/5 A 60/50 Hertz DC Input +3.3V:::20.0A(ORG),+5V:::32.0A(RED)+12V:::16.0A(YEL) +5VsB:::2.0A(PURP),-5V:::0.3A(WHI),-12V:::0.8A(BLUE) P.G Signal (Gray) Ground (Black) Fuse Rating: 8A,250V ~(+3,3V & +5V=210W Max) (+3,3V & +5V & +12V=330W) Endret 20. februar 2005 av Alle bra nick er opptatt jo Lenke til kommentar
kasol Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ser ut som du har samme problem med Gainward som jeg hadde. Jeg kjøpte meg Gainward 6800U når det kom og hadde bare problemer i spill som krevde noe spesialt BFV. Jeg gikk lei som deg og bytta det ut med HIS X800XTPE og har ikke angret ett sekund! Jeg gikk drit lei Gainward kortet ja:søk etter mine poster så vil du finne en fortvilet mann Jeg har ikke hatt ett eneste problem med ATI kortet som både er stille og bedre/enklere drivere. Det har også bedre ytelse i mine spill som er BFV/CSS. Ingenting er mer irriterende enn å ha ett kort man ikke er fornøyd med, men du kan jo bare bytte kortet med ett X800XTPE ifra ATI så slipper du nytt hk. Jeg har samme hk som deg tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå