Leben Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Siden jeg skal flytte hjem til mor og far for en periode ønsker jeg å ta med mitt ngt shdl abbo. Men er litt usikker på om dette vil fungere sammen med en hustlf, har en liten anelse om at shdsl må ha en egen linje og kan ikke dele med hustl. Så er det noen som kan si meg om dette stemmer eller ikke? Om det ikke funker må jeg få sagt opp abbo fort som f Håper noen har peil på dette.. Mvh Leben Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Siden jeg skal flytte hjem til mor og far for en periode ønsker jeg å ta med mitt ngt shdl abbo. Du må ha eget par ja, men er det ikke et ledig inn til huset da? Lenke til kommentar
Leben Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Er det jeg er usikker på om det er, mange par er det vanlig at et hus har inn? Huset ble bygget i 1981 tror jeg, og lurer på om bare et par inn var vanlig da. Om det er et ledig par, går det på samme linja da, ell må ny "boks" inn i huset? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Er det jeg er usikker på om det er, mange par er det vanlig at et hus har inn? Huset ble bygget i 1981 tror jeg, og lurer på om bare et par inn var vanlig da. Om det er et ledig par, går det på samme linja da, ell må ny "boks" inn i huset? To par er ganske vanlig i eldre hus, men du må jo ha montør uansett så da fikser han det. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Får ringe telenor å høre med de, problemet kan være at vi bygget på en del til mormor og morfar, så det kan være de fikk par nr 2. Søren og, da blir det noen triste mnd med telenor hehe. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Vi har hus i fra 1910 ellerno, og jeg har catch shdsl her nå. Men det kommer vel an på fra hus til hus om det er ekstra kobberpar der. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Får ringe telenor å høre med de, problemet kan være at vi bygget på en del til mormor og morfar, så det kan være de fikk par nr 2. Søren og, da blir det noen triste mnd med telenor hehe. Lenke til kommentar
Ole. Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Vanligvis legges det 5-pars kabel inn til huset Ole. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Som agvg sier, montøren fikser det der. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 De fikser sikkert det meste, men spm er vel om prisen blir for høy. Skal jo bare bo der i 6 mnd. Pluss at den må stå inne hos mormor og morfar siden det er fullt her inne. De var litt skeptiske da jeg fortalte de at snakrt får dere internett Lenke til kommentar
Leben Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Edit: Den kom 2 ganger den gitt . Hatt litt prob med fastreply i dag. Endret 20. februar 2005 av Leben Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Dersom du ikke kan få levert SDSL i tillegg til telefonen (enten det er plassmangel i sentral eller par inn i huset som avgjør saken), har du to alternativer: 1. Avbestill telefon og få denne konvertert om til SHDSL 2a. Skaff deg en IP-telefon ELLER: 2b. Bestill deretter ISDN. Dersom jeg ikke husker feil (vil altså ikke si dette sikkert), men jeg tror at telenor har forpliktet seg til at de skal kunne bygge ut ISDN til deg, koste hva det koste vil..Dog ikke sikker på om dette er en realitet. Selv ville jeg valgt å kaste den gamle telefonen og få en ny IP telefon Endret 20. februar 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Leben Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Vel, jobben til pappa bet linja og tlf her inne så her kommer det ikke til å kunne skje noe. Og prøve og overtale 2 stk på over 80 år at ip-tlf er gunstig er vel ikke så lett om umulig. Det siste er vel at jeg kun skal bo hjemme i 6mnd i påvente av at min leil sakl bygges. Så alt i alt kan det bli for mye stress og dyrt om det ikke er et ledig par i boksen og man bare kan sette opp et uttak til. Innser vel at dette kan bli vanskelig, får heller kave meg gjennom noen mnd med telenor, eller overtale pappa til å bytte . Mvh Leben Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Bare ring til Telenor eller NextGenTel e.l., så kan de skjekke hvor mange kobberpar du har inn til huset på et par sekunder... Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Vel... telenor kan ikke sjekke hvor mange kobberpar du har inn til huset ditt. strekningen fra siste fordeler og inn til huset er ikke registrert på samme måte som resten av telenettet. Hvis du har 2-par som du mest sannsynlig har, hvis huset er fra 1981, og begge parene er i bruk, så kan telenor nekte installasjon, alternativt kan du få det om du bekoster opplegg for større kabel. Dette kan fort bli dyrt, om ikke fordeleren står festet til husveggen. Å si opp en telefonlinje pga av SHDSL for 6 måneder virker noe drastisk. Da ville jeg vel kanskje konvertert over til ADSL den tiden du skal bo der og kjøre ADSL på delt aksess. Lenke til kommentar
FlatEric82 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Bare ring til Telenor eller NextGenTel e.l., så kan de skjekke hvor mange kobberpar du har inn til huset på et par sekunder... Inntakskabler er skjelden eller aldri registrert skikkelig. Som nevnt tidligere er det som oftest 2par inn til eldre hus, med mindre det i den senere tid har blitt byttet kabel i forbindelse med feilretting/installasjon. Det beste tipset her, dersom det er fullt i kabelen, er å enten legge kabel selv til nermeste koblingspunkt, eller bestille isdn. Dersom du bestiller isdn må telenor dekke de kostnader en forsterkning av inntaket vil koste. Bakdelen her er etableringspris for isdn + flytting av shdsl linja di. Dersom du legger en kabel selv, blir det kun flytting av linja du betaler for. EDIT: En annen mulighet er å, dersom du får tak i noen i firmaet som utfører installasjonen(bravida, sønnico eller eltel), å prøve å få til en ordning med kabel på bakken i tiden det gjelder. Forutsatt at den ikke blir i veien for naboer eller må ligge over vei ol. Mulig du må betale noen kroner for dette, men det kan være du kommer billigere ut kontra isdn-etablering+flytting... Endret 20. februar 2005 av FlatEric82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå