apwr Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Når jeg restartet pc'n min i dag fikk jeg følgende melding: "Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: <windows root>\system32\hal.dll Installer en kopi av filen ovenfor på nytt." Jeg kommer derfor ikke inn i windows. Det er kanskje verdt å nevne at jeg aktiverte mitt windows-eksemplar i dag, og dette har aldri skjedd tidligere. Noen som kan hjelpe meg med å løse dette problemet? Lenke til kommentar
Jegermaizter Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 HAL.DLL MISSING OR CORRUPT ERROR MESSAGE If you get an error regarding a missing or corrupt hal.dll file, it might simply be the BOOT.INI file on the root of the C: drive that is misconfigured Here's what to do: Insert and boot from your WindowsXP CD. At the first R=Repair option, press the R key Press the number that corresponds to the correct location for the installation of Windows you want to repair. Typically this will be #1 Type bootcfg /list to show the current entries in the BOOT.INI file Type bootcfg /rebuild to repair it Take out the CD ROM and type exit Kanskje dette virker? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Har prøvd dette + mye annet, men ingenting så ut til å virke. Tok nettopp en formatering. Lenke til kommentar
hkandrea Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har samme problemet selv etter å ha flyttet et gammel IDE disk til et nytt system, formatert og partisjonert, og forsøkt å installere XP pro. Har forsøkt med både en norsk og en engelsk XP cd, så jeg har utelukket den. Har prøvd å formatere og installere på nytt, kopiere inn hal.dll på nytt fra cd, endret boot.ini som en annen var inne på her, men ingen ting hjelper. Nesten så jeg mistenkter at selve disken ikke vil mer.. Tips noen? Lenke til kommentar
TheMafiaZ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg også har det samme problemet , men har har bygd en pc og den er helt ny , har ikke fått åpna den en eneste gang og jeg kjøpte den for 4 mnd siden.. veldig kjedelig , blir skikkelig irritert men hvis du eller noen andre vet noe mer bare send meg en mail om hvordan man skal fikse det [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå