Edstro Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Eg har altid hatt lyst til og lage min egen nettradio! Høres kult ut Eg har hørt om Shoutcast. Eg har lastet ned programmet. Men hvordan setter eg dette opp. Eg har startet det men når eg skal logge meg på som admin så ber den om passord og brukernavn. Hva skal eg skrive der? Og hvordan endrer eg det? Hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Du laster ned serverprogrammet på www.shoutcast.com og redigerer config-fila før du starter serven. Så laster du ned DSP-pluginen til winamp og kobler til med det passordet du sa på porten du har angitt. Husk at hvis du har router så må du åpne for den porten du anga... Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Kan eg ikkje logge meg inn som admin også styre alt der? Dette trykker eg inn http://**:8000/admin.cgi ** =ipen min Så ber den om brukernavn og passord. Og hva er brukernavnet og hva er passordet? Endret 20. februar 2005 av eddielie30 Lenke til kommentar
pie0pah Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 30 sekunders lesing i dokumentasjonen forklarer det meste du trenger å vite : If you wish to configure the SHOUTcast server, the configuration file (sc_serv.ini in Win32, sc_serv.conf in Unix Varients) contains several options that can be changed. [...] You should set the password for your SHOUTcast Server like you would set any other password - make it as hard to guess as possible, and only tell it to people who will need to access the server. This password has to be the same as what you enter in the DSP configuration window. [...] Since version 1.10, SHOUTcast now has administrative features via webpage access per server. To gain access to the Server's adminsitration pages, open up your web browser of choice and in the Address field, type the following, of course with filling in the information that is relevent to you: http://yourserver:port/admin.cgi?pass=yourpassword Alt sakset fra http://www.shoutcast.com/support/docs/docs...?filenumber=110 -- Pie0pah Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Eg vet at eg kan endre passordet i sc_serv. Men vor hen i fila. Der er masse tekst. Vilken linje? PS: Engelsk er ikkje min sterke side Endret 20. februar 2005 av eddielie30 Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Sikkert like greit og bruke winamp. Hva skal eg redigere i config fila? Og hva skal eg gjøre for og få sørveren min og winamp sammen? Endret 20. februar 2005 av eddielie30 Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Husk for guds skyld at det ikke er lov å spille musikk på denne nettradioen om den er ment til noe mer enn privat og et par stk som hører på. Med en gang nettradioen ikke er privat lenger så må du faktisk betale avgift om du skal spille musikk. I Norge er det tono som holder de fleste artistenes rettigheter, så de må du ta kontakt med om det er store greier det er snakk om. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) For å få shoutcast serveren og winamp til å samarbeide må du ha plugin.. Det får du også lasta ned hos Shoutcast. samt. må du også ha winamp 2.0 Hvis du trykker på DJ-mode så får du lasta ned pluginen. Endret 26. februar 2005 av SkranXz Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) For å få shoutcast serveren og winamp til å samarbeide må du ha plugin.. Det får du også lasta ned hos Shoutcast. samt. må du også ha winamp 2.0 Hvis du trykker på DJ-mode så får du lasta ned pluginen. Eg vil heller logge meg inn som admin i admin login. Hva er standar brukernavn og passord? Og hvordan endrer eg det? Eg er inne nå! Kan eg spille musikk fra admin kontroll panelet? Det har eg nå funnet ut at eg ikkje kan. Der står at eg må bruke winamp 2 Eg kan vel bruke den nyeste versjonen? Endret 26. februar 2005 av eddielie30 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 du kan og bruke darwin streaming server om du vil ha admin login osv Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Har fått til radioen meg winamp nå. Kult! Eg skal nå teste siDDis sitt forslag. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hva heter radioen da? vil hørre på den Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Først og fremst er radioen lokal for eg vil teste litt først. Etter vært så kontakter eg tono og da blir kanalen lagt ut på nettet. For du må jo betale for og spille musikk på nettet Har fått dette til nå med winamp og shoutcast men på winamp kan du kun avspille musikk, eg vil snakke litt i mikrofonen og! hvordan fikser eg det? Endret 26. februar 2005 av eddielie30 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Drit i tono. Du venter til DE tar kontakt med DEG. Legg en disclaimer på siden hvor du sier at radioen er kun til privat bruk fordi du vil ha tilgang til musikk samlingen din fra andre plasser enn hjem. Og at ingen andre har lov til å bruke den. Hvis du er så seriøs som du høres ut som så ville jeg først og fremst sett meg om etter en god og billig shoutcast hosting. For en hjemmelinje vil ikke takle mer enn en eller to stykker på 128k samtidig uansett. (IMHO ) Lenke til kommentar
cortec Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 1,2mbit SDSL Shoutcast server med 192k. Hvor mange folk vil den takle? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 det sier jo seg sjølv Total båndbredde del på streamen sin båndbredde 1200/192 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er vel ikke helt korrekt siden du må ha litt til overs for andre ting også. Men kanskje 4-5 stykker hvis du er heldig. Se forøvrig på P2P baserte metoder å streame over nett på. Så slipper du å sitte med hele dritten selv. http://www.streamerp2p.com/ http://www.peercast.org/ Christian... Lenke til kommentar
DonJuan Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvilken setning skal jeg sette inn mitt Passord ??? SVAR ASAP!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå