Lou Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har kjørt med en Aladdin Advance chip i ca 1 år. Alt har vært bare lekkert, helt til nå. Skulle nettopp bytte spill, og var så uheldig at jeg trykket inn av/på knappen mens cd skuffen var på vei ut. Resultat: Xboxen booter ikke lengre Den starter opp, gir feilmelding 16, og blinker rødt-gult. Vet dette høres snodig ut, men det er fakta. Det virker faktisk som om jeg sitter med en chip uten bios. Har vanskelig for å tro at det plutselig skal være noe fysisk galt med chippen. Boxen står dønn i ro i et stereo rack. Noen som vet hva jeg må gjøre for å legge inn bios på nytt? Er det mulig ved hjelp av en pc? Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har kjørt med en Aladdin Advance chip i ca 1 år.Alt har vært bare lekkert, helt til nå. Skulle nettopp bytte spill, og var så uheldig at jeg trykket inn av/på knappen mens cd skuffen var på vei ut. Resultat: Xboxen booter ikke lengre Den starter opp, gir feilmelding 16, og blinker rødt-gult. Vet dette høres snodig ut, men det er fakta. Det virker faktisk som om jeg sitter med en chip uten bios. Har vanskelig for å tro at det plutselig skal være noe fysisk galt med chippen. Boxen står dønn i ro i et stereo rack. Noen som vet hva jeg må gjøre for å legge inn bios på nytt? Er det mulig ved hjelp av en pc? Kjøpe ny chip? Lenke til kommentar
Kikkass Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Service Error 16 Info: Other files related with the dashboard or dashboard settings (specific dashboard error). Solution: Renew your dashboard (the dashboard it wanted to start). Endret 20. februar 2005 av Kikkass Lenke til kommentar
Lou Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Men hvorfor skulle dashbordet mitt plutselig svikte? Har prøvd å boote med evox, men det funker ikke. Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvis ikke den booter på evox plate(sjekk at du har mekket cd'en korrekt) er det vel biosen ja, og hvis den ikke booter en dritt må du bytte chip, evt få programmert chippen i en programmerer(hvis det finnes til chip'en din). Du kan jo laste ned slayers auto installer bare for å teste. Men det høres jo merkelig ut at den skulle svikte plutselig. Kan vere transistorene(L1 BT) som har tatt kvelden, BT er jo "connecta" med eject funksjonen på et eller annet vis(lett å skade disse hvis du lodder direkte på dem nå du installerer aladdin chippene, så..... Lenke til kommentar
Lou Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Frykter dette ender med chip bytte. Det eneste jeg er litt usikker på er at den prøver å lese platen som står i. Med plate i når jeg starter, tar det et sekund eller to ekstra før 16 meldingen kommer. Ville den skjekket cd/ dvd- stasjon uten bios? Tror jeg må hive hd'en i pc'en og prøve et dashbord-bytte. Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Sikker på at du brenner cd/dvden riktig da, og at spilleren klarer å lese cd/dvden du setter i? Du kan ikke sette hd i pc og overføre filer. Lenke til kommentar
Lou Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Mener jeg bruker samme cd-rw og programvare som når jeg gjorde dette første gang. Hmm... Lenke til kommentar
Lou Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Fant svaret til slutt. Den har stått i press mot chippen og løsnet på ene siden. Kjøpte en kondensator i "ordinær" størrelse, og byttet. God som ny. "LPC kondensator" Lenke til kommentar
nree Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Fint at de fikset seg! Endret 18. juli 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hvis ikke den booter på evox plate(sjekk at du har mekket cd'en korrekt) er det vel biosen ja, og hvis den ikke booter en dritt må du bytte chip, evt få programmert chippen i en programmerer(hvis det finnes til chip'en din). Du kan jo laste ned slayers auto installer bare for å teste. Men det høres jo merkelig ut at den skulle svikte plutselig. Kan vere transistorene(L1 BT) som har tatt kvelden, BT er jo "connecta" med eject funksjonen på et eller annet vis(lett å skade disse hvis du lodder direkte på dem nå du installerer aladdin chippene, så..... trenger ikke lodde rett på dem, finnes alternative punkter forL1, Bt og L2... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå