Gå til innhold

Frustasjon! Finner ikke spiller som passer meg :(

Anbefalte innlegg

Har brukt hele dagen på å surfe etter en ny passende MP3-spiller og det er jammen ikke lett :(

Håper noen her kan hjelpe...

Ufravikelige krav:

---------------------

- Microdrive (4-5GB) eller flash lagring. Flash-spiller MÅ ha mulighet for ekstra minnekort.

- Må kunne endre volum og skippe til neste sang uten å plukke spilleren opp av lommen og titte på den.

- Må kunne navigere på samme måte som på PCen, altså kataloger & filnavn. ID3 tag skal IKKE brukes til navigering.

- God lydkvalitet, skal brukes med Shure E2c ørepropper.

Store fordeler:

-----------------

- At det går å overføre musikkfiler med explorer og ikke behøve spesialsoftware.

- Utbyttbart batteri. AA/AAA er best men Li-Ion er greit så lenge det går å få tak i ekstrabatterier.

- Standard USB kabel, ikke noe spes.greier som gjør at spilleren kan kastes om jeg mister/ødelegger kabelen.

- Noenlunde stor skjerm, helst minst 4 linjer.

Hadde før en Frontier Labs NEX II som var glimrende. Den mistet jeg dessverre, og nye spillere fra FL er ikke lenger å få i Norge :(

Bruker nå en billig Sunsway A-8001. Den er grei til prisen, men navigeringen er vanskelig da den ikke støtter kataloger samt at lydkvaliteten ikke er den beste.

Så, om noen vet om en spiller til salgs i Norge som ihvertfall innfrir de ufravikelige kravene så hadde jeg blitt meget takknemlig for å bli opplyst om det. Pris spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, den har virkelig lite display og knappene så også ganske små ut og antagelig vanskelig å treffe i blinde...?

Jeg har dog funnet en annen Creative spiller som ser nesten perfekt ut; Muvo Sport C100. Denne ser faktisk ut til å oppfylle alle mine ønsker. Den har bare 256MB intern flash men et 1GB SD kort koster ikke stort. Så kan jeg bytte til 2 eller 4GB kort når de kommer :)

At den er sprusikker er veldig bra. Bruker også standard AAA batterier med 15 timers levetid og vekten er kun 66g.

Det eneste negative er at jeg har ikke funnet en eneste god test av denne som sier noe som helst om lydkvaliteten. Creative er vel dog kjent for god lydkvalitet på spillerne sine ? Om noen har en link til en grundig test av C100 takker jeg for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...