Gå til innhold

Bytte ut aktiv NB kjøler med passiv - valg av goop

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut den støyende NB kjøleren på mitt Neo2 HK med en zalman passiv kjøler.

I pakken fra Zalman fulgte det med en liten tube goop.

Har også Arctic Alumina Termisk Pasta tilgjengelig

Hvilken bør jeg bruke?

Chipsett tempen er maks 35-36*C ... vil Artic'en funke fint/bedre her, eller er den egentlig beregnet kun til CPU?

Et annet spm.: Har rota vekk elektrorensen min - er det døden å bruke kondensfjerner?

Er vell isopropanol (eller 2-propanopol) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke det har så mye og si hvilken goop du velger. ta den du liker best.. selv brukte jeg bare den goop'n som følgte med og det funka helt fint.

kondensfjerner skal nok å funke fint det. ikke testa selv, men ser ikke skaden ved og bruke det..

Lenke til kommentar
Skal bytte ut den støyende NB kjøleren på mitt Neo2 HK med en zalman passiv kjøler.

I pakken fra Zalman fulgte det med en liten tube goop.

Har også Arctic Alumina Termisk Pasta tilgjengelig

Hvilken bør jeg bruke?

Chipsett tempen er maks 35-36*C ... vil Artic'en funke fint/bedre her, eller er den egentlig beregnet kun til CPU?

Et annet spm.: Har rota vekk elektrorensen min - er det døden å bruke kondensfjerner?

Er vell isopropanol (eller 2-propanopol) ?

kan denne brukes til å fjerne gammel goop på NB, ved bytte av kjøler??

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AKTC1

Lenke til kommentar

Jeg har troa på at din goop er bedre en den medfølgende, det virket som en slags silikon pasta løsning, tipper du tjener noen grader med din :)

Isopropanol er ypperlig til å rense slikt med, jeg bruker det selv og søker du forumet skal du se at mange bruker det.

Jeg brukte før kondensfjerner jeg kjøpte på bensinstajsonen, men har nå fått 100pack med isopropanol kluter (slags mini våt serviett med isopropanol), kjekt med foreldre som jobber på sykehus :)

Edit : fjernet vepsen (aka en høylytt chipsett kjøler/vifte) på mitt Asus A8N SLI-Deluxe, og satt på zalman sin kjøler med artic silver ceramiquè, tempen steg med 3 grader MEN rpm sank med 9000 :)

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...