HondaNSR Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei. Har lenge vurdert å bytte ut den stasjonere pc`en med en bærbar. Men budskjettet er ikkje stort som 14 åring og sparende til lettsykkel. Det eg bruker min nåverende stasjoner pc til er msn og internett i store menger, torrent nedlasting, ares lite og CS 1.6 Holder da en Dell 8600C med Pentium M 1,7ghz prosessor, 512mbram og radeon 9600PRO? Lenke til kommentar
Xavier878 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei.Har lenge vurdert å bytte ut den stasjonere pc`en med en bærbar. Men budskjettet er ikkje stort som 14 åring og sparende til lettsykkel. Det eg bruker min nåverende stasjoner pc til er msn og internett i store menger, torrent nedlasting, ares lite og CS 1.6 Holder da en Dell 8600C med Pentium M 1,7ghz prosessor, 512mbram og radeon 9600PRO? Visst du bare skal være på internett og spille litt CS 1.6 hadde en svakere maskin gjort like mye nytte!! En Ins. 8600c holder med andre ord mer enn bra nok Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) men i forhold til min nå AMD XP2800+, 512mb ram og radeon 9600 pro. Hvordan er denne bærbare da når det gjelder ytelse? bedre eller dårligere? Ser at Dell 8600 fikk bare 6/10 i hw`s test, noen som har erfaringer med denne pc`en? HW/Barbara.no: Pluss: * Meget god systemytelse * Lang batterilevetid * Fantastisk skjerm * Særdeles god 3D-ytelse * Både pekebrett og styrepinne * Ganske kraftig antenne for trådløst nettverk * God plassering av indikatorlys * Godt plasserte snarveisknapper * Mulighet for WLAN-kort med støtte for flere standard på samme kort Minus: # Det koster å være kar # Tykk og klumpete # Høy vekt # Noe støy (ikke vektlagt så mye) # Laber funksjonalitet (for få USB-porter og kun ett PC-kort spor) # Tastaturet er ikke bra Endret 20. februar 2005 av e_hamre Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har en 8600c. Veldig fornøyd med skjerm. (1920x1200). SPiller ikke noe spess annet enn Age of Wonders, så kan vel egentlig ikke si noe fornuftig om 3d ytelsen i spill. Men 2D for film, surf, programmere etc er mer enn godt nok. Vet ikke om jeg er enig i at den kostet så mye. 13000kr for 1GB ram, 1,6GHz, 80GB HD og en kombi scanner/skriver i pakka. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Koster ca11200kr før den eg ramset opp i første innlegg. Da med gratis printer og xp home edition. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Har en 8600c. Veldig fornøyd med skjerm. (1920x1200). SPiller ikke noe spess annet enn Age of Wonders, så kan vel egentlig ikke si noe fornuftig om 3d ytelsen i spill. Men 2D for film, surf, programmere etc er mer enn godt nok. Vet ikke om jeg er enig i at den kostet så mye. 13000kr for 1GB ram, 1,6GHz, 80GB HD og en kombi scanner/skriver i pakka. Hva synest du om tastene og de andre minussene som hw har gitt den? Vuderer og denne Den har AMD 3200+ DTR, Radeon 9700, DVD-brenner og 256mb ram (skal isåfall utvide så dette teller ikkje som minus) Hvilken hadde dere valgt? Endret 20. februar 2005 av e_hamre Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) http://www.hardwarecentral.com/hardwarecen...reviews/4978/1/ http://reviews.zdnet.co.uk/hardware/notebo...39116466,00.htm Endret 20. februar 2005 av taz Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 # Det koster å være kar Ikke enig. Mener man får mye for pengene. # Tykk og klumpete Enig. Men min brukes som desktop replacment, så ikke problem for meg. # Høy vekt Enig, se over. # Noe støy (ikke vektlagt så mye) Når den går på strømforsyningen så får cpu mer MHz tilgjengelig, og viften starter med ujevne mellomrom uansett om load faktisk er på så godt som null prosent. På batteri er den helt stille. # Laber funksjonalitet (for få USB-porter og kun ett PC-kort spor) Tja. Kommer selvfølgelig an på hva man bruker den til. Har wlan og bluetooth innebygget så er det ikke så mye jeg trenger å ha på usb. Får jo BT mus også. Så da er det bare printeren og ekstern HD som skal inn på USB. Og det blir over nett ganske snart. Bare få bestillt mac mini. # Tastaturet er ikke bra Neivel? Bruker laptop ganske mye på jobben. Helt på høyde med "bussiness" HP jeg bruker mest. Har vært på en gammel compaq som hadde bedre tastatur da. Andre ting: Lydutgangen er bra. På en del andre jeg har testet har det vært mye problemer med støy på linjeutgangen. Dvs når du kobler den på stereoanlegget så hører du lyden av cpu og HD. Helt ren og fin lyd på denne her. Er vistnok fullt dualhead grafikk-kort. Har ikke hatt tilgang på en ekstern skjerm å teste det med. Hadde seff vært ganske kult å sitte med 1920x1200 på interne skjermen og 1600x1200 på den eksterne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå