Gå til innhold

Den Snille Metal Gear Solid-Tråden

Wyldelife

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for et informativt svar.

Jeg velger selvfølgelig begge (alle), men i første omgang. Jeg digger Lynchiske oppsett, jeg likte MGS1 hinsides og så da blir det vel MGS2?

Beklager, visste ikke at du hadde spilt MGS1, og jeg skrev derfor 'alle'.

Men, ja, det mest naturlige er vel å fortsette med MGS2 etter MGS1. Likevel tror jeg ikke at du direkte taper noe ved å spille MGS3 først. Med unntak av noen få humoristiske elementer, da.

Med 'Lynch' mente jeg ikke surrealisme, men mer det omtrentlig uoversiktelige plottet som vil sette måten du har sett ting på, i et litt annet perspektiv; hele din virkelighetsoppfatning vil settes på prøve.

Endret av Beistet
Lenke til kommentar
Takk for et informativt svar.

Jeg velger selvfølgelig begge (alle), men i første omgang. Jeg digger Lynchiske oppsett, jeg likte MGS1 hinsides og så da blir det vel MGS2?

Beklager, visste ikke at du hadde spilt MGS1, og jeg skrev derfor 'alle'.

Men, ja, det mest naturlige er vel å fortsette med MGS2 etter MGS1. Likevel tror jeg ikke at du direkte taper noe ved å spille MGS3 først. Med unntak av noen få humoristiske elementer, da.

Med 'Lynch' mente jeg ikke surrealisme, men mer det omtrentlig uoversiktelige plottet som vil sette måten du har sett ting på, i et litt annet perspektiv; hele din virkelighetsoppfatning vil settes på prøve.

Og det er det vi elsker med Metal Gear. Plottet :love:

Vil også anbefale SOL før SE. Ikke fordi de ikke går ann å spille i den andre rekkefølgen, men fordi SE ganske sikkert vil bli bedre med infoen du fikk i SOL i bakhodet.

EDIT: Hmm.. Lynch hørtes ut som en kar etter min smak. Noen filmer dere anbefaler? (IMDB)

Endret av Agres
Lenke til kommentar
EDIT: Hmm.. Lynch hørtes ut som en kar etter min smak. Noen filmer dere anbefaler? (IMDB)

David Lynch har lagd mange merkelige, men gode filmer. Mulholland Drive, Lost Highway og Eraserhead er eksempler. Ærlig talt, skjønner jeg fint lite av disse, men for all del; se filmene! Du har ingenting å tape, annet enn tid, da.

Ellers kan jeg selv anbefale Blue Velvet og The Elephant Man.

Hvis du titter litt rundt på Lyd & Bilde-delen av forumet, finner du fort ut hva en god del folk mener om Lynch og annen film.

Lenke til kommentar

Tenkte eg skulle si to ord om Metal Gear Ac!d siden det blir lansering i morgen:

Drit kult!

MGA e sykt kult, men kansje ikke for alle. Du får Snake i ny historie lagt noen år inn i fremtiden med mange nye karakterer, men gameplayet er helt nytt. Det er et kortspill for de som ikke visste det, og dette funker for noen, men ikke andre. Det funker for meg og har derfor tatt delt førsteplass med Wipeout når det gjelder PSP spill. Grafikken e drit lekker og gameplay e originalt. Om du ikke har bestemt deg for hvilket spill du skal ha med deg ut av butikken i morgen(skal du ikke ha PSP?!?!), kan eg varmt anbefale MGA.

(Kansje MGA ikke passet helt i en MGS tråd, men men...)

Endret av Marek
Lenke til kommentar
(Kansje MGA ikke passet helt i en MGS tråd, men men...)

MGA er nok ikke det spillet jeg skal ha først til PSP, men kanskje jeg kjøper det etterhvert. Har lyst til å prøve det først, før jeg bruker penger på det. Har heller ikke råd til PSP enda, men kjøper den nok etterhvert, innen en måneds tid. Da blir det nok sammen med WipEout tenker jeg.

(og MGA passer helt fint i denne tråden) :)

Lenke til kommentar

Ja, kjøp gjerne Wipeout, det er nok det beste til PSP(min mening etter noen måneders bruk). En fin ting med Wipeout er også at det er utvidbart, utviklerne ved Liverpool Studio lager gjevnlig nye pakker som du kan laste ned. Disse inneholder nye baner, kjøretøy, skins og musikk. Alt har samme høye kvalitet som det som er med i original spillet. Det er kommet 4-6 baner, og 4 nye kjøretøyer tror eg...

(Litt of topic)

Lenke til kommentar

Har og Ac!d. Spilt meg igjennom det 2 ganger. Har rundt 40 timer spilletid til sammen på det. Veldig bra spill, dog ikke på høyde med de vanlige spillene som vi elsker så høyt. Spillet er uansett verdt pengene. I hvertfall hvis du digger vår kjære helt, den solide slangen..

Men er det noen som vet om Ac!d er en "stand-alone" eller om den hører med i Metal Gear franchisen historiemessig.. Tror personlig på det første, men er litt usikker.

Marek: Har du mange kort? Tror jeg mangler 10 stk eller.no. Lenge siden jeg har spilt det ;) Kan sjekke i morgen, hvis jeg gidder. :p

Lenke til kommentar

David Lynch har lagd mange merkelige, men gode filmer. Mulholland Drive, Lost Highway og Eraserhead er eksempler. Ærlig talt, skjønner jeg fint lite av disse, men for all del; se filmene! Du har ingenting å tape, annet enn tid, da.

Ellers kan jeg selv anbefale Blue Velvet og The Elephant Man.

Hvis du titter litt rundt på Lyd & Bilde-delen av forumet, finner du fort ut hva en god del folk mener om Lynch og annen film.

Jeg vil også legge til wild at heart som absolutt er å anbefale(den er heller ikke like surrealistisk som de andre)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...