Gå til innhold

Den Snille Metal Gear Solid-Tråden

Wyldelife

Anbefalte innlegg

Du får en DVD med ulike trailers, intervju med Hideo Kojima pluss noe annet som jeg ikke kommer på. Men du tenker vel på noe annet sikkert :p

Neida er den pakken Snake Eater snakket om i denne tråden. Grunnen er om alle SpaceWorld butikkene har den samme kampanjen. Har lyst å dobbeltsjekke at jeg ikke betaler 50kr(selv om det ikke er mye så driter jeg ikke penge) for en tom DVD-kover. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker tilbake til helgene med mgs! Satt og spilte igjennom spillet mange ganger etter hverandre :love:

Tok jo bare en time eller to å runde det etterhvert :p

Nei, får ta motet fatt og sette meg inn i MGS3 igjen :devil:

Edit: Skal kjøpe meg dette spillet akkurat som 2ern, har ikke samme spillegleden nå merker jeg :(

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Litt skremmende at flere og flere spill blir overhypa og får terningkast 6 når de egentlig fortjener det motsatte.

MGS3 har på ingen måte vært hypet.

MGS mistet sin fanbase etter MGS2. Spill som Halo, Splinter Cell og HL2 er varer som virkelig har vært hypet.

La du ikke merke til hvor liten oppmerksomhet MGS3 fikk i perioden E3 2003 - Julen 2004?

Skal være enig i at MGS3 har fantastisk historie men gameplay er lik "0" . Jeg greier ikke å gi det ett eneste poeng engang hvis jeg skulle ha reviewa det.

Dette er på ingen måte noen revolusjon, det skal jeg være enig med deg i. Men gameplayet i spillet er bra. Du finner ikke lignende muligheter og detaljer noensteds. Når spill som Halo 2 får 10/10 på gameplay-fronten fortjener MGS3 vel så det.

For det første er omgivelsene trange og falske som få. Du løper i en veldig definert sti omkring i jungelen med VELDIG få valg og hvor du skal gjemme deg for fiender er VELDIG opplagt. Eneste som fikk meg til å gjennomføre spillet var historien rundt The Boss ikke noe annet. Det fortjener kanskje terningkast 4 hvis jeg skal ta i littegranne.

Stiene er definerte ja. Omgivelsene er ikke trange. Det er faktisk de meste åpne omgivelsene i hele MGS-spillenes historie. Valgene er til tider ganske opplagte men det finnes forskjellige valg. Forskjellige stier, skjulte områder/utstyr/camo osv, forskjellige eastereggs og utrolige detaljer og referanser du ikke finner i andre spill.

Splinter Cell er terningkast 6 materiale siden det har redefinert hva man kan gjøre når det kommer til GAMEPLAY. Hvordan i all verden kan folk stille de 2 spillene likt , det er ubegripelig !

Hah. Splinter Cell lider av det at spillet ikke har historie, dårlig og i min øyne forutsigbar AI og omgivelsene er trange og falske som få. Du løper i en veldig definert sti omkring i *random bygning osv* med VELDIG få valg og hvor du skal gjemme deg for fiender er VELDIG opplagt. Dessuten er mørkhetsmåleren alt for "digital".

MGS 1 var fantastisk når det først kom. MGS 2 levde på grensa og fant det akseptabelt mens MGS3 møter døra i veggen gitt. Skulle tatt historien med videre på PS3 maskina så man kunne hatt større og mer interaktive omgivelser. Noe verre gameplay skal man lete lenge etter.

Det er riktignok en ting jeg godt kan være enig med deg i, og det er at survival vieweren ikke er godt nok implantert.

MGS = 10/10

MGS2 = 10/10

MGS3 = 9/10 ;)

Splinter Cell gir deg "Freedom of Choice" noe du ikke har i Metal Gear - Snake Eater.

Snake Eater kan man kun gå en bestemt vei uten noe spesielle valg utenom plasser hvor du kan evt finne bokser med mat. Kameravinklinga er elendig gjennomført sånn at du ser Snake ovenfra og selvsagt fiendene går en bestemt sti og da er det bare å vente på de totalt åpenbare plassene sånn at du får snike deg gjennom.

Alt fra skyting til slåssing kan ikke måle seg med Splinter Cell serien. Jeg er MGS fan uten tvil men jeg er ikke så ignorant til å innrømme ett tap når jeg ser det.

Grunnen til at jeg sammenligner de 2 spillene i det hele tatt er at de begge er spion spill og begge har fått terningkast 6 omtrent. Når jeg slår av PS2`en i sinne etter 5 minutt i MGS3 så er det noe feil en plass. Herlig historie men gud kor irriterende gameplay. MGS har blitt steinalder innen gameplay etter hva Splinter Cell har introdusert. Nye Chaos Theory er mildt sagt imponerende og er som plaster på såret etter MGS3.

Høres ut som du tror MGS3 er likt MGS2 og MGS1 ? MGS3 er helt nytt . Jeg likte tross alt MGS 1 og MGS 2 men jeg hater MGS 3 grunnet manglende gameplay .

I splinter cell kan du trickjumpe hvor som helst, slenge deg ned husvegger, ta opp en flaske og kast den for å lure en fiende. Ta en til fange og få noe informasjon utav han og alt foregår i nyeste du kan tenkte deg av teknologi.

MGS 3 har blitt en skam i mine øyne.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Tja du kan jo for såvidt sammenligne MGS serien mot Splinter Cell serien men du må huske at egentlig så er dette to forskjellige spill. Mens Splinter Cell går for det meste i å gjemme seg i skyge (maks 3 alarmer og mission over) og smyge seg rund og prøve å ungå vakter, være diskre så har man mulighet i MGS serien å velge sin egen sti. Man kan hoppe frem og skyte alt som rører seg, eller snike seg som i Splinter Cell. Å gå løs med ei rifle i Splinter Cell fører til død uansett. Jeg liker både MGS og Splinter Cell serien dog litt mer MGS, pga det er noe med atmosfæren du føler når du spiller MGS.

EDIT: Du som har spilt gjennom MGS3 spillet, er de eskene som Snake gjemmer seg under med i MGS3 også?

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Release-datoen er flytta 1 dag!! Den er nå 4. mars

Kilde? Selv om det ikke gjør så mye pga det er det samme om spillet kommer på torsdag eller på fredag. Får uansett helga på meg til å spille spillet. :D

GamesMix har ihvertfall flytta releasedatoen til 4.mars :(

Usj, anyway, bare jeg får det til helga så er jeg fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Kommer an på hvilket map i splinter cell siden hvis det er en hostage rescue oppdrag så kan du ikke bare åpne ild mot soldater når de har en fange de dreper tvert de hører spesialsoldater er på området :)

Snake opplever jo det samme ihvertfall veldig mye i starten men skal ikke røpe noe. Ihvertfall er han under Covert oppdrag og langtifra lovlig oppholdstillatelse :)

Så der heller kan du ikke drepe som du selv vil men som sagt det kommer an på hva slags mission du befinner deg på i begge spillene.

Angående boksen så husker jeg ikke men sikkert nok. Meste fra tidligere spillene kan du få tak i her osså. Spill gjennom spillet på 40 timer eller noe uten at noen alarmer går av så får du tak i stealth suiten igjen. Snakkes i baren sier jeg bare.

Lenke til kommentar
:cry: Release-datoen er flytta 1 dag!! Den er nå 4. mars

Jeg var i dag på EB Games på Byporten i Oslo. Jeg dro for å gjøre om min forhåndsbestilling på MGS3 til MGS3 Special Edition. Før jeg dro så spurte jeg bare for å være 100% sikkert, om det var på torsdag at jeg kunne hente spillet, han sa ja torsdag er dagen. Det er vel kanskje bare Gamesmix som har problemer da...

Lenke til kommentar
:cry: Release-datoen er flytta 1 dag!! Den er nå 4. mars

Jeg var i dag på EB Games på Byporten i Oslo. Jeg dro for å gjøre om min forhåndsbestilling på MGS3 til MGS3 Special Edition. Før jeg dro så spurte jeg bare for å være 100% sikkert, om det var på torsdag at jeg kunne hente spillet, han sa ja torsdag er dagen. Det er vel kanskje bare Gamesmix som har problemer da...

Hvor mye koster MGS3 SE ihos EB games?

Lenke til kommentar

Psycho Mantis er ikke ei dame. Det var bare at han er så tynn, slik har ribb beina stikke for mye ut :p

Psycho Mantis

Code Name: Psycho Mantis

Real Name: Unknown

Sex: Male

Nationality: Russian

Height: 190cm

Voice: Doug Stone/Kazuyuki Sogabe

Kilde: Metal Gear Solid.net ;)

Edit: Så ikke bilde med ei dame forkled som Psycho Mantis før nå. Hvorfor bruke ei dama egentlig :roll:

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

Utrolig lang denne tråden har blitt på så kort tid!

Men usansett gleder meg til det kommer, selv om det kommer på Fredag istedenfor Torsdag er "fine by me", så lenge jeg for spillt i helge :thumbup:

Har også bestillt den fra gamesmix, dne kommer helt sikkert garantert på fredag.

Dessuten til Tahiro som drev og kritiserte MGS-serien, og roste på en måte Splinter Cell serien, synes ikke mgs har så vanskelige kamera vinkler, det er liksom stilen til MGS.

Det viktigste i et spiller er Historie, Gameplay, Lyd og litt grafikk, MGS3 er en sikker vinner innenfor historie, gameplay, lyd og grafikk. Med den fineste grafikken på PS2 imponerer MGS3.

Historien er helt fantastisk(For dere som har spillt MG,MG:SS,MGS og MGS2).

Splinter cell serien liker jeg også litt, men den blir rett og slett for kjedelig, for treig osv. Men "enough about that". Skulle jeg rata mgs serien ville jeg rata den sånn

Metal Gear Solid 9.7

Metal Gear Solid 2 9.2

Metal Gear Solid 3 9.7

post-185-1109614882_thumb.jpg

Endret av Fanta Boy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...