Gå til innhold

Den Snille Metal Gear Solid-Tråden

Wyldelife

Anbefalte innlegg

Noen som har no favoritt quotes fra MGS1 og 2... jeg kommer til og se på de som blir posta og tar med de jeg liker i mine nye 15 spørsmål lange MGS1 og MGS2 quizzer :w00t:

Takker for alle quotene som kommer inn :fun:

EDIT:

Vet jeg har spurt om dette allerede... så dere som har lagt inn en quote elr fler trenger ikke legge inn fler hvis ikke dere vil da :p men til dere andre... jeg vet dere at dere hvertfall har en favoritt quote :D

Syns dere at jeg skal lage en quiz til MGS2?? eller syns dere jeg burde lage en til tanker, og en til plant??

Endret av SiQux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begge, men ikke for lang da. Blir for mye arbeid for deg.

Det er jo et spill med masse cutscenes.

hehe.. arbeid ekke no stress...

men da blir det nok en MGS quiz med 15 spørsmål, og to MGS2 quizzer (en tanker og en plant) med 10 spørsmål på hver :D

Endret av SiQux
Lenke til kommentar
Javel folkens, hvem er seriens beste karakter?

-Ocelot er min favoritt.

-Naked Snake på en fin andre plass.

Hmm...legger en liten advarsel om spoilere her, sånn i tilfelle

SPOILER WARNING

Ocelot er veldig bra. Liker når han gjør de armbevegelsene sine i MGS3. Når Snake skal slåss mot Volgin, og Ocelot kaster våpnene til ham.

Ellers så liker jeg Ninja/Gray Fox veldig godt.

Og så Liquid da. I MGS 1. Han var fantastisk.

Men...hei, kan jo ikke glemme hovedpersonen selv, Solid Snake. Han er jo best ;)

Lenke til kommentar
Mine favorittkarakterer:

- The Big Boss (Naked Snake)

- Solid Snake

- Ocelot

- Vulcan Raven

- Sniper Wolf

På bånn:

- The one and only "Raiden"!!

ja, Raiden er bånn i bøtta. :thumbdown: Mgs2:sol ble litt ødelagt.. :cry:

Jeg hadde ikke noe imot Raiden direkte, i den forstand, han var jo helt grei. Det var mer det at jeg ikke fikk være Snake, som gjorde utslaget. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Mine favorittkarakterer:

- Solid Snake

- Ocelot

- Vulcan Raven

- Sniper Wolf

På bånn:

ja, Raiden er bånn i bøtta. :thumbdown: Mgs2:sol ble litt ødelagt.. :cry:

Hvorfor er Raiden bånn i bøtta? :roll: Liker ikke utsagn uten argumenter. Fordi han ikke er like tøff som Snake kanskje? Raiden ble gitt Plant missionet grunnet S3 planen. Han hadde bare trent i VR, og var rett og slett en nooooobie, så dette var hans første skikkelig oppdrag. I starten virker dette veldig rart for oss spillere. Hvorfor skal en så dårlig agent få denne livsviktige oppgaven? Svaret får vi ikke før på slutten av spillet. Det som avsløres er at oppdraget var MENT til å være det ultimate oppdrag, iscenesatt av the Patriots. På denne måten skulle Raiden, deres fullt uvitende nikkedukke, få så mye og så god kamperfaring som mulig får å utvikle seg til den perfekte soldat. Hele greia var altså gjort i stand av The Patriots for at de selv skulle ha kontroll over en soldat med evner opp mot den legendariske Solid Snakes. Alt er rett og slett bare et skuespill. Hva vil jeg så fram til?

Kort sagt: Uten Raiden forsvinner HELE historien i Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Hvordan kan du da si at Raiden ødelegger litt? :hmm: Og syns du forresten ikke at Solid Snake ble en enda kulere karakter etter MGS2? Klart han ble, og det var også meningen. HAN var den profesjonelle, vi var nybegynneren. Her ser vi hvor overlegen Snake er andre. Hadde vi spilt som Snake i Plantmissionet ville han ikke virket like suveren.

Det jeg synes ødelegger litt i MGS2 er "kjærlighetshistorien" mellom Raiden og Rose. Den føles unødvendig, og skaper litt for lange codecsamtaler. Regner med den først og fremst er laget for å skape litt dypde over Raidens karakter, men den kunne godt vært kuttet litt ned.

Men, til mine favoritt karakterer:

1: Solid Snake

2: Ocelot

3: The Boss

4: Naked Snake

5: Raiden

Resten får stå urordnet. Alle er "kule". Men vil si at bossene fra shadow moses er de beste bossene, framfor de fra sol og se. Vulcan Raven, Sniper Wolf og Psycho Mantis var etter min mening mer orginale og bedre bosser (les: karakterer, som viktige personer i en film eller bok) enn Fortune, Vamp og Fatman + cobra unit.

Lenke til kommentar
Mine favorittkarakterer:

- Solid Snake

- Ocelot

- Vulcan Raven

- Sniper Wolf

På bånn:

Du liker ikke Raiden bare fordi han er på nesten hele MGS2.

Raiden ser litt femi ut og har litt mindre erfaring enn Snake men han er jo jævlig flink han også, right? By the way min favoritt karakter er Ocelot i sine yngre dager, fordi det er alltid han det går utover men gir seg aldri. Det er utrolig gøy når Ocelot får smekk på kinnet først av EVA og så The Boss he he... dødsbra.

Folket her må prøve å ikke pirke ut transmitteren i fengselet men vente til under fossen med EVA :D:D

Lenke til kommentar
Mine favorittkarakterer:

- Solid Snake

- Ocelot

- Vulcan Raven

- Sniper Wolf

På bånn:

Du liker ikke Raiden bare fordi han er på nesten hele MGS2.

Raiden ser litt femi ut og har litt mindre erfaring enn Snake men han er jo jævlig flink han også, right? By the way min favoritt karakter er Ocelot i sine yngre dager, fordi det er alltid han det går utover men gir seg aldri. Det er utrolig gøy når Ocelot får smekk på kinnet først av EVA og så The Boss he he... dødsbra.

Folket her må prøve å ikke pirke ut transmitteren i fengselet men vente til under fossen med EVA :D:D

hva skjer da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...