Agres Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Hehe, gleder meg som en unge til Advent Children! Er det en ting jeg setter like høyt som Metal Gear, så er det Final Fantasy men Advent Children er en direkte oppfølger til FFVII. Det er ikke en film ment for "det store publikummet". Blir Metal Gear filmatisert regner jeg med det blir en storslagen Hollywood produksjon. Blockbuster. Ment som en pengemaskin. (Kan hende jeg tar helt feil men...). Ment for far din, og lillebroren din som spennings og action film. Føler at Advent Children er rettet direkte mot fansen. Nevnarion: Det er bilde av Vincent du har der? Fra Dirge of Cerberus? Gleder meg sykt til det kommer ^^ Men tilbake til topic. Grunnen til at jeg ikke tror det blir en filmatisering av et eksisterende spill vil være at det kun vil bli en kortversjon av spillet i et annet format. Hva har Hideo å tjene på det? Han har selv sagt at han ikke vil lage en remake av de første spillene fordi han vil jobbe med videre utvikling og nye ideer. Angående skuespillere må Snake spilles av Hayter. I det minste må Hayter dubbe hvis det blir en annen skuespiller Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Noen som har lest noen "bøkene" som ligger inne på Specials på MGS2 spillet? Det er 2 bøker som omhandler Shadow moses tragedien, og begge bøkene handler om en forfatter som opplever tragedien gjennom egne øyne, og man blir presentert for dems personlige tanker osv... Det jeg mener ved å nevne dette er at man ikke må se så firkantet på løsningene ved en evt filmatisering, man MÅ jo ikke absolutt se handlingen i en film gjennom snake, men man kan også se den gjennom en annen sentral person som f.eks en som sitter på andre siden av codec samtaler og gir råd... Dermed kan man få små glimt fra der Snake faktisk er, mens man også får se masse scener fra utsiden, som gradvis forklarer historien. Dermed forblir Snake sine personlige opplevelser (de som er umulig å filmatisere(som allll alll humoren) og den spesielle følelsen av å spille) til spillet og bare til spillet, som fører til at man må spille for å få all historie med seg osv... mens det mest sentrale og mest intense blir forklart gjennom filmatisering av utsiden osv ... Lenke til kommentar
Agres Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Så sant så sant. Man må ikke se handlingen gjennom Snakes øyne. Personlig var jeg en av dem som likte å spille Raiden i MGS2 fordi man fikk se hvor "pro" snake egentlig er. Har lest bøkene i MGS2. Artig. Leste tidligere i tråden at noen ønsket en ordentlig bok. Det hadde ikke vært en dum ide. Håper ihvertfall, hvis det blir en film, at Hideo er ikke bare har en finger, men begge hendene med i spillet når det gjelder manuscript og regi. Skjønner ikke hvordan MGS ville vært uten han. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Hehe, gleder meg som en unge til Advent Children! Er det en ting jeg setter like høyt som Metal Gear, så er det Final Fantasy men Advent Children er en direkte oppfølger til FFVII. Det er ikke en film ment for "det store publikummet". Blir Metal Gear filmatisert regner jeg med det blir en storslagen Hollywood produksjon. Blockbuster. Ment som en pengemaskin. (Kan hende jeg tar helt feil men...). Ment for far din, og lillebroren din som spennings og action film. Føler at Advent Children er rettet direkte mot fansen. Nevnarion: Det er bilde av Vincent du har der? Fra Dirge of Cerberus? Gleder meg sykt til det kommer ^^ Men tilbake til topic. Grunnen til at jeg ikke tror det blir en filmatisering av et eksisterende spill vil være at det kun vil bli en kortversjon av spillet i et annet format. Hva har Hideo å tjene på det? Han har selv sagt at han ikke vil lage en remake av de første spillene fordi han vil jobbe med videre utvikling og nye ideer. Angående skuespillere må Snake spilles av Hayter. I det minste må Hayter dubbe hvis det blir en annen skuespiller Jeg er enig med deg da. Og skjønner godt hva du mener. Vi er hvertfall av samme oppfatning når det gjelder både MGS og FF Gleder meg veldig mye til både FF AC og DoC jeg også. Det er Vincent ja, men fra Advent Children Uansett nok om det. Tilbake til Metal Gear. Du har rett i at å se spillet gjennom Raiden, gir en bedre forståelse av hvordan Snake er ja. Sant det. Jeg er heller ikke av dem som direkte misliker Raiden. Liker bedre å spille med Snake, men Raiden er jo grei han å. Synes kanskje det ble litt for mye Raiden i MGS2, menmen. Jeg har faktisk ikke lest de bøkene som ligger på MGS2 Det burde jeg kanskje gjøre da. Hideo har jo sagt at han stilte seg positiv til en MGS-film, dersom noen ville lage den, men at han ikke ville gjøre det selv. Det høres nå egentlig ikke så bra ut da. Skal det være MGS, så må det være Hideo som står bak. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Hideo har jo sagt at han stilte seg positiv til en MGS-film, dersom noen ville lage den, men at han ikke ville gjøre det selv. Det høres nå egentlig ikke så bra ut da. Skal det være MGS, så må det være Hideo som står bak. Hmm.. Det har jeg ikke hørt. Kjipt. Han må ihvertfall lage manuset (eller i det minste godkjenne det). Historien i Metal Gear er bare så genial, synd hvis andre enn Hideo og kompani skal fortsatte å lage den. Sier ikke at film blir dårlig, har bare ikke så store forhåpninger.. Men håper på det beste! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Hideo har jo sagt at han stilte seg positiv til en MGS-film, dersom noen ville lage den, men at han ikke ville gjøre det selv. Det høres nå egentlig ikke så bra ut da. Skal det være MGS, så må det være Hideo som står bak. Hmm.. Det har jeg ikke hørt. Kjipt. Han må ihvertfall lage manuset (eller i det minste godkjenne det). Historien i Metal Gear er bare så genial, synd hvis andre enn Hideo og kompani skal fortsatte å lage den. Sier ikke at film blir dårlig, har bare ikke så store forhåpninger.. Men håper på det beste! Jeg er selvsagt ikke helt sikker på om det stemmer, men om jeg ikke husker helt feil så var det det han sa ja. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Er det noe som bekymrer meg angående en MGS-film, så er det hvordan i all verden de skal finne passende skuespillere.For eksempel så er jeg helt bestemt på at Solid Snake ikke kan spilles av NOEN andre enn David Hayter selv. Grunnen? Jo, jeg har sagt det før, stemmen hans. Solid Snake har en stemme som man forbinder med karakteren. Stemmen ER Snake. David Hayter har den helt spesielle Snake-stemmen. Solid Snake med en annen stemme ville vært nok til å ødelegge hele opplevelsen for meg er jeg redd... Jeg har lest for lenge sden i et intervju med Hideo hamselv at vis det blir en film så var Kojima interesert i Rosel Crowle(husker ikke helt hvordan man skriver navnet, men det er han skuespilleren som er med i "Gutter er gutter") men han sa ikke at det er sikkert... Jeg er enig med deg at stemmen burde være fra Hayter...men det ville blitt litt fake viss Hayter dubbet skuespilleren... Derfor synes jeg en tegnefilm/animasjonsfilm med Hayters sin stemme hadde vært genialt Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Siden det ble nevnt her i tråden om hvem som burde spille Solid Snake hvis en MGS film blir laget så her har dere mannen Michael T. Weiss. Med litt sminke og utstyr pluss pannebåndet Solid Snake bruker så ser fyren eksakt jo. Off Topic: Skal det komme en ny Final Fantsay film også eller? Endret 31. mars 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Siden det ble nevnt her i tråden om hvem som burde spille Solid Snake hvis en MGS film blir laget så her har dere mannen Michael T. Weiss. Med litt sminke og utstyr pluss pannebåndet Solid Snake bruker så ser fyren eksakt jo. Off Topic: Skal det komme en ny Final Fantsay film også eller? Men passer stemmen? Fant noen sammenligninger på et forum: Dette er David Hayter: Ligner litt da! Eller? Endret 31. mars 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Hvis du ikke har sett serien The Pretender som ble vist på TV-norge for et par år siden så kan jeg bare si: ja stemmen hans høres ut som Solid Snake (David Hayter) sin når han snakker pissed off. Altså tipper at han kan late til stemmen som David Hayter. EDIT: vet ikke akkurat om Sean Conerry passer som Ocelot. Utsendemessig med parykk kankje men han er altfor british. En fyr som hadde passet er han som spilte doktoren i Mission Impossible 2 (han som ble drept på flyet helt i begynnelsen av filmen). Han hadde passet perfekt. Ocelot eller? Endret 31. mars 2005 av Wooho Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Kom over noen rykter på Gamespot.com som ble skrevet for ikke så lenge siden... " RUMOR #2: A Metal Gear Solid movie is in the works. Source: A slew of game sites loosely quoting an article in Variety. The official story: "It's just a rumor. And we don't comment on rumors."--Konami spokesperson. What we heard: It's easy to see how rumors could have sprouted from the remarkably thin Variety piece, which bears the headline "Game creator ready for pix." The article starts off well enough, reading MGS creator "Hideo Kojima is finally thinking about invading Hollywood as well." After mentioning Metal Gear Solid series' huge sales numbers (14.63 million units in total), the article makes a brief mention of how Hollywood studios have courted Kojima for years to get the MGS film rights. It goes on to mention that "Kojima, a movie buff and occasional film critic, has held off on selling film rights until now." It then quotes Kojima as saying, "Things one can express in a game are different of those in a movie...It would have to be a very different script, almost a different story ." And that's it. No mention is made about an MGS movie in the rest of the article, which reads like a truncated interview with Kojima. No deals are discussed, no specific studios are mentioned, no concrete film production information of any kind is offered. So while we may see an MGS film in the future, nothing is in the works yet. " Selvom detter bare er noen rykter som faktisk viser seg å ikke være sanne, er det verdt å merke seg det Kojima sier om en evt film... Link til siden på Gamespot.com Endret 31. mars 2005 av ReSSaA Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Fra en annen side igjen--------> "METAL GEAR MOVIE RUMOURS KEEP COMING More whispers on the wires as prospects for a silver screen Snake heat up 12:38 Rumours of a Metal Gear Solid movie have been sneaking around in the shadows for years now, but the prospect is looking increasingly like becoming reality. Rampant Hollywood rumour-monger Ain't It Cool News has aired speculation that an MGS movie is not only a possibility, but that a director has already been locked down to orchestrate the stealth action carnage. Ryuhei Kitamura is the name being kicked around in connection with the possible project. Heard of him? Neither had we, but turns out he's the Japanese director behind the brand new Godzilla: Final Wars movie that premiered in LA last night, and also created Versus, a Jap zombie gangster action horror flick, which happens to be our exact favourite movie genre. Kitamura's known for his over-the-top action and stylish John Woo-esque camerawork, so in theory he'd be perfect for an MGS movie. But the rumour has deeper foundations than that. Yesterday respected Hollywood newshound Variety ran an interview with Hideo Kojima himself (read our report here), surmising that the MGS creator was about to sell the movie rights to the game. Kojima then attended the LA premiere of Godzilla: Final Wars and appears to be good pals with Kitamura, with the pair reportedly hanging around together. You want more? Kyle Cooper, the guy who created the memorable intro sequences for Seven, Spider-Man, Mission: Impossible and (cough) Metal Gear Solid 3: Snake Eater, also did the intro for Godzilla: Final Wars. See? It's all starting to make sense... But that's all we've got. No other information about a possible MGS movie was discussed in the rumour. Indeed, the whole thing is total speculation, as Ain't It Cool News pointed out itself. Nonetheless, there are some interesting connections forming. This one's high up on our 'potential bombshell' story list - we'll keep you posted." Link til Siden Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 31. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2005 Det er jo rykter om at det kommer en film hele tiden. Første gang jeg hørte at det skulle komme film av MGS, var vel i år 2000, et knapt år etter at MGS1 kom. Men det ble ikke noe av da heller. Kan nå begynne å lure på hvor alle ryktene kommer fra. Men kanskje det virkelig kommer en MGS-film en gang. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 1. april 2005 Rapporter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Vel... Jeg gruleder meg. En film ville vært topp. Og en film kan ødelegge alt. Vi får vente å se Off Topic: Skal det komme en ny Final Fantsay film også eller? Ja. En oppfølger til FFVII. Filmen skal visst ta plass 2 år etter spillet slutter. Navn: Final Fantasy VII: Advent Children. Hele filmen er også denne gangen CG. Endret 1. april 2005 av Agres Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 1. april 2005 Rapporter Del Skrevet 1. april 2005 Jeg lurer på hvorfor de ga ut Twin Snakes bar til NGC, blir så fustrert AAaarrrggh... Det er pinelig å si de men har ikke spilt enere (MGS) men vil gjerne, helst twin snakes versionen, men det går fint med orginalen også, men da må jeg kjøpe en gammel minnebrikke. Kan man få det til pc??? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 1. april 2005 Rapporter Del Skrevet 1. april 2005 Kan man få det til pc??? Jepp, MGS1 finnes også til pcen. Har den også, men spiller den aldri Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 1. april 2005 Rapporter Del Skrevet 1. april 2005 Kan man få det til pc??? Jepp, MGS1 finnes også til pcen. Har den også, men spiller den aldri Er det den som heter Metal Gear Solid: Integral? Eller hva er det? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 1. april 2005 Rapporter Del Skrevet 1. april 2005 Kan man få det til pc??? Jepp, MGS1 finnes også til pcen. Har den også, men spiller den aldri Vet du om noen plasser man kan få kjøpt det ennå?? Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 1. april 2005 Rapporter Del Skrevet 1. april 2005 Kom til "Warehouse exterior" og fikk skutt "The End" Han ropte "The End" også sprengte han!! Skulle save og så spurte para-medic snake om han hadde sett "From russia with love" (James Bond)... Snake og tom/zero kom i heftig diskusjon om James bond :!: Zero foreslo at snake skulle forandre navnet til "Double O snake" Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 1. april 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. april 2005 QXL? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg