Gå til innhold

Den Snille Metal Gear Solid-Tråden

Wyldelife

Anbefalte innlegg

Du velger maten ut av backpacken, så du får den i hurtigmenyen, og så velger du det derifra, og trykker firkant hvis jeg ikke husker helt feil, og så kastes maten. Du kan også kaste levende slanger o.l hvis du har det, da får soldatene panikk :D

ok, takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme her. Veldig mye variert spilling.

Noen som har tatt alle froskene ennå eller? Btw, nå man ta ALLE froskene på en gang? Eller kan man ta de man ikke har fått med seg neste gang man spiller igjennom spillet?

Har begynt så vidt med å ta alle froskene.

Du trenger ikke ta alle på en gang nei. Du kan ta noen, og så kan du ta de du mangler neste gang du spiller gjennom spillet. Og når du har tatt alle så får du stealth camo ;)

Lenke til kommentar
Hører noen merkelige dyre lyder mange steder i spillet. Er det et tegn på at det er frosker i nærheten?

Hehe. Tenkte det samme flere ganger under spillet, til jeg til slutt fant ut at det er en lyd som kommer når du blir sulten. Det er magen til Snake som rumler :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et Playstation 2-blad og der følgte det med en guide, både walkthrough og camo/froske-guide!

Hvilket blad var det? Høres interesant ut :p

Britiske versjon av PSW issue 66... Er ikke sikker på om det selges nå, men...

okey, takk alikevel :)

Lenke til kommentar
Hmm...det vet jeg ikke. De froskene er jo bare sånne leke-ting aktige greier da...men når du skyter dem så kommer det en sånn rar "robot-lyd", for å bekrefte at du har tatt den.

Mange av froskene er veldig godt gjemt, så hvis du har tenkt å ta alle så kan det være greit med en guide som forteller deg hvor de er.

Finner en her fks: Frog Location Guide

Jo, dette vet jeg.

Hehe, kan nok tenke seg at det er magen til Snake som rumler, litt av en lyd som kommer ut der :p Morsomt i grunn også.

Lenke til kommentar
Hmm...det vet jeg ikke. De froskene er jo bare sånne leke-ting aktige greier da...men når du skyter dem så kommer det en sånn rar "robot-lyd", for å bekrefte at du har tatt den.

Mange av froskene er veldig godt gjemt, så hvis du har tenkt å ta alle så kan det være greit med en guide som forteller deg hvor de er.

Finner en her fks: Frog Location Guide

Damn den linken funker ikke, men "midnight_walker" var det et engelsk PS2 blad du kjøpte eller.? Sko gjærne fått kloa i den stelth camo drakten. :D

EDIT: Hvis man har på Go-Ko camo drakten så kan man høre froskene som skal skytes. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Jupp. Genialt.

Men akkurat derfor vil jeg ikke at MGS skal ta skrittet til filmlerretet som så mange maser om. Hvor skulle det blitt av alle detaljene? Ta MGS3 for eksempel: De fleste av oss brukte rundt 20 timer på å runde det. Av det var kanskje 10 timer ren spilletid, altså er de resterende 10 timene codec-samtaler og Cutsequencer. Hvordan skal dette få plass i en 2 timers lang film? Hvor skulle Hideo (som forhåpentligvis ville stilt som regissør!) puttet inn de morsomme detaljene?

Selvfølgelig, HVIS det blir en film vil det ikke bli en filmatisering av et eksisterende film, men et nytt manusscript som bygger på Metal Gear universet. Men hvordan skal dette kunne bli bra? Hvis den skal presenteres for det store publikum, hvordan vil de ta det? De kjenner ikke all bakgrunnsinformasjonen. De vet ikke hvem Ocelot er, vet ikke at Snake er en klone, vet ikke hva "the shadow moses incident" er. Altså må dette presenteres for dem i starten av filmen. Men skal da 50 timers spill presenteres på 10 minutter i en film.. Skjønner ikke hvordan det kan bli bra.

Er redd en film vil svekke den største styrken i MGS. Den fantastiske historien. Historien er alt for kompleks og smart til å presenteres i løpet av EN spillefilm. I tillegg er Metal Gear spillene snikespill. "Stealth" framfor alt. Men liker Hollywood sniking. Nei! "Vi vil ha blod! Og skyting. Og slåssing. Og eksplosjoner. Masse eksplosjoner!" Tror dette ville kommet i fokus. Ta filmer som Triple-X og Bad Boys. Der er det ikke historien som teller, men måten den blir fortalt. Med tøffe actionsekvenser, høye svev og stor fart. Dette ville ødelagt Metal Gear. Lagt det viktige i bakhånd. Hollywood ville ikke brydd seg særlig om Patriots, selv om vi svorne Metal Gear fans brenner for å finne ut hva som skjer etter Sons of Liberty. Men, hehe, jeg liker virkelig de actionsekvensene som finner sted i Metal Gear Solid 2 og 3. Herlige greier! Sier ikke at jeg ikke liker action, sier bare at Hollywood elsker det, noe som trolig vil gå ut over det JEG elsker:P

Klart, jeg elsker Metal Gear Solid! Hadde det kommet en film ville jeg vært den første til å stille meg i kø for å kjøpe premierebilletter. Jeg hadde virkelig ville sett den! Men er det bra for det perfekte universet Hideo har bygd opp? Jeg tviler..

Lenke til kommentar

Det du skriver der om "hvordan skal de fortelle bakgrunnshistorien? Mange som ser den kjenner ikke historien fra før"

Akkurat sånn har Square Enix det også når nå Final Fantasy Advent Children kommer. Den har jo en forhistorie i et spill som har uendelig med spilletimer. Hvordan skal hele den historien fortelles?

Men tilbake til Metal Gear. Hvorfor tror du ikke det ville blitt en filmatisering av et ekstisterende spill? Jeg skjønner hvor du vil hen, men...

JA, vi er alle selvsagt nervøse for at en eventuell MGS-film vil ødelegge alt. Men det kan gå andre veien også. Er det noe som bekymrer meg angående en MGS-film, så er det hvordan i all verden de skal finne passende skuespillere.

For eksempel så er jeg helt bestemt på at Solid Snake ikke kan spilles av NOEN andre enn David Hayter selv. Grunnen? Jo, jeg har sagt det før, stemmen hans. Solid Snake har en stemme som man forbinder med karakteren. Stemmen ER Snake. David Hayter har den helt spesielle Snake-stemmen.

Solid Snake med en annen stemme ville vært nok til å ødelegge hele opplevelsen for meg er jeg redd... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...