Nevnarion Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Må si at når jeg sitter her og har fullført MGS3, og sammenligner det med de to andre MGS-spillene, så er da MGS3 sykelig enkelt til tider, er det ikke? Jeg tenker spesielt på den siste kampen, mot The Boss. Og også den kampen mot Shagohod. Til opplysning så gjelder dette første gang jeg spiller gjennom spillene, og på alle tre MGS_spillene så har jeg spilt første gang på vanskelighetsgrad "normal". Så en sammenligning mellom spillene burde være greit. Fks: I MGS1 husker jeg hvordan jeg strevde så sinnsykt mye med Metal Gear Rex. Det var helt villt. Trodde aldri jeg ville klare det. Jeg prøvde om og om igjen, men det tok meg flere dager, og haugevis av forsøk, før jeg endelig klarte det. Og for en lettelse det var når jeg endelig greide det. I MGS2 hadde jeg også en del problemer med Metal Gear Ray. Det tok meg mer enn et par forsøk for å ta dem for å si det sånn. Mens I MGS3, så tok jeg Shagohod på ett eneste forsøk. Ikke var det vanskelig heller. Kampen var jo nærmest over før den hadde begynt. Som et annet eksempel kan jeg ta (som jeg nevnte) den siste kampen i hvert av spillene. Selve finalen. I MGS1 er det nevekamp mot Liquid. Den var kjempevanskelig første gang jeg spilte gjennom spillet. Jeg strevde nesten like mye med den som med Metal Gear Rex selv. I MGS2 var kampen mot Solidus. Den var også veldig vanskelig første gang. Jeg husker hvordan jeg strevde med å ta han. Hvor frustrerende det var når han tok meg. Igjen og igjen. Hvor stort det var når jeg endelig tok ham. I MGS3 slåss du mot The Boss. Jeg hadde forventet at denne kampen ville bli like innbitt vanskelig som Liquid og Solidus. Men det var den dessverre ikke. Jeg brukte bare to forsøk på å få has på henne. Enkelt. Ikke misforstå meg. Metal Gear Solid 3 er et helt fantastisk spill. Historien er kjempebra, og den avslutningen når du har fullført det. Jeg liker faktisk MGS3 bedre enn MGS2. Det når likevel ikke helt opp til originalen, men likevel, et kjempebra spill. Men jeg står fortsatt for det jeg sa angående at det er mye enklere enn forgjengerne. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) MGS2 var kampen mot Solidus. Den var også veldig vanskelig første gang. Jeg husker hvordan jeg strevde med å ta han. Hvor frustrerende det var når han tok meg. Igjen og igjen. Hvor stort det var når jeg endelig tok ham. Strevde selv mot Solidus, husker når han tar av seg de armene da klikker han totalt. Men klarte han til slutt. Så må du huske at kampen mot Shagohod, (personlig) synes jeg at den var meget bra (bedre enn i de to andre MGS spillene. Var konge å bli jaget med Shagohod hakk i hælene pluss kampen varte en stund. Var liksom ikke som i MGS 1 og 2 at du bare sprang rundt et området og avfyrte stinger missles mot an men var mye variasjon. The Boss var meget enkel ja å ta. Den jeg strevde mest med i MGS3 var Volgi. Personlig mener jeg det ikke det bør lages flere Metal Gear spill. Det er nok nå og alt som trengs å fortelles, har blitt fortalt på mesterlig vis. Temaene er blitt fullbyrdet og triologien er ferdig. Hadde vært greit å fått en remake av de gamle MG spillene altså før MGS1, 2 og 3. Endret 25. mars 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg skal være enig at om man ser på hele Shagohod-kampen, med motorsykkel-kjøringa og alt det der, så var den meget bra. Men likevel altfor enkel. The Boss er jo en vits så snart man skjønner hva man bør gjøre. Volgin var vanskelig ja. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 The Boss var jo den vanskeligste bossen da. The End, The Pain, The Sorrow, The Fear, The Fury, Volgin og Ocelot gikk stortsett på første forsøk. Har aldri likt å trykke fort; MGS-torture. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg er forøvrig enig. Likevel er jeg under den oppfatning av at Hideo har klart mesterlig å få historiene til de foregående spillene til å møtes og avsluttes med dette siste kapitelet. Til tider føles likevel MGS3 klisjèfylt og litt latterlig. Personlig mener jeg det ikke det bør lages flere Metal Gear spill. Det er nok nå og alt som trengs å fortelles, har blitt fortalt på mesterlig vis. Temaene er blitt fullbyrdet og triologien er ferdig. Jeg er mer interessert i hva Kojima klarer på egenhånd utenfor MGS-universet. Det er virkelig det vi bør glede oss til, ikke MGS4 uten Kojima. Kanskje et nytt Policenauts eller Snatcher spill? Er netopp det jeg mener, bare se på introen; den virker ikke som, men den ER en dårlig james bond kopi. Riktig nok så har ikke detta så mye med spellet å gjørra. Men er det en ting som jeg virkelig merket som vart forskjellig mellom 3ern og de andre, så var det alt klisset. De andre 2 spella hadde klisset godt gjemt i bakrunnen, mens her er det altfor sentralt. Og ikke nok med det, klisset her er alt for "james bond". Jeg sier ikke at Snake Eater er dårlig, men jeg blir bare flau av å se kliss i sånne spill. Men som sagt, det kan hende at vi slipper alle/mange av klisjè'ene med neste MGS, siden det er en fersk produsent. Det er fortsatt mange ting jeg vil vite i MGS universet jeg vil se mer av Solid Snake, IKKE Naked Snake(mista nesten all respekt forn i 3ern)! Det hadde vært dumt å bare slutte å lage spell med en så extremt tøff kar som Solid Snake! Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 ZummGlumm, introen er ikke mer enn en hyllest, en hyllest til james bond, litt "mgs humor" hvis du er kjent med MGS så må du vite at det inneholder massehumor, rar humor, ja. Men humor EKS. Big Boss i MG2 ser ut som Sean Connery. og.. ja. Det er helt sikkert masse mer, men du kan ikke ta introen seriøst, men uansett digger jeg introen og sangen som spilles. "I'll give my liiffe, not for honor, but for yooouuuu. Im stiiiiiil in a dream. SNAAAKEEE EEEAAATEEERR!!!" Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Enig der Fanta Haha, den sangen. Har den på hjernen nå. Går og synger på den hele tida. Den begynner sånn skikkelig fin, og så kommer Snake EEEEAAAATtEEr Lenke til kommentar
aragorn_sonofarathorn Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 ja, er helt enig at bossene er for lette. Men den jeg slet mest med var The End, rart det. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 KS.Big Boss i MG2 ser ut som Sean Connery. og.. ja. Det er helt sikkert masse mer, men du kan ikke ta introen seriøst, men uansett digger jeg introen og sangen som spilles. "I'll give my liiffe, not for honor, but for yooouuuu. Im stiiiiiil in a dream. SNAAAKEEE EEEAAATEEERR!!! Big Boss ser ikke ut som Sean Connery ihvertfall, kan garantere deg at det ikke var meninga ihvertfall. Men samma det. Er fullt klar over at den intro greia er tull, men kunne ikke kojima gjort denna hyllesten litt mer i bakrunnen? Istedenfor å setta en elendig\cheezy intro på et så bra spell. Hadde likt mye bedre å ha en intro som i 2ern, den ga meg gåsehud. MGS3 intron blir bare trøkka over . Introen skal liksom gjørra et godt inntrykk på spellet... noe om denna ikke gjør. Den intro sangen er rett og slett elendig... passer ikke inn noe sted...jeg grøsser faktisk når hu kjærringa skriker snake eater.. Men uansett så runna jeg nettop spellet ! Slutten vart grei nok den. Lenke til kommentar
alec09 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) ja, er helt enig at bossene er for lette. Men den jeg slet mest med var The End, rart det. Helt enig The end er jævla irriterende ikke vanskelig, men irriterende. The boss var og litt enkel til siste boss å være. Og shagohoden var en vits. Hadde den vært litt mer metal gear rex hadde det vært vilt det var en genial, men vanskelig boss. Sangen på introen var grei nok den gav med litt 60-talls feeling og litt bond flow. Synes det bare var litt gøy jeg. og når du klatrer den veldig høye stigen passet det jo seg greit. Men må vel få tak i MGS 1 og muligens ta en runde MGS 2. Endret 26. mars 2005 av alec09 Lenke til kommentar
SiQux Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 ja, er helt enig at bossene er for lette. Men den jeg slet mest med var The End, rart det. Helt enig The end er jævla irriterende ikke vanskelig, men irriterende. The boss var og litt enkel til siste boss å være. Og shagohoden var en vits. Hadde den vært litt mer metal gear rex hadde det vært vilt det var en genial, men vanskelig boss. Sangen på introen var grei nok den gav med litt 60-talls feeling og litt bond flow. Synes det bare var litt gøy jeg. og når du klatrer den veldig høye stigen passet det jo seg greit. Men må vel få tak i MGS 1 og muligens ta en runde MGS 2. Spiller MGS1 og 2 hele tiden jeg...:w00t:går aldri lei Og jeg tror nok ikke at det kommer no spill som er fete enn MGS1!!! Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Alle(!!!) bossene var enkle, bare mot The Boss (brukte 2 forsøk) slet jeg! Ocelot: Tsja... Trikser bedre med revolveren enn han skyter Var vel ikke akkurat enn kamp, mer som en test kanskje? The Pain: veldig enkel, bare å fyre løs, og av og til gjemme seg for biene i vannet The Fear: Tenkte hvordan i h****** skal jeg kunne ta en jeg ikke ser... Tok meg så 5min å finne ut at jeg kunne bruke varmebrille-tingen Tok'n lett! The End: Sprang rundt og ventet på at han skulle treffe meg. Når han gjor, beregnet jeg hvor han var med å flytte på meg slik at jeg såg hvor skuddene kom fra. Snipet han ned, tok 20-30 min.. The Fury: Groteskt enkel! Eneste en bør passe seg for er å ikke dette ned i kløften (eller hva det var...) The Sorrow: Har er det bare å drukne og ta pillen. Kan ikke akkurat kalles en boss. Volgin: Tok litt tid før jeg fant ut at ryggen var sårbar. Men etter det var det bare å fyre løst med haglen. Sagohod: Len deg tilbake å nyt kjøreturen Sagohod + Volgin: Tok og litt tid før jeg fant svakhetene, men jeg var aldri truet! The Boss: Henne tok jeg med kniv. Brukte to forsøk, dermed den største ''utfordringen'' Edit: Spilte på normal Endret 26. mars 2005 av Prebo Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Møter man the big boss i 2`ern? leste det litt tilbake... i så fall hvor er det man møter han ??? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 The Sorrow: Har er det bare å drukne og ta pillen. Kan ikke akkurat kalles en boss. Sant nok, men like greit å bare gå seg forbi alle spøkelsene, helt til du kommer til enden der The Sorrow dreper deg. da får du camoen hans også Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 The Sorrow: Har er det bare å drukne og ta pillen. Kan ikke akkurat kalles en boss. Sant nok, men like greit å bare gå seg forbi alle spøkelsene, helt til du kommer til enden der The Sorrow dreper deg. da får du camoen hans også Det vet jeg, for jeg gjor det Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 KS.Big Boss i MG2 ser ut som Sean Connery. og.. ja. Det er helt sikkert masse mer, men du kan ikke ta introen seriøst, men uansett digger jeg introen og sangen som spilles. "I'll give my liiffe, not for honor, but for yooouuuu. Im stiiiiiil in a dream. SNAAAKEEE EEEAAATEEERR!!! Big Boss ser ikke ut som Sean Connery ihvertfall, kan garantere deg at det ikke var meninga ihvertfall. Men samma det. Er fullt klar over at den intro greia er tull, men kunne ikke kojima gjort denna hyllesten litt mer i bakrunnen? Istedenfor å setta en elendig\cheezy intro på et så bra spell. Hadde likt mye bedre å ha en intro som i 2ern, den ga meg gåsehud. MGS3 intron blir bare trøkka over . Introen skal liksom gjørra et godt inntrykk på spellet... noe om denna ikke gjør. Den intro sangen er rett og slett elendig... passer ikke inn noe sted...jeg grøsser faktisk når hu kjærringa skriker snake eater.. Men uansett så runna jeg nettop spellet ! Slutten vart grei nok den. Vet det, men sean connery greia var bare gjort for kødd. Hvis de lager en remake av MG2, kommer nok Big boss til og se litt ut som solidus. Men lets not fight! Jeg mener MGS3 er best game ever, du mener ikke det. Jeg respekterer din mening.. Og prebo kan ikke fatte at du syens de bossene var lette, jeg sleit som et helsike. All hail Prebo teh 1337 playah Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg synes ikke alle bossene var lette, men de var ikke direkte vanskelige heller. Har vært borti vanskeligere bosser på de to andre MGS-spillene. The End var litt trå, fordi det tok så lang tid. Han var ikke vanskelig, men som sagt, tok lang tid. Vil faktisk si at The Boss var enklere enn både The End, The Fury osv. The Boss var en av de enkleste. Det eneste irriterende med den kampen var at alt var så hvitt. aaargh, it burns my eyes Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Hadde likt mye bedre å ha en intro som i 2ern Den introen gav meg også gåsehud. Maken til intro har jeg aldri sett i noen andre spill før. Beste introen i hele MGS serien til nå er MGS2 introen. Jeg fikk en slags "The Rock" (filmen, favoritten min) følelse når de russikse soldatene infiltrerte det skipet, pluss når Solid Snake hoppet fra den Manhatten brua. Møter man the big boss i 2`ern? leste det litt tilbake... i så fall hvor er det man møter han ??? Tror du blander Solidus Snake og The Big Boss. Fordi Solidus Snake er skremmende lik The Big Boss når Raiden ødleger øyet hans. Endret 26. mars 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 KS.Big Boss i MG2 ser ut som Sean Connery. og.. ja. Det er helt sikkert masse mer, men du kan ikke ta introen seriøst, men uansett digger jeg introen og sangen som spilles. "I'll give my liiffe, not for honor, but for yooouuuu. Im stiiiiiil in a dream. SNAAAKEEE EEEAAATEEERR!!! Big Boss ser ikke ut som Sean Connery ihvertfall, kan garantere deg at det ikke var meninga ihvertfall. Men samma det. Er fullt klar over at den intro greia er tull, men kunne ikke kojima gjort denna hyllesten litt mer i bakrunnen? Istedenfor å setta en elendig\cheezy intro på et så bra spell. Hadde likt mye bedre å ha en intro som i 2ern, den ga meg gåsehud. MGS3 intron blir bare trøkka over . Introen skal liksom gjørra et godt inntrykk på spellet... noe om denna ikke gjør. Den intro sangen er rett og slett elendig... passer ikke inn noe sted...jeg grøsser faktisk når hu kjærringa skriker snake eater.. Men uansett så runna jeg nettop spellet ! Slutten vart grei nok den. Vet det, men sean connery greia var bare gjort for kødd. Hvis de lager en remake av MG2, kommer nok Big boss til og se litt ut som solidus. Men lets not fight! Jeg mener MGS3 er best game ever, du mener ikke det. Jeg respekterer din mening.. Og prebo kan ikke fatte at du syens de bossene var lette, jeg sleit som et helsike. All hail Prebo teh 1337 playah Hahahaha! Nei du, jeg er ikke noe hardbarka MGSspiller Bossene i MGS2 var mye vanskligere! Men gode eksempel på vansklige bosser i spill er feks Metroid Prime (sistebossen) i Metroid Prime, Sistebossen i Jak2, for å nevne noen! Dette er bosser jeg brukte mange forsøk på å klare! Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hahahaha! Nei du, jeg er ikke noe hardbarka MGSspiller Bossene i MGS2 var mye vanskligere! Men gode eksempel på vansklige bosser i spill er feks Metroid Prime (sistebossen) i Metroid Prime, Sistebossen i Jak2, for å nevne noen! Dette er bosser jeg brukte mange forsøk på å klare! Er netopp derfor man bør spella på hard første gangen! Ting blir brått litt vanskeligere da serru. Ta The End f.eks, på hard så har man itt no snippert, så man må tenke veldig forskjellig, men han er forsatt ganske enkel da.. På hard så døde jeg ikke hos no boss før The Fury, tok han på andre forsøk. The Sorrow er vøl ikkeno boss, men jeg hadde nesten ikke drept noen så han ble enda enklere.. Volgin. ja han volgin, brukte en eller 2 forsøk på han trur jeg, tiden gikk litt for fort. Volgin+shagohod vart nok de enkleste, han skadde meg 2-3 ganger trur jeg.. The boss vart vanskelig.. dævva 2-3 ganger der. Men uansett så er jeg veldig fornøyd med bossene, siden boss fighter ikke helt er min thing. Liker mye bedre å snike rundt omkring. Færre bosser og mer sniking sier jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg