Gå til innhold

Den Snille Metal Gear Solid-Tråden

Wyldelife

Anbefalte innlegg

Ocelot var slem fra begynnelsen siden han var med Volgin.

Spoilers:

Han var jo en spion! Ocelot tok ordre fra direktøren til CIA i mgs3. Han bare lurte Volgin og de andre.

Eller tar jeg feil? :dontgetit:

Neida... Du har rett! :thumbup:

Wooho! :w00t:

:p

Føler på meg at det er mer enn som så bak hele greie med Ocelot, men hvorfor prøvde han å drepe Snake hvis han var en CIA agent da? :hmm: Jeg mener Ocelot er (var) en CIA agent men kan hende at han fikk ordre til å ødelege for(stoppe) Snake.

Det virker jo som om ocelot leker hver gang han skal ta snake liksom... Kanskje for å holde på identiteten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo jeg har lest hele posten du skrev men når sier Ocelot dette, helt på slutten av spillet etter at du har drept Liquid?m Åssen vet du at Ocelot siktet til Snake egentlig. Er egentlig en konkulsjon man trekker selv. Pluss Liquid viste at han hadde fått de dårlige genene helt fra han ble født så tviler at Ocelot har fortalt dette til Liquid. Fordi Liquid sier ett eller annet til Snake som "I have waited so longe for this moment brother".

her er den siste telefon-samtalen på 1'eren, hentet fra gamefaqs:

" Yes... the entire unit is wiped out. Those two are still alive. Yes sir,

FoxDie should be activated soon. Yes sir, I succeeded in getting REX's test

data. Yes sir, my cover is still intact. Yes sir, the DARPA Chief managed to

find out who I was, and he's been disposed of. Yes... the inferior one is the

winner after all. Liquid thought that he was the inferior one. They did not know

that there's you - the third one - SOLIDUS. What about the girl? Yes sir, we'll

keep her under surveillance. Yes sir. Goodbye ... MR PRESIDENT "

du må redde meryl for å få hele denne samtalen.

min oppfatning av dette er ihvertfall at liquid er den "dårlige".

Lenke til kommentar
Det virker jo som om ocelot leker hver gang han skal ta snake liksom... Kanskje for å holde på identiteten...

Kan hende men Ocelot fikk en del bank av Snake og ble temmelig pissed off da de skulle fighte for første gangen (like før Snake detter ut i de hullene). Men uansett når du møter Ocelot første gangen i MGS3 så er han meget overasket da han finner ut at du ikke var The Boss.

Lenke til kommentar

Min mening er fortsatt at Solid Snake har fått de gode genene, han har tross alt løsrevet seg fra å være en slags slave etter The Big Boss. Han går sin egen vei, derfor er han ikke en soldat i MGS2. Han har bestemt seg for åssen han selv vil leve livet sitt og ikke være en soldat som tar imot ordre som The Big Boss gjorde, og han vill ikke være den neste Big Boss heller, noe Solidus og Liquid brenner (brant) så sårt etter. Men ironsik nok hvis du ser på saken fra en annen vinkel (siden Solidus er død) Liquid så å si dø(lever som en parasitt) så har Solid Snak arvet tittelen The Big Boss. ;)

Lenke til kommentar

Min mening er fortsatt at Solid Snake har fått de gode genene, han har tross alt løsrevet seg fra å være en slags slave etter The Big Boss. Han går sin egen vei, derfor er han ikke en soldat i MGS2. Han har bestemt seg for åssen han selv vil leve livet sitt og ikke være en soldat som tar imot ordre som The Big Boss gjorde, og han vill ikke være den neste Big Boss heller, noe Solidus og Liquid brenner (brant) så sårt etter. Men ironsik nok hvis du ser på saken fra en annen vinkel (siden Solidus er død) Liquid så å si dø(lever som en parasitt) så har Solid Snak arvet tittelen The Big Boss. ;)

Han arva titelen til Big Boss da han drepte han i Zanzibar Land da sier Big Boss dette" the one that win this battle shall inherit(leif!) the tittle of boss" ikke helt ordrett men han sier noe sånt.

Og det er fakta at David(solid Snake) har arva de dårlige gene, han er en underdog som lykkes. hvis du ikke tror meg kan du vær så god og stikke til Japan og spørre Hideo selv! ;)

Lenke til kommentar

ja, både skjønner, og er delvis enig, i ditt syn på dette.

noe av grunnen til at mgs-spillene er så fantastiske er jo akkurat dette,

at hver enkelt har sine egne subjektive oppfatninger.

Lenke til kommentar

Likevel følger han faktisk "ordre" fram til slutten av MGS2. Hans mål er å fjerne Metal Gear fra jordens overflate samtidig som han er, uten selv å vite det, nikkedukken til The Patriots.

Lenke til kommentar
Likevel følger han faktisk "ordre" fram til slutten av MGS2. Hans mål er å fjerne Metal Gear fra jordens overflate samtidig som han er, uten selv å vite det, nikkedukken til The Patriots.

Nå blander du Raiden med Solid Snake, Solid Snake og Hal "Otacon" Emmerich jobber for jeg selv. Det er Raiden som mottar ordre. ;) Solid snake vet hvor farlig Metal Gear er, derfor er han med på å ødelege alle de Metal Gear som er igen og som blir produsert. Snake has gone solo.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Han arva titelen til Big Boss da han drepte han i Zanzibar Land da sier Big Boss dette" the one that win this battle shall inherit(leif!) the tittle of boss" ikke helt ordrett men han sier noe sånt.

Ikke glem å ta med at Snake også fighta mot Gray Fox i Zanzibar, pluss at Snake fighta først mot The Big Boss i Outer Haven før han møtte The Big Boss 4 år senere og drepte han. ;)

Lenke til kommentar

Nå blander du Raiden med Solid Snake, Solid Snake og Hal "Otacon" Emmerich jobber for jeg selv. Det er Raiden som mottar ordre. ;) Solid snake vet hvor farlig Metal Gear er, derfor er han med på å ødelege alle de Metal Gear som er igen og som blir produsert. Snake has gone solo.

Spill MGS2 om igjen. Snake og Hal jobber for seg selv ja. Men hvem tror du konsekvent hjelper dem i det skjulte for selv å overleve? Enten du liker det eller ikke, har Solid Snake alltid uskadeliggjort personer som har truet Patriotene...

MG, MG2, MGS og delvis MGS2.

Lenke til kommentar

Ikke glem å ta med at Snake også fighta mot Gray Fox i Zanzibar, pluss at Snake fighta først mot The Big Boss i Outer Haven før han møtte The Big Boss 4 år senere og drepte han. ;)

Hva har det med saken og hjøre? :roll:

Lenke til kommentar
Spill MGS2 om igjen. Snake og Hal jobber for seg selv ja. Men hvem tror du konsekvent hjelper dem i det skjulte for selv å overleve? Enten du liker det eller ikke, har Solid Snake alltid uskadeliggjort personer som har truet Patriotene...

Akkurat det har jeg lite tro på. Den siste samtalen Solid Snake har med Otecon i MGS2 er at Otecon har funnet The Patriots og at de har død for 100 siden. Åssen kan han jobbe for døde folk han ikke en gang kjenner. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Var veldig rart at sniper'n ikke lå der... Spillte du på normal? den lå i det skuret i den venstre skogen med meg... Må innrømme at jeg brukte lang tid på å ta the end jeg og... han er veldig kjip når han tar liv, eller får mer liv med skogen... det var kjipt det, nesten tatt ham også fikk han mye liv igjen...

Speller på hard.. er nok derfor snipperten ikke vart der.

Prøv å ta The End med Mk22'en vist det er det den heter da (tranq. Gun)

Er netopp det jeg gjorde, venta tell han hadde veldig lav stamina, så tok det 2 skudd så vart han tatt.

Lenke til kommentar

Jeg håper faktisk det kommer en 4'er!

Den kan inneholde:

Sted: Zanzibar

Personer: Første møte med Grey Fox, Kampen Snake vs Big Boss

Og en person som vi ikke har hørt om i de 3 siste spilla (MGS, MGS2 og MGS3) Dr. Kio Marv (Metal Gear 2: Solid snake) som laga OILIX formelen for "purifying crude oil".

Master Miller, Sniper Wolf og Dr. Naomi Hunter må jo også være med!

Håper den blir laga til PS3...

Edit:

Legger til en liste over alle spilla i serien!

- Metal Gear, MSX/NES 1987

- Metal Gear 2: Solid Snake, MSX2 1990

- Metal Gear: Snake's Revenge, NES 1990

- Metal Gear Solid, PS 1998

- Metal Gear Solid: VR Missions, PS 1999

- Metal Gear: Ghost Babel, Gameboy Colour 2000

- Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty, PS2/XBOX/PC 2002

- Metal Gear Solid: The Twin Snakes, Gamecube 2004

- Metal Gear Solid 3: Snake Eater, PS2 2005

Tok ikke med "Metal Gear Solid" til PC, heller ikke MGS2: Substance!

Endret av midnight_walker
Lenke til kommentar

MGS 4 er vel godt som bekreftet er det ikke? Mange som er skeptiske, og det er jo forståelig, men jeg gleder meg allerede jeg. MGS-serien er så fantastisk, at hvorfor skulle ikke også spill nr. 4 bli en suksess? :)

Noen som vet noen side der man kan lese den fulle, hele historien til Metal Gear Solid-serien?

(Hadde sikkert klart å finne det selv om jeg leter litt, men orker ikke akkurat nå :!: )

Lenke til kommentar
MGS 4 er vel godt som bekreftet er det ikke? Mange som er skeptiske, og det er jo forståelig, men jeg gleder meg allerede jeg. MGS-serien er så fantastisk, at hvorfor skulle ikke også spill nr. 4 bli en suksess? :)

Selvfølgelig blir det en suksess, spørsmålet er om det blir bra.

Jeg er en optimist når det gjelder dette ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet noen side der man kan lese den fulle, hele historien til Metal Gear Solid-serien?

(Hadde sikkert klart å finne det selv om jeg leter litt, men orker ikke akkurat nå :!: )

Du sier noe der ja. Jeg synes at noen ganger er det litt vanskelig å forstå historien litt :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Akkurat det har jeg lite tro på. Den siste samtalen Solid Snake har med Otecon i MGS2 er at Otecon har funnet The Patriots og at de har død for 100 siden. Åssen kan han jobbe for døde folk han ikke en gang kjenner. :dontgetit:

Han arbedet vell ikke "for" de, men ubevist (eller no slikt) ryddet han unna de som truet the patriots...Big boss i mg eller mg2, sin bror, liquid i mgs 1 og ocelot og/kansje solidus snake i mgs2.

Ved å "go solo" slik som han gjorde med oppdrag om å fjerne mgs endte det med at han fjernet det/de som truet "The Patriots"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...