Gå til innhold

Den Snille Metal Gear Solid-Tråden

Wyldelife

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan noen bare si meg tidene på spella?

som dette:

MGS3: Faren til Solid Snake

MGS2: Solidsnake som ung?

så jeg kan vite hvem av spilla Solid Snake er i ? Helst ta dem i Rekkefølge (ikke MGS1, 2, 3, men slik at de gamleste tiden kommer først)

Lenke til kommentar

Okey, skal vi se.

I rekkefølge etter tid handlingen foregår:

MGS 3: Her er handlingen satt under den Kalde Krigen i 1964. Historien følger Naked Snake. Han blir senere kjent som "Big Boss" og er Solid Snake sin far.

MGS 1: Her foregår handlingen i år 2005, og følger historien til Solid Snake.

MGS 2: Handlingen her foregår ca. to år etter MGS 1, altså i år 2007. Dette handler også om Solid Snake, og en ny hovedkarakter; Raiden.

MGS 4: Det er foreløpig ukjent når handlingen i dette spillet vil utspille seg, men det er en eller annen gang etter historien i MGS 2.

Lenke til kommentar

MGS2 testet jeg ut i 2002 og må si meg forbløffet over storie-linen. Hvor stor rolle har Hollywood hatt i historien? Var mer begeistret for den enn selve spillet. Var som en 5-stjernes spille film. Utrolig godt gjennomtenkt og dyp. 1`ener var ikke så fenslende og noen sier meg 3 heller ikke vil være så bra. Hva mener folket her?

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at historien er veldig god, hele serien sett under ett også faktisk. Det er så utrolig bra gjennomført, alle detaljene, bakgrunnshistoriene osv. Det er som en film som utfolder seg mens du spiller. Og det er vel derfor mange også har etterlyst en filmatisering basert på Metal Gear Solid. Dette skal visstnok også bli en realitet etterhvert. Tror det kan gå veldig bra så lenge de får riktige skuespillere og sånne ting. At de klarer å få til en fengende historie er det ingen som tviler på. :)

Lenke til kommentar

noen som har lyst til å gi et lite sammendrag av historien i og ting vi får greie på i mgs 1 og 2 ?

har runna begge spilla men husker ikke mye fra mgs1 og 2 ern så gadd jeg ikke å sitte å se alle filmene :/ skal begynne på 3 ern nå snart ;D

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at historien er veldig god, hele serien sett under ett også faktisk. Det er så utrolig bra gjennomført, alle detaljene, bakgrunnshistoriene osv. Det er som en film som utfolder seg mens du spiller. Og det er vel derfor mange også har etterlyst en filmatisering basert på Metal Gear Solid. Dette skal visstnok også bli en realitet etterhvert. Tror det kan gå veldig bra så lenge de får riktige skuespillere og sånne ting. At de klarer å få til en fengende historie er det ingen som tviler på. :)

8657847[/snapback]

Kunne ikke være mer enig. Dette er en av de få spillene sammen med Zelda ocarina of time og noen andre som har etterlatt spor dypt i min sjel og vil alltid stå som noe av det mest innotive og underholdningsmessige samt facinerende jeg noen gang har opplevd innen fornøyelse. Mange ganger ønsker jeg bare karakterene kunne være virkelige baserte (Noe jeg regner med de ikke er?) Man knytter nesten bånd til dem under spill "reisen" Det er 5 år siden sist jeg testet ut MGS2 men husker fortsatt den rød-glødende solen som lå lavt i horisonten, måkene som fløy rundt om kring på olje-riggen og den lille jentungen du måtte protecte. Otacon som den nevrotiske nerden som ringte uavbrutt og skapte frustrasjon og den geniale komponerte musikken som fikk tilværelsen virke fullstendig realistisk og intenst. AHH, får noen minner! Er så takknemlig for at jeg fikk privilegiumet og oppleve noe så vakkert. Og grafikken! Det var ett kapitel for seg selv. Banebrytende med sine myke kanter og intelligente fiender.

Just wow!

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Synes MGS er i en helt egen liga når det gjelder historie. Har aldri opplevd eller spilt noe lignende. Og alle detaljene er bare helt fantastiske. Så godt som perfekt.

MEN det jeg synes er dumt er hvor latterlig mye man tåler. Det er irriterende at det føles "feigt" hvis man løper seg gjennom en horde med folk og spreier kuler rundt seg og overlever (selv om man har tatt 150 kuler i brystet). Synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Sant nok, men sånn er det vel i alle spill. Skulle det vært realistisk så hadde man ikke tålt mange kulene, men da hadde det hele egentlig blitt ganske vanskelig. Det er på en måte nødvendig i et spill at logikken tøyes litt.

8681389[/snapback]

Joda, klart man må tøye logikken litt, men det blir noe for latterlig når man kan gå snake vs. 5 topptrente soldater i åpent landskap og fortsatt vinne. Det kan ødelegge noe av det jeg synes er det feteste med spillet; nemlig å snike meg rundt og ta ned soldat etter soldat uten å bli oppdaget. Klart man kan jo gjøre det hvis man vil, men det hadde vært bedre om man ikke satt igjen med den "fader, nå var jeg feig" følelsen om man blir oppdaget og kløner seg gjennom med 150 kuler i seg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Satser på å få litt liv i denne tråden... :thumbup:

Er det bare jeg som savner strekninger med bare én vakt slik at man kan plage han litt? :p Mulig det er seinere da, er foreløpig bare i hulen...

Hvor får man SAA (Single Action Army) ?

Er det noen våpen som er "vanskelige" å få tak i? (Som ikke ligger midt i veien :) )

PS: Snakker om MGS3:SE :cool:

Lenke til kommentar

Spilte nylig igjennom MGS: Twin Snakes. Var veldig skuffet over det, orginalen var bedre. Soundtracket var på et nivå som var langt under alle andre MGS-spill jeg har spillt før.

Det verste var at spillet var helt sinnsvakt lett, kom igjennom på Extreme uten noe trøbbel whatsoever. Klager ofte over at andre MGS-spill er for lette, men da har jeg ihvertfall mulighet til å skru på en ganske grei vanskelighetsgrad, Extreme eller European Extreme, men når det er så lett at selv de aller vanskeligste ikke er utfordrende, er det gale.

Lenke til kommentar

Å, kom igjen a! Litt liv er det vel ikke så vanskelig å ha her i tråden... :hrm:

Kanskje dere synes MGS3:SE er gammelt og kjedelig, men jeg har akkurat fått det! :thumbs:

Er på The End nå, han er litt vrien! (Egentlig ikke da, men man må ha tålmodighet :thumbup:) Han er forøvrig knalltøff med de råe øynene sine. :!: Noen gode teknikker på å ta han? Prøver med mk22, siden jeg vil ha camo'en hans. Litt vrient å treffe da, menmen... Hvordan får man sniper'en hans? Hvordan tar dere The End? Jeg bruker en litt suicidal måte, jeg skyter i lufta så han merker meg, deretter skyter jeg der skuddene kommer fra :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...