Gå til innhold

Gw 6800gt med mem clock 900mhz


candymann

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk akkurat et Gainward Ultra/2400 6800gt kort (ikke GS) og da jeg installerte kortet gikk alt bra. Så la jeg inn Expert tool (GW's eget overklokkings og overvakings programm) og der ser jeg at memory clocken er på 900mhz. Ikke 1000mhz som vanlige 6800gt kort har. Powerstrip hviser det samme (900mhz).

 

Nå lurer jeg på om nåen vet hva for kort dette er. Er det "defekt", har det feil bios eller hva er det? Ska jeg sende det tilbake eller? Hvorfor har kortet "bare" 900mhz minne hastighet?

 

Mvh Niklas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei , standar 6600GT hasstighet skal vel være på 900mhz? bare XFX sitt ekemplar har 1000mhz , GS , GLH osv

Her er det snakk om 6800GT, og ikke 6600GT. Kan du ikke bare stille hastigheten opp med medfølgende klokkeprogram? Du har uansett retten på din side dersom noe går galt...

Lenke til kommentar
Ja, det er greit nok. Klokke kan man alltid men det jeg lurer på er hvorfor 900mhz og ikke 1000. Jeg syns det er litt rart.

Og er det egentligen ikke så at garantien ryker når man klokker??

Så det må nok vare nået feil på kortet, ikke sant?

Jeg kjenner ikke expert tools noe særlig, men jeg ville installert Cool bits 2 før jeg sendte noe inn...

 

Se om den også viser 900 mhz der (450 mhz ddr)... Gjør den det, ville jeg kanskje revurdert å brukt angrefristen (hvis det er nettbutikk)

Lenke til kommentar

Prövet også powerstrip som også viste 900mhz. Men ska pröve coolbits 2 i morgon så får vi se.

Men dethär kortet klokker ganske bra, tror jeg. Med Expert tool klokker jeg til 420/1200 (max for programmet -> går ikke högre!!) og kan spille doom3 uten problemer, lock ups eller artifacts. Så det er vel ok?

Lenke til kommentar

Jeg tipper på at det er feil spesifikasjon i Bios..Kortet skal kjøre orginalt på 350@1000 mhz..men, så har kortet 2 ns minne..Spesifisert til 1000 mhz..Så hvis du starter opp Rivatuner eller lignende så setter du den til 1000..Blir da overklokking etter dette..Golden Sample har samme minne og kjører på 1100 mhz..Prøv deg med forsiktig overklokking, så ser du om du har fått det du har betalt for..Klarer det ikke over 1000..Send det tilbake..

Lenke til kommentar
Prövet også powerstrip som også viste 900mhz. Men ska pröve coolbits 2 i morgon så får vi se.

Men dethär kortet klokker ganske bra, tror jeg. Med Expert tool klokker jeg til 420/1200 (max for programmet -> går ikke högre!!) og kan spille doom3 uten problemer, lock ups eller artifacts. Så det er vel ok?

Hvis du føler deg trygg på å ta av kjøleløsningen, kan du se hvilket minne som er på..Av og til sitter den 1.6 ns minne istedenfor 2ns..Må være godt kjølt for at minnet skal kjøre overklokket 200 mhz stabilt..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Jeg tipper på at det er feil spesifikasjon i Bios..Kortet skal kjøre orginalt på 350@1000 mhz..men, så har kortet 2 ns minne..Spesifisert til 1000 mhz..Så hvis du starter opp Rivatuner eller lignende så setter du den til 1000..Blir da overklokking etter dette..Golden Sample har samme minne og kjører på 1100 mhz..Prøv deg med forsiktig overklokking, så ser du om du har fått det du har betalt for..Klarer det ikke over 1000..Send det tilbake..

Gud så mange punktumer, blir helt sliten av å lese innleggene dine, nikhuse :p

 

 

Garantien ryker ikke hvis det står i produktsidene at minnet skal kjøre 1000mhz, da bruker du det jo bare etter "fabrikkinnstillinger"!

Lenke til kommentar
Jeg tipper på at det er feil spesifikasjon i Bios..Kortet skal kjøre orginalt på 350@1000 mhz..men, så har kortet 2 ns minne..Spesifisert til 1000 mhz..Så hvis du starter opp Rivatuner eller lignende så setter du den til 1000..Blir da overklokking etter dette..Golden Sample har samme minne og kjører på 1100 mhz..Prøv deg med forsiktig overklokking, så ser du om du har fått det du har betalt for..Klarer det ikke over 1000..Send det tilbake..

Gud så mange punktumer, blir helt sliten av å lese innleggene dine, nikhuse :p

 

 

Garantien ryker ikke hvis det står i produktsidene at minnet skal kjøre 1000mhz, da bruker du det jo bare etter "fabrikkinnstillinger"!

Ja, jeg vet :blush: Er en uvane jeg har lagt meg til :wallbash:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...