SpeZii Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 finner ikke de andre datamaskinene på nettverket hva skal jeg gjøre??,har delt det som skal deles på alle maskiner Lenke til kommentar
Azton Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Er dere i samme brukergruppe? har du samme IP som de andre? har du installert de rette protokollene? har du aktivert Guestaccount? Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Lettere å få hjelp som hjelper om du kan gi mer informasjon om hvordan nettverket og maskinene er satt opp. f.eks. Hva slags OS? Hvordan er IP og nettmaske satt? Fungerer nettverkskortene? Hvordan er maskinene koblet sammen, hub, switch, krysset kabel, coax? Får maskinene pinget hverandre? Er fildeling protokollen installert? Brukes NetBios protokoll? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Om du bruker windows så er dette noen tips. -Sjekk om maskinene har samme ip-gruppe feks. 255.255.255.xxx -Det er lettere å finne maskinene om de er på samme nettverksgruppe feks hjemme, workgroup, arbeidsgruppe osv. -Sannsyneligvis så har alle maskinene tilgang til internett på en eller annen måte. Så da må det være at de ikke har samme ip-gruppe (ip-range). Om de har det så kan du gå på: Microsoft Windows nettverk / Microsoft windows network også på hele nettverket/entire network. Da kanskje du finner noen maskiner eller andre nettverk. Lykke til. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg også har problemer med dette...Men jeg finner maskinene men kommer ikke inn.. Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 prøv å disable brannmuren på alle maskinene...må gjøre det på maskinene mine Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 1. Sjekk brannmur 2. Sjekk at fildeling er slått på 3. Se at dere har delt filer 4. Prøv å ping hverandre på ip (start - kjør - cmd - ping xxx.xxx.xxx.xxx) 5. Sjekk at dere har en account dere kan bruke (f.eks guestaccount) 6. Prøv å nå hverandre ved å skrive \\"datamaskinnavn" i explorer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå