Rebel-Rider Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Jeg gjorde en oppdagelse her om dagen som overrasket meg. Etter at jeg hadde installert den mye MIST psuen min så tenkte jeg at en kikk under lokket på den "gammle" (1mnd gammel) ikke kunne skade. Da jeg skrudde av lokket og så på 120mm vifta så var det skrudd på en bit med klarplast som dekket halve vifta uten noen åpenbar grunn, å fjerne denne biten med plastikk tar pare et minutt og blir å forbedre temperaturen betraktelig, dette gjøres såklart på egen risiko! Endret 20. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 jøss , hæh? detta var jo bare merkelig da? "ødlege psu sånn" med og tette for lufting messom? hvilken produsent gjør sånt? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Mulig for å få lavere dB? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Ja det er det, psu blir kjøligere og vifta går saktere bezerk har manuell vifteregulering men den kan ikke reguleres undre temp styrt hastighet Endret 20. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Snodige greier.. Jeg har en Sølv med 120mm vifte, kanskje jeg skal rive ut denne greia da.. Men den kan ikke være montert der for en grunn da? Merkelig om de skulle montere en sånn sak der for og forhindre luftgjennomstrømning liksom...? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) vel det var ingenting under den plastingsen som kunne komme in i vifta elns, kunne skjønt det vist det var fare for feks at en kabel kunne kile seg fast i et vifteblad Endret 20. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Fjernt. Må vel åpne og fjerne denne saken da Men har hørt at det kan være litt risky og åpne en PSU og fikle i den? Strøm kan vel lagres (og da er det vel endel ampere det er snakk om) i den over lengre perioder, akkurat som med TV'er og slikt? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Med mindre du stikker fingrene nedi psuen og rører komponentene så skjer det ikke noe, og du skal bare åpne lokket å fjerne 2 skruer som plastdingsen sitter fast i fjerne den og sette på lokket igjen Endret 20. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Kan det hende den er montert slik at luften blir rettet mot noen spesiellt varme komponenter i PSU, slik at de får ekstra god kjøling? Høres veldig rart ut at de ville montere noe ekstra bare for å gjøre kjølingen dårligere Edit: Så på bildet nå, virker ikke som om den plata ville føre til noen mer rettet luftstrøm, så det var nok et dumt tanke av meg Endret 21. februar 2005 av Hybrid_g33k Lenke til kommentar
bidz Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Vel, da har jeg tatt ut den platen. Virker faktisk som luften ut som blåses ut av PSU'en er blitt litt kjøligere. PSU'en min trekker friskluft (fra toppen i et Lian Li PC6277B kabinett), så den blir jo uansett ikke noe varm i det heletatt.. Er kaldluft som kommer ut! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Det der er jo helt meningsløst.... Noen bør kanskje kontakte mplex pga dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå