Petterbw Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 jeg har et elsa gladiac 920 (geforce 3). det funker fett, men av prinsipp skal det klokkes. men..... 1. hvordan gjør jeg det? 2. hvor mye kan jeg klokke? 3. hvor mye bedre blir det? 4. kortet er litt varmt nå, hva er trygt? resten av pcen består av: xp1800 @ 1710mhz (ikke låst opp) abit kr7a raid 512 mb ddr ram (billig merke) har vannkjølt cpu og gpu + 3 tower vifter. kun tips som stemmer. ikke noe "bogus" dritt:) Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Det er et hav av slike poster hvis du bare søker litt, men siden jeg er en så grei fyr skal jeg gi deg noen tips likevel :razz: Quote: Hvordan gjør jeg det? Last ned Nvmax eller søk på Powerstrip på Google Bruk disse programmene til å sakte heve frekvensen. Hvis du ikke vet hvordan de virker så er det en eller annen form for manual i dem. Quote: Hvor mye kan jeg klokke? Inget fasitsvar her. Prøve deg fram. Avhengig av kortet. Hvert kort er forskjellig fra et annet så ikke bli forundret om noen andre får mer med samme kort og kjøling. Kabinettemp og ikke minst temp på gpu og ram spiller jo seff inn. Quote: Hvor mye bedre blir det? Spørs jo seff hvor mye du får klokket. Par hundre til i 3dmarks, 10 fps bedre i Quake 3 Hvem vet? Quote: Kortet er litt varmt nå, hva er trygt? Som sagt prøv deg fram. Blir det ustabilt så klokk ned igjen. Kortet kommer neppe til å gå i lufta. Du sier det er varmt. Hvor varmt? Mål tempen! Du vil ikke akkurat komme langt med 50 grader på ram og gpu. Kanskje et pent lite 85W peltier?? Lang post.. Håper dette hjalp deg litt på vei. Lykke til! [ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-06-23 00:47 ] Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Det er enkelt å overklokke kortet, alt du trenger er et program som du kan bruke til å overklokke kort med...det finnes mange prog som du kan bruke men ikke alle er like bra...prøv et prog som heter powerstrip, det funker fint til overklokking av kort....og hvor mye du kan klokke det kommer helt ann på hvor bra kjøling det er på kortet. Ytelsen øker en del på maskinen når du overklokkert 3dkortet, jeg klarte å overklokke kortet mitt med 50mhz på minne og 30 på cpu'en og scoren min økte fra 7500 3dmarks til litt over 8000 i 3dmark 2001se! Jeg vil anbefale deg å klokke kortet litt om gangen f.eks. 5-8mhz, og hvis kortet ditt fortsatt er stabilt så kan du overklokke det litt til helt til det begynner å komme grafikkfeil når du tester det i 3dmark for da må du nedklokke det litt til det blir som det skal! Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 takk for hjelpen. jeg prøvde nvmax og klokket litt. jeg tror jeg tokk i litt mye med en gang. det funka fint helt til i dag når jeg skulle boote, da begynte hele maskinen og ule. måtte resette biosen. tror jeg lar kortet mitt være i fred. men takk for hjelpen likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå