Yazfat Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har prøvd Symantec, og synes den ikke gjorde jobben bra nok. Prøver nå Kaspersky v4.5 Føler at den gjør jobben bedre, men den tar alt av resusser av den stakkars serveren min. P3 500, med 384 ram Har dere noen andre alternativer til meg?? Lenke til kommentar
dirr Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Du kan prøve nod32, kjører denne hjemme selv og er veldig fornøyd. Har ikke brukt Kaspersky, men nod32 tar hvertfall mye mindre ressurser enn Symantec, også en fordel at den oppdateres daglig. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Takk or tipset, skal sjekke den ut. Det er ikke så mye å velge i når det er snakk om antivirus til server. Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Symantec gjorde ikke jobben godt nok Du brukte Corporate Edition da? Når det gjelder antivirus finnes det 2 typer jeg anbefaler til kunde med servere 1. Norton Antivirus Corporate Edition 2. Trend Officescan Disse er de 2 største. Jeg mener de er dem beste også men det er alltid meninger om den saken Lenke til kommentar
duzzy Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg installerte norman 5.8 på en win2k server, og det fungerte veldig bra. Når jeg skal legge inn på klientene så går jeg på serveren og legger inn via et eget verktøy som var med norman. Syntes det virket veldig greit, personlig så har jeg kun holdt meg til norton tidligere. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg installerte norman 5.8 på en win2k server, og det fungerte veldig bra. Når jeg skal legge inn på klientene så går jeg på serveren og legger inn via et eget verktøy som var med norman. Syntes det virket veldig greit, personlig så har jeg kun holdt meg til norton tidligere. Jeg la inn nornan 5.x med en lisens jeg fikk fra banken min. Men lisensen virket ikke som den skulle. Så det ble bare rot. Måten du beskriver innstalasjonen på, er identisk med Symantec (Norton) Corporate Edition. Har nå lagt inn nod32, så nå håper jeg at den gjør jobben. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg installerte norman 5.8 på en win2k server, og det fungerte veldig bra. Når jeg skal legge inn på klientene så går jeg på serveren og legger inn via et eget verktøy som var med norman. Syntes det virket veldig greit, personlig så har jeg kun holdt meg til norton tidligere. Jeg la inn nornan 5.x med en lisens jeg fikk fra banken min. Men lisensen virket ikke som den skulle. Så det ble bare rot. Måten du beskriver innstalasjonen på, er identisk med Symantec (Norton) Corporate Edition. Har nå lagt inn nod32, så nå håper jeg at den gjør jobben. Norman lisensene som deles ut f.eks fra banker en enbruker lisenser og vil/skal ikke fungere på servere. Lenke til kommentar
enl Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Anbefaler Symantec AV 9.0 Corporate. Funker med alle versjoner av windows. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Norman lisensene som deles ut f.eks fra banker en enbruker lisenser og vil/skal ikke fungere på servere. Det er vel der problemet var da tenker jeg. Hvis jeg ikke er fornøyd med nod32, går jeg tilbake til Symantec 9.0 Lenke til kommentar
kamus Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har testet de forskjellige, men synes faktisk Symantec er en grei løsning. Men nod32 er ett meget bra alternativ, har dog ikke testet nod32 på servern. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Jeg er ganske uenig med endel av dere. Nå har jeg ikke brukt symantec de siste månedene men ut i fra tidligere erfaringer syns jeg Symantec en dårlig løsning. For det første er det relativt dårlig skrevet og ganske fullt av sikkerhetshull. Det ble funnet godt over 80 sikkerhetshull i norton antivirus ved siste sjekk mens f.eks norman slapp fra det med 0. I tillegg er responstiden deres for nye signaturer i snitt veldig mye høyere enn de bedre av selskapene. Jeg mener å huske at de ligger på rundt 23 timer mens de aller beste er under 6. Heldigvis har de kvittet seg med en masse søppel som de hadde med tidligere (protected recyclebin osv) Når man legger til at det ikke samarbeider veldig godt med operativsystemet og er relativt vanskelig å fjerne helt syns jeg det er et dårlig valg. :Edit Kan legge til mine meninger selv om jeg ikke er noen guru på dette (men jeg har jobbet litt med problemstillinger angående disse) : Nod32 - Meget bra, lite ressurskrevende, raske oppdateringer (kun testet på klient) Norman - Meget bra, relativt lite ressurskrevende, raske oppdateringer og sandbox teknologien er meget bra. CA - Bra - Ikke for ressurskrevende, stort sett grei oppdateringsfreksvens F-Secure - Middels på alt (kun testet på klient) Trend Micro - Middels bra, Trege oppdateringer, ikke for ressurskrevende. (Kun testet på klient) Norton/Symantec - Tidvis veldig ressurskrevende, tidvis treg oppdatering, samarbeider relativt dårlig med operativsystemet. Endret 25. februar 2005 av Carnifex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå