*Magnus* Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) hei! som sagt, så installerte jeg Sygate firewallen er om dagen.. å nå plutselig når jeg startet opp PC'en så fikk jeg en lang critical logg.. jeg åpnet den for å sjekke hva det var å da sto det: Time Security type: Severity: 20.02.2005 12:10:43 (time:minutt:sek) Port Scan Major så trykket jeg på den å da sto det: Somebody is scanning your computer. Your computers UDP ports: 1142, 1143, 1144 and 1146 have been scanned from 64.4.12.200.. er det noen som et hva dette er ? i isaffal vet hva jeg skal GJØRE ? -Takk edit: nå kom det fram at den Ip adressen er blokkert for 600sec håper han holder seg unna pc'en min EDIT2: hørte av en kompis som mente at OutPost firewallen er mye bedre enn sygate.. er det sant ? Endret 20. februar 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 jeg tviler STERKT på at Microsoft forsøker å hacke deg, regner med at det er MSN messenger eller noe slikt som har forsøkt å kommunisere med MS Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 jeg tviler STERKT på at Microsoft forsøker å hacke deg, regner med at det er MSN messenger eller noe slikt som har forsøkt å kommunisere med MS er den IP'en fra MS ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 jupp, en WHOIS sier microsoft.com Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 ah ok takk for hjelpen Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Derfor jeg hater kommersielle brannmurer. De er så jævla drama queen. Er bare psykologisk, egentlig. Hadde nesten vært det samme som at bilalarmen din gikk "BEEEEEEP - En person ser inn igjennom vinduet! BEEEEEP - En person studerte bilen din i 2 sekunder mens han gikk forbi!" - Ganske tullete, og ganske slitsomt og. Det surrer hundretusenvis av virus og enda flere idiot-brukere som leter rundt på måfå etter dårlig sikrede maskiner, og bare det å patche regelmessig er nok å holde dem vekke. En brannmur bør gjøre jobben sin med å sperre den trafikken du ikke vil ha inn, og slippe igjennom det du vil ha, og ikke noe mer. Men er vel det at hvis noen bruker penger på en brannmur så vil de vel ha litt "action" og :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå