cd32 Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Heisann! Låste opp min XP1800+ for en tid siden, men har kjørt den på default multiplier: 11.5 med FSB klokking. Dette fordi det var mest stabilt på denne måten.. PROBLEMET mitt må er at jeg gjerne skulle presset litt mere ut av maskinen, MEN nå nekter maskinen å boote på multiplier over 11.5.. Og jeg må resete CMOS. Hva kan vere galt her?! Funker ikke selv med FSB på 133mhz.. Og volten har jeg på 1.85v, burde holde det.. (CPU temp ikke over 55'c) ..anyone? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Kanskje det er verdt å prøve å oppdatere til nyeste BIOS til hovedkortet ditt Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 det kan være at du ikke har låst den opp helt. eller at du gjorde noe galt. du har ikke brukt blyant regner jeg med. prøv å sjekk opplåsingen din. og hvis ikke det går så skyter du maskinen din og brenner restene:) det er den eneste løsningen i sånne situasjoner. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Har maskinen noen gang fungert med endret multiplier? Hvis ikke, er opplåsningen mislykket. Du har ikke oppnådd kontakt mellom ett eller flere av punktene. Er ikke sikker på om du mente maskina fungerte med endret multiplier før, men ikke nå, eller om den aldri har fungert med annen multiplier (men det skjønte du først nå..) Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 23:33, Spaz skrev:Kanskje det er verdt å prøve å oppdatere til nyeste BIOS til hovedkortet ditt Har siste versjonen ja.. Quote: Den 2002-06-22 23:33, Petterbw skrev:det kan være at du ikke har låst den opp helt. eller at du gjorde noe galt. du har ikke brukt blyant regner jeg med. prøv å sjekk opplåsingen din. og hvis ikke det går så skyter du maskinen din og brenner restene:) det er den eneste løsningen i sånne situasjoner. Quote: Den 2002-06-22 23:34, mFaFa skrev:Har maskinen noen gang fungert med endret multiplier? Hvis ikke, er opplåsningen mislykket. Du har ikke oppnådd kontakt mellom ett eller flere av punktene. Er ikke sikker på om du mente maskina fungerte med endret multiplier før, men ikke nå, eller om den aldri har fungert med annen multiplier (men det skjønte du først nå..) Jeg har kjørt prosessoren på 12*140 før, så det har med sikkerhet vert kontakt mellom broene. (Se min hjemmeside under). Hadde jeg hatt penger til det skulle jeg kjøpt meg en hagle og skutt maslinen til he**** men slik er det ikke, vi får se når feriepengene kommer.. skyter kanskje prosessoren da :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå