DementedAlbino Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har lastet ned slayers autoinstaler 2.6 og vil legge denne inn på en cd/dvd som xboxen klarer å lese. Jeg har åpnet imaget i alcohol 120% og brent ut via det, men xboxen klarer ikke å lese cden eller dvd platen. Er der noen spesiel måte dette må gjøres på, eventuelt ett spesielt program som må brukes? Har en verbatim cdrw og verbatim dvd-r Håper noen kan hjelpe meg her, greit å ha autoinstaler klar når jeg får den nye disken min. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Kanskje ikke akkurat det du er ute etter, men det vil kasnkje hjelpe Hvordan lage "boot-cd" og installere dashboard 1. Last ned det dashboard du ønsker. 2. Pakk ut .rar/.zip filen med dasboardet. Filen som heter xxxx.xbe (f.eks. evoxdash.xbe) endrer du til "default.xbe" dersom den allerede ikke heter "default.xbe". 3. Last ned SimpleX ISO http://www.xbox-scene.com/tools.php 4. Start SimpleX ISO og velg "Make an ISO". Velg mappen med dasboardet. 5. Du har nå en iso fil som du kan brenne i f.eks. Nero Burning Rom. NB! Bruk CD-RW eller DVDR plate, da mange xbox'er ikke greier å lese CD-R plater. Husk å velg "Brenn Image/Burn Image" i ditt brenneprogram. Det fungerer ikke om du brenner iso filen som en vanlig datafil. Brenne-instillinger Velg "Disc At Once". Fungerer ikke det så prøv "Track at Once". Velg Avslutt CD/Close Disc (e.l.) Velg så lav brennehastighet som mulig. 6. Sett den ferdig-brente cd'en i xboxen med modchip slått på og start opp. Du kan nå koble til en pc med et ftp program (f.eks. www.flashfxp.com) og krysset nettverkskabel. Sjekk IP'en i instillingene i dashboardet. 7. Skift navn igjen på filen du skiftet i sted. Fra "default.xbe" til "evoxdash.xbe". Overfør alle dashboard filene som ligger i mappen du tidligere pakket ut på din pc til C:\ på xbox. Dersom FTP programmet spør om å overskrive noen filer, så husk å lag en backup av de først. 8. Nå tar du ut "boot-cd"'en og starter xbox, og du skal få opp oppstartskjermen til det dashboard du har installert. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Saken er at jeg alt har iso filen, men når jeg tar den ferdige cdrw eller dvdr inn i xboxen så klarer den ikke å lese den. Skal prøve på nytt nå, se om jeg får det til. Ulempen med cdrw platene er at jeg ikke får valg om å skrive på lavere hastighet enn 16x. Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Tror du må brenne det i et visst format for at xboxen skal skjønne innholdet.. Brann selv en dvd plate med no musikk, bilder og video, og fikk det ikke inn på boxen. Brukte NERO, men valgte sikkert feil format.. tror der var 3 forskjellige valg. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Trodde man måtte bytte cd/dvd-rom på xboxen for å få gjort det jeg Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvis du skal ha musikk, film o.l inn på xbox via cd/dvd (det formatet som dvdrommen man har i xboxen klarer å lese) kan den brennes vanlig, dvs at den kan leses på pc og xbox. Trenger ikke bytte dvdrom nei. Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Saken er at jeg alt har iso filen, men når jeg tar den ferdige cdrw eller dvdr inn i xboxen så klarer den ikke å lese den. Skal prøve på nytt nå, se om jeg får det til. Ulempen med cdrw platene er at jeg ikke får valg om å skrive på lavere hastighet enn 16x. Har brent ut Slayer Auto Installer på cd-rw og den virker på gamle og nye xbox'er. Prøv Nero hvis du ikke får det til med Alcohol 120%. Nero Version 6.x Launch Nero. Choose Recorder / Burn image Browse to the location of the ISO file and select the ISO file you want to burn to cd/dvd Check the option "Finalize CD (No further writing possible!) Click on "Burn" now. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Kan ikke se at du skriver noe om chip her, men regner med at du har det i xbox`n når du prøver å spille brennte cd/dvd Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Kan ikke se at du skriver noe om chip her, men regner med at du har det i xbox`n når du prøver å spille brennte cd/dvd Tja, jeg trenger vel ikke slayers for å spille brennte spill? Grunnen til at jeg skal ha slayers er for å klargjøre min 250 GB disk i xboxen. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Det eneste jeg har gjort, er å velge å åpne .iso-fila i Nero Burning Room, krysse av for finalize CD/DVD, og BRENN. Om du har en krysset kabel eller koblet til Xbox med switch er det ganske greit å ftp´e .iso-fila til Xboxen, så slipper du å mellomlagre på en CD/DVD. Der bruker jeg Craxtion (4). Jeg connecter til Xboxen i programmet, velger Extract ISO, og angir mappe på Xboxen jeg skal overføre til. Når denne prosessen er ferdig, restarter jeg Xboxen, og vips har det dukket opp et nytt spill på harddisklista mi. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Det eneste jeg har gjort, er å velge å åpne .iso-fila i Nero Burning Room, krysse av for finalize CD/DVD, og BRENN. Om du har en krysset kabel eller koblet til Xbox med switch er det ganske greit å ftp´e .iso-fila til Xboxen, så slipper du å mellomlagre på en CD/DVD. Der bruker jeg Craxtion (4). Jeg connecter til Xboxen i programmet, velger Extract ISO, og angir mappe på Xboxen jeg skal overføre til. Når denne prosessen er ferdig, restarter jeg Xboxen, og vips har det dukket opp et nytt spill på harddisklista mi. Nok en gang... Jeg skal IKKE legge over spill. Til dette bruker jeg qwix. Det jeg skal gjøre er å instalere avalaunch samt formatere og partisjonere den nye harddisken min. Jeg prøvde nå med dvd+r, og da virket det med slayers autoinstaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå