mintman Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Har et litt merkelig sak med temperaturen på CPU'en min. Når jeg starter opp PC for første gang etter at den f. eks. har stått over natta(blitt kald), og brukt pc'en en stund på max load kan den fort gåt opp i 65 grader, og ca. 50 grader idle. Hvis jeg da restater pc'en, går ikke max. load over 45 grader, og idle ligger på ca. 40 grader, og dette holder den stabilt. Maskinen kjører stabilt på begge alle temperaturene, så noe stort problem er det ikke annet enn at det er irriterende. Kan det være CPU'en det er noe problem med, eller ligger det heller i måleren. Jeg bruker SpeedFan til å måle med, men andre måle-software har vist det samme resultatet. Noen som har noen ide? Specs: Chieftec Dragon Tower Be Quiet Power Supply 400W MSI K8N Neo2 PLatinum AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 939, 512KB cache Asus V9999 GeForce 6800 128Mb DDR TV-out DVI 2XCorsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered 2X200 GB Western Digital 1X80 GB Western Digital NEC DVD recorder ND-3520A IDE Lite On CD/RW Endret 20. februar 2005 av gstavdal Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har samme problem med mitt Neo2. Det ser ut som om at Vcore er høyere "første" gang man slår på maskinen og derfor høyere temp. Har prøvd forskjellige bioser med samme resultat. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Virker da i mine øyne som temperaturmåleren for CPU viser for mye da du starter den første gangen, etter du har restartet den legger den seg mer normalt slik den bør være. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Virker da i mine øyne som temperaturmåleren for CPU viser for mye da du starter den første gangen, etter du har restartet den legger den seg mer normalt slik den bør være. Det er nok ikke temp sensor som viser feil men Vcore som er litt høyere ved start derfor høyere temp. Er bombesikker på det da jeg selv har samme "problem". Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Jaja, om vcore er så ustabil at temperaturen på CPU er 20 grader høyere den første gangen er det noe som er alvorlig galt. Tror heller at temperatursensor + vcore kan være synderen. Endret 20. februar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg fant ut av "termometeret" på neo2 hovedkortene ikke er så særlig nøyaktige... De bommer med veldig mye så ikke ta dem så seriøst. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Så spørs det om dette er fysiske feil på termometerne som ikke kan rettes på uten å levere det tilbake, eller om det kan rettes på ved fremtidige BIOS oppdateringer. Men maskinen fungerer, så da gidder jeg ikke bruke for mye tid på det Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Dette er et kjent problem/bug og er ingenting å bekymre seg over . Eneste bakdelen er ved bruk av smart target bios funksjon vil man måtte restarte for å sette temp registeret pånytt . http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=73...19673#msg519673 Det finns forøvrig en løsning med å resette registeret til ny offset verdi vha denne: CpuTmpSet.zip Les om å bruke "cputmpset" her: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=68190.0 http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=52224.40 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå