Gå til innhold

svchost.exe bruker 50-99% CPU

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på LAN nå, og har fått et lite problem.

Svchost.exe bruker 50-99% spu konstant, og spiser dermed kapasiteten til pcen min. Problemet begynte etter at alle kobla seg på nett, så det ville jo være nærliggende å tenke at det var et virus. Dog finner NOD32 ingen virus, så jeg skjønner ingenting.

Jeg er klar over at en av oppgavene til svchost er å håndtere fildeling i windows-nettverk, men jeg har skrudd av fildeling og problemet er der ennå.

Hvis jeg rebooter maskina så forsvinner problemet litt, men etter 5-10 min så er det der igjen; først med 50% bruk, også stiger det til 90-99%.

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@tersvenn: Jeg la inn det programmet der, og sjekka litt. Fant ikke ut så mye, ettersom det er så inni helvete mange forskjellige greier som kjører der.

Firewallen ga meg dog beskjed om at tftp.exe ba om en utgående tilkobling via svchost.exe. Den har jeg aldri sett før, så jeg blokkerte den. Problemet er der fortsatt though.

EDIT: Noen andre som har noen forslag? :)

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Takk, fflex. Programmet fant ingen virus blant prosessene, så da tyder det jo på at det ikke er virus inne i bildet. Nå har PCen stått på i 12t sammenhengende, og problemet har ikke vist seg, så jeg tenker det er vekk. Det hadde dog vært greit vite hva det var, menmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...