Wizendraw Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg sitter på LAN nå, og har fått et lite problem. Svchost.exe bruker 50-99% spu konstant, og spiser dermed kapasiteten til pcen min. Problemet begynte etter at alle kobla seg på nett, så det ville jo være nærliggende å tenke at det var et virus. Dog finner NOD32 ingen virus, så jeg skjønner ingenting. Jeg er klar over at en av oppgavene til svchost er å håndtere fildeling i windows-nettverk, men jeg har skrudd av fildeling og problemet er der ennå. Hvis jeg rebooter maskina så forsvinner problemet litt, men etter 5-10 min så er det der igjen; først med 50% bruk, også stiger det til 90-99%. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
kzn Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 har blitt sånn noen ganger til meg å... men har bare avslutta svchost i task manager så har det blitt bra igjen Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har ikke tillatelse til å avslutte den prosessen (har selvfølgelig administratorbruker). Har forresten Win2k, om det utgjør noen forskjell. Lenke til kommentar
kzn Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 åja.. har xp jeg å da går det greit å avslutte den... Lenke til kommentar
tersvenn Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Det der hørtes ikke noe særlig ut. Windowsen din tar jo strupetak på seg sjøl Her er det ugler i mosen skulle jeg tro, sjekk her om det kan være et skritt på veien: MS W2K SVCHOST Endret 20. februar 2005 av tersvenn Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) @tersvenn: Jeg la inn det programmet der, og sjekka litt. Fant ikke ut så mye, ettersom det er så inni helvete mange forskjellige greier som kjører der. Firewallen ga meg dog beskjed om at tftp.exe ba om en utgående tilkobling via svchost.exe. Den har jeg aldri sett før, så jeg blokkerte den. Problemet er der fortsatt though. EDIT: Noen andre som har noen forslag? Endret 20. februar 2005 av WizendraW Lenke til kommentar
tersvenn Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jaja, det var jo verdt et forsøk. Man kan aldri vite. Fant noe interessant: TFTP = W32.Blaster Noe info her ang TFTP - TFTP INFO Lykke til Lenke til kommentar
fflex Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Prøv dette progget. Tar knekken på en del virus som ligger i prosesser. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Takk, fflex. Programmet fant ingen virus blant prosessene, så da tyder det jo på at det ikke er virus inne i bildet. Nå har PCen stått på i 12t sammenhengende, og problemet har ikke vist seg, så jeg tenker det er vekk. Det hadde dog vært greit vite hva det var, menmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå