Gå til innhold

CPU arbeider på 100% hele tiden.

Evolve

Anbefalte innlegg

Når jeg for noen dager siden lastet ned en film fra kazaa og startet den så gikk alt plutselig veldig sent, det tok bl.a 5 minutt å komme inn på winamp ...

Innpå oppgavebehandling og ytelse står det at CPU arbeider på 100%.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få den til arbeide normalt igjen, har kjørt noen beta- og prøve-versioner av bl.a norton antivirus, jeg har også kjørt anti-spyware.

Jeg fant ingen virus men et par spywares som jeg da fjernet.

Problemet har ikke gitt seg og jeg vet ikke hva som er galt, noen av dere som har opplevd noe lignende eller kan hjelpe meg med dette?

Jeg har en 1400 mhz AMD Athlon Processor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje disse kan hjelpe:

Clicking AVI Files on explorer casuing 100% CPU Usage

Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI files.

It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire

AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in

the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not

fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire

AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably

cause 100% CPU usage and heavy memory usage.

To solve this problem all you have to do is the following:

1. Open up regedit

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties

displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a

small price to pay for saving you resources.

NOTE: Please use caution when using regedit. Improper usage may cause windows to behave

imcorrectly. Also, I cannot be held resposible. Backup your registry first.

avi files causing high cpu usage again with installation of XP SP1

I have recently installed Windows XP SP1 update and have found that the problem with avi files

causing 100% cpu usage started happening all over again. I tried to do the original tweak shown

on the site, but the registry key specified was already deleted. I searched around and found

this tweak that fixes the problem, in both the original release of Windows XP and the SP1 update.

The ultimate solution

To correct the misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.

"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files.

This will not effect your ability to play files, get file attributes, or even view thumbnails.

I really think Microsoft is trying to make sure people only use mpeg

Lenke til kommentar

jeg setter en finger på at det er virus, sjekk på "prosses" i oppgavebehandlin og se hvilken prosses som gjør dette, det kan være svchoost.exe, et virus som legger seg til i en prosses som windows trenger, derfor noen antivirus program ikke finner den...

Hvis det er svchoost.exe så gå inn her og sjekk om du kan få gjort noe med det

:thumbup:

EDIT: skrev prossesor istedenfor prosses :blush:

Endret av LgitechDInovo
Lenke til kommentar
jeg setter en finger på at det er virus, sjekk på "prosses" i oppgavebehandlin og se hvilken prosses som gjør dette, det kan være svchoost.exe, et virus som legger seg til i en prosses som windows trenger, derfor noen antivirus program ikke finner den...

EDIT: skrev prossesor istedenfor prosses :blush:

Ehm?

selv har jeg hele 5 prosesser som heter svchost.exe...

hvor mange skal det være av disse?

Lenke til kommentar

EDIT: skrev prossesor istedenfor prosses  :blush:

Ehm?

selv har jeg hele 5 prosesser som heter svchost.exe...

hvor mange skal det være av disse?

Hvis den heter svchoost eller scvhost så er det virus.

Lenke til kommentar

Du skal ikke ha en prosess som heter scvho*!* Dette er virus. De binder seg til CPU kapasitet og mange (eller ingen) antivirusprogrammer finner dette. Det enkleste er å laste ned en standalone install av alle servicepack installasjonene og en antivirusklient. Brenn dette ut på cd'er og merk dem godt. Reinstall windows og legg til disse installeringene på nytt. UTEN tilgang til internet. Da vil du nok ikke ha noen problemer med scvhost senere. (forhåpentligvis). Dette "viruset" ødela hele TG for meg i fjor. Så jeg er sikker på hva jeg prater om ;)

Lenke til kommentar
Du skal ikke ha en prosess som heter scvho*!* Dette er virus. De binder seg til CPU kapasitet og mange (eller ingen) antivirusprogrammer finner dette. Det enkleste er å laste ned en standalone install av alle servicepack installasjonene og en antivirusklient. Brenn dette ut på cd'er og merk dem godt. Reinstall windows og legg til disse installeringene på nytt. UTEN tilgang til internet. Da vil du nok ikke ha noen problemer med scvhost senere. (forhåpentligvis). Dette "viruset" ødela hele TG for meg i fjor. Så jeg er sikker på hva jeg prater om ;)

Quote Microsoft:

Svchost.exe-filen er plassert i mappen %SystemRoot%\System32. Ved oppstart kontrollerer Svchost.exe tjenestedelen av registret for å lage en liste over tjenester som må lastes inn. Flere forekomster av Svchost.exe kan kjøres samtidig. Hver Svchost.exe-økt kan inneholde en gruppering av tjenester slik at separate tjenester kan kjøres, avhengig av hvordan og hvor Svchost.exe startes. Dette gir bedre kontroll og lettere feilsøking.

Jeg har Norton Antivirus med de nyeste oppdateringene, Adaware, Spybot... og ingen av disse har noen gang gitt alarmer om at svchost prosessene som kjører innehar noe virus....

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar

Quote Microsoft:

Svchost.exe-filen er plassert i mappen %SystemRoot%\System32. Ved oppstart kontrollerer Svchost.exe tjenestedelen av registret for å lage en liste over tjenester som må lastes inn. Flere forekomster av Svchost.exe kan kjøres samtidig. Hver Svchost.exe-økt kan inneholde en gruppering av tjenester slik at separate tjenester kan kjøres, avhengig av hvordan og hvor Svchost.exe startes. Dette gir bedre kontroll og lettere feilsøking.

Jeg har Norton Antivirus med de nyeste oppdateringene, Adaware, Spybot... og ingen av disse har noen gang gitt alarmer om at svchost prosessene som kjører innehar noe virus....

Og dette er du sikker på....? wink.gif

Ja, les riktig du :p

S-C-Vhost ikke S-V-Chost, den er en del av Windows.

Endret av Fur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...