Gå til innhold

Hvilket nytt skjermkort til "litt eldre maskin"?

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Heisann!

Er på utkikk etter et nytt skjermkort til en "gammel" maskin...

P4 - 2.0ghz Northwood

512 RDRAM - 400mhz

Husker ikke hvilket hovedkort som står i maskina; men var "top-of-the-line" når jeg kjøpte det =)

- AGP 4x....

ASUS GF3 - deluxe :D

Er interessert i å kunne kjøre spill som Doom3, HL2, World of Warcraft - helst på 1280x1024, da dette er native oppløsningen på skjermen som skal benyttes...

Er det mulig å oppnå bra systemytelse med et flott skjermkort? Eller fungerer resten av systemet som en flaskehals?

Er interessert i å betale 2000-3000 - men vil dette være overkill jamnfør "flaskehalsproblematikk"?

Hvilket kort gir mest for pengene per dags dato?

Mvh.

Quinti

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
kjøp et 6600gt og en 512mb brikke til :)

Ikke aktuelt =)

512 RDRAM koster 1700 spenn...

Så får klare meg med 512 foreløpig =)

Takk for respons uansett

Mvh,

Quinti

Lenke til kommentar

du kan prøve å selge hk, cpu og ram for 1000kr(ellerno) for så å kjøpe:

amd 64 3000 (939)

et 939 hk

minne (1*512)

6600gt

koster vel rundt 4500kr, men da har du muligheten for å kjøpe ddr ram, pluss at du har fått deg en mye kraftigere cpu :)

Eller så kan du ganske enkelt kjøpe et 6600gt kort til den maskinen du har nå, og kjøpe snop for resten :cool:

komplett har 6600gt på tilbud denne helgen 6600gt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Joa.. Flere gode forslag her... =) Så igjen takk for respons..

Er ikke aktuelt å skifte ut resten av hardwaren, da den neste stasjonære maskinen jeg kommer til å kjøpe vil være en MAC... Trenger bare et kort til å spille med inntil videre....

6600gt virker som et oppegående kort - men er 256mb skjermminne å foretrekke siden jeg har så lite ordinær ram?

Får heller ikke lønn på noen uker enda - så helgetilbudet her blir nok ikke aktuelt :/

Helsingar,

Quinti

Lenke til kommentar

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP,"Ultra/1960 XP GS"ViVo/2xDVI, Retail gir veldig mye for pengene, samtidig vil du få ett godt ytelsesboost i spillene med dette i forhold til GeForce kortet du har.

Det kortet jeg valgte, valgte jeg p.g.a at det koret han ovenfor meg anbefalte bråker mye. ;)

512MB RAM ville i ditt tilfelle hadde vært godt å ha, men er helt enig med deg at 1700kr for 512MB er det absolutt ikke verdt. ;)

Lenke til kommentar
du kan prøve å selge hk, cpu og ram for 1000kr(ellerno) for så å kjøpe:

amd 64 3000 (939)

et 939 hk

minne (1*512)

6600gt

koster vel rundt 4500kr, men da har du muligheten for å kjøpe ddr ram, pluss at du har fått deg en mye kraftigere cpu :)

Eller så kan du ganske enkelt kjøpe et 6600gt kort til den maskinen du har nå, og kjøpe snop for resten :cool:

komplett har 6600gt på tilbud denne helgen 6600gt

problemet er bare det at han får ikke 1000 kr for den cpuen og hk`et hehe.

Lenke til kommentar

6600gt ville som de andre sier gitt deg en god del bedre ytelse en det du har nå...og du for helt sikkert kjørt de aller fleste spill på 1280 oppløsning, men untaket av doom3 da...du får kansje kjørt doom3 på 1280 hvis du har det på medium detaljer. og det er fordi doom3 krever en del cpu og ram, og 2.0 ghz p4 og 512 mb ram er så vidt krava for doom3. men som de andre sier så har du vel kansje tenkt å opgradere cpu/hk/ram en gang og, så er 6800nu hadde kansje vært noe å satse på da, i og med at det holder en del lenger en 6600gt....6800nu koster rundt 2400kr for øyeblikket. finner også i 256 mb versjon men da er man opp i nesten 3000 kr, og da ville jeg heller satsa på 6800GT som koster fra 3000 og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...