Jegermaizter Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei, Jeg har et merkelig problem. Når jeg klokker pcen over et visst nivå, 3.11. Har jeg ikke lyd på pcen... Det kommer opp en beskjed at lydkortdriverene finnes ikke å må installeres på nytt.. Det gjør jeg men rett etter at jeg har installert de kommer det opp att windows ikke fant lyddrivere venligst restart og prøv på nytt. Prøver på nytt, samme skjer. Men om jeg setter ned cpu klokken har jeg lyd igjen. Nyeste BIOS er installert. Lydkortet er integrert. V-core osv står på auto. System specs: P4 Northwood 2.8 Asus P4PE 512 mb Corsair 2700 512 mb Infinion 3200 Ati Radeon 9600 pro Noen som har peiling? personlig tror jeg at det er for liten strømforsyning, eller strømføring i Hk. Rett meg om jeg er på villspor. Regards Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Det kan jo være at lydkortet ikke takler den høye systembussen Lenke til kommentar
Jegermaizter Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Vil det si at om jeg skaffer meg et eksternt lydkort vil det funke? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Du har husket å sette AGP/PCI til 66/33 i bios før du klokket ? Lenke til kommentar
Jegermaizter Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Jepp Lenke til kommentar
uffeulus Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 slenger meg på her eg siden det har samme emne... min kommer opp til 3,363 og da blir den ustabil. eg finner ingen plass på biosen der eg skal sette AGP/PCI til 66/33. har flashet men de hjalp ik serlig. fortsatt en urudig BIOS. men det er vel RAM en som stopper meg? som dere ser er i signaturen min er det dårlig ram. og hk garanterer ikkje at den tar 3200 RAMen. Men den ligger til samen på 2600. kan eg gjøre noen for bedringer slik den blir stabil på 2,4? Lenke til kommentar
Jegermaizter Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Ja, det kan jo også vere rammen, men det er vel lite sansynelig når det er lyden som detter ut? EDIT: Jepp, da funket de. Ganske banalt egentlig. Var bare å sette opp cpu-core. Endret 21. februar 2005 av Jegermaizter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå