Gå til innhold

Hjelp til nedkjøling av PC

nikhuse

Anbefalte innlegg

Lurte på om dere her på forumet kunne hjelpe meg med nedkjøling av PC..Vil gjerne at det ikke skal bråke så mye, men kjøle godt. Jeg må ha en ny prosessorkjøler, chipset kjøler(da det fulgte med HK en LITEN passiv kjøler som ikke er all verden :mad: ), En stillegående vifte i front(som blåsen innover i kabinettet) Har allerde en 80 mm i sidedøren(justerbar og blåser ut, passer ikke andre veien) så den går greit..Og har en 120 mm bak som ikke bråker så mye, og blåser luft ut..Først å fremst er det CPU kjøler som bråker mye..Justerer seg opp og ned...og nei, ikke i forhold til varmen..Helt på bærtur..Noen som kan komme med noen tips og anbefalinger?Gjerne med plassering av viftene også :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fortell hvor mye du har tenkt å bruke så blir det nok en råd skal du se!

Til han som foreslo hull i veggen; Regner med at det ikke var et serriøst innlegg, men hvis noen allikevel skulle bli innspirert av forslaget så er det å be om kondens!

Skal ikke overskride 1000 lappen da..Vil ikke lønne seg å legge en kjempe investering i dette, for da er man jo på god vei til vannkjølingsett..En god CPU kjøler og en front vifte..Jeg er ikke helt sikker på hvilken vei alle skal kjøre..Jeg vet at hvertfall en bør blåse innover..120x120 bak=ut..80x80 side=ut (ja, burde blåse innover men, passer ikke godt andre veien)..Vil det funke ok og la en 120x120 i front blåse innover i kabinettet?

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Hvis du har 1000 kroner å rutte med kan du like så godt innvestere i ThermalTake BigWater! Vannkjøling til 775 kroner!

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108509&mlevel=

+ denne GPU kjøleren til 195,-

http://www.psdata.no/ps.asp?it=110777&mlevel=070400

Sammlet kostnad 970,- :thumbup: !

Er det systemet noe tess da?Er det av de billige som har lett for å lekke?Mye fiklerier for å få det på?Har en sidedør med 80mm vifte, får slangene plass?Ble masse spørsmål gitt :!:

Edit: Må vel investere i ny strømforsyning for å ha dette kitet?

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har termaltake big water og kan anbefale den på det sterkeste.. kjøpte fra mpx.no til ca 500 lappen.. ingen lekkasjer, lett å koble opp, og kjøler bedre en noe annet til samme pris.. får sikkert extreme luftkjølere som kjøler likebra, men ikke like bra og stille.

bare husk å teste systemet for lekkasjer 24 timer før du putter den i.. ingen prob nå ligger tempen på min [email protected] på 27 grader og 38 grader etter full load i 12 timer. :thumbup:

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...