Gå til innhold

Forslag til ny praksis ved stengning av tråder. +

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en følelse av at mange tar det tungt når demmes tråder blir stengt. De heldige for tråden sin flyttet. Mange vil vegre seg for å starte en ny tråd, på korreket måte. For meg er kvaliteten på forumet lik antall tråder der trådstarter har fått et svar han/hun er fornøyd med. Vil en tidsbegrenset stengning kansje være bedre? Selfølgelig blir det mer arbeid, men uansett.

Det andre jeg tenkte på er kategorier. Fra http://forum.hardware.no/ hvor går man til f.eks. linux. Jo trykker på 'Alle kategorier' til venstre og blar nedover 60-70 kategorier. Uoversikligt, lettere å trykke på siste 24 timer og kansje finne en annen post om linux der?

Tre ord regelen. En pc kan vell telle 3 ord?

Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (toreae @ 20/02/2005 : 01:20)
Det andre jeg tenkte på er kategorier. Fra http://forum.hardware.no/ hvor går man til f.eks. linux. Jo trykker på 'Alle kategorier' til venstre og blar nedover 60-70 kategorier. Uoversikligt, lettere å trykke på siste 24 timer og kansje finne en annen post om linux der?

Hmm.. skjønte ikke helt dette her jeg. Du trenger da absolutt ikke trykke på "alle kategorier"? Bare å gå på programvare>linux. Syntes det fungerer utmerket jeg.

3 ord regelen?? E pc kan vel telle tre ord. Hva mener du egentlig med dette?

Lenke til kommentar

Vil en tidsbegrenset stengning kansje være bedre? Selfølgelig blir det mer arbeid, men uansett.

Hva mener du egentlig? At tråder som blir stengt skal åpnes etter en viss periode?

Vet ikke om jeg misforsto spørsmålet, men Linuxkategorien ligger under "Programvare" hvis du ikke finner den.

Denne var også litt vrien, så jeg får bare henvise til nettiketten: tre-ords-regelen

Lenke til kommentar

At tråder som blir stengt skal åpnes etter en viss periode?

Ja et døgn f.eks. for mindre forseelser.

Jeg vet hvor jeg finner Linuxkategorien, men for en ny bruker (andre også, meg selv innkludert) er det ikke lett å finne rett kategori. Det er mange kategorier, og det er mange som begynner en ny tråd med: Jeg vet ikke om dette er rett kategori.

Når man starter en ny tråd kan vel man bare få en tilbakemeldin på att det ikke er tre ord i topic, og at man ikke for postet før man har korrigert dette?

Lenke til kommentar

Stenges tråder så er dem stengt, vi vil ikke innføre noen slags form for tidsperiode der. Da er det raskere og lage en ny tråd og det tenker garantert brukerene og.

toreae: Det er derfor vi kommer til å kategorivisningen vår til neste versjon, slik at det blir lettere å finne frem.

Lenke til kommentar

QUOTE (Vågebu @ 21/02/2005 : 11:34)

Kanskje han mener at det ikke skal være mulig å starte tråder med mindre enn tre ord i tittelen?

Det går ikke ann å starte en ny tråd hvis emnefeltet inneholder mindre enn tre ord. Men det er enkelte tullinger på dette forumet som ikke helt tar hintet (det går mest på IQ tror jeg), og lager en smiley eller noen ekstra mellomrom (deler ett ord feil for eksempel), og omgår regelen på den måten.

Lenke til kommentar

I denne kategorien (kjøp/salg) ligger det grundig informasjon om bruk av emnefelt i annonseringen som du kan finne i toppen av kategorien. Og som blacktower skriver er det klart hvilke følger det vil ha om du velger å ignorere denne.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...