Lurifaxx1 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei! kan noen skrive et simpelt java prog med drawstring og det som trengs for å kjøre det i applet? trenger denne hjelpen. mvh raptopp Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) dette hiver du i en html fil <APPLET CODE="Applet1.class" WIDTH=400 HEIGHT=300 > </APPLET> java kode import java.awt.*; import java.applet.Applet; public class Applet1 extends Applet{ String stringVar = "Hey, I'm a string!"; Font f = new Font("TimesRoman",Font.BOLD,20); public void init() { setBackground(Color.white); } public void paint(Graphics g) { g.setFont(f); g.drawString("The string is: "+this.stringVar, 50 , 50); g.drawString("The string is: \""+this.stringVar+"\"", 50 , 75); g.drawString("The string's length is: "+this.stringVar.length(), 50 , 100); g.drawString("Lower case: "+this.stringVar.toLowerCase(), 50 , 125); g.drawString("Upper case: "+this.stringVar.toUpperCase(), 50 , 150); } } prøv å google litt neste gang du lurer på noe Endret 20. februar 2005 av Sletet+adslkfjv Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg bruker Eclipse, og der er det jo som kjent packages? Hvordan lager jeg applets med Eclipse som kan brukes i nettleser? Virker som om det ikke funker siden class-filene lagd av eclipse tar med pakkenavnet, selv om jeg fjerner det fra klassen? Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg bruker Eclipse, og der er det jo som kjent packages? Hvordan lager jeg applets med Eclipse som kan brukes i nettleser? Virker som om det ikke funker siden class-filene lagd av eclipse tar med pakkenavnet, selv om jeg fjerner det fra klassen? Fant ut nå at jeg måtte legge applet'en i "default package"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå