Gå til innhold

Oppgradering av CPU, HK og RAM!

Anbefalte innlegg

Morn morn!

Jeg går rundt med tanken på å oppgradere pcn min i de delene som henger etter i teknologien.

Jeg sitter nå på en AMD Athlon XP 2400+, et Abit KD7A HK og 1,25 GB DDR PC2100 266 RAM. Disse delene kan gjøre god nytte til en server når jeg får oppgradert det :w00t:

Jeg merker at dette sakker ting ned, særlig når jeg har invistert i nytt grafikkkort, har et meget godt lydkort og andre deler som er "up to date".

Derfor vil jeg gjerne se på mulighetene ved å oppgradere dette, altså CPU, HK og RAM.

Budsjettet ligger på 3-4000 kr, og jeg ville gjerne sett at jeg fikk med 1024 MB minne.

Har dere noen raske oppsett på CPU? (er åpen for både AMD og Intel, men har vurdert ekstra godt 64-bits prosessorene til AMD)

Når det gjelder hovedkort har jeg falt av lasset siden jeg har hatt dette oppsettet i et par år (trenger IKKE god lydstøtte eller skjermkort, LAN gigabit kan den godt ha).

Som sagt skulle jeg gjerne hatt 1024 MB minne, og bussen bør jo da være rask, gjerne det høyeste hovedkortet støtter.

Er jeg overrealisitsk nå, eller er det mulig å få skviset dette innen for prisrammen på 3-4000 kr? Vil noen være så snille å sette opp et lite enkelt oppsett på disse 3 produktene?

:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det perfekte oppsettet for deg:

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED (CPU) MSI K8N NEO2 Platinum Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR (Hovedkort)

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB(RAM)

Samlet sum ca. 3900kr ;)

Rask CPU, nForce3 meget bra hovedkort, Corsair kvalitets RAM!

Tilfredstiller alle krav hva angår spilling,videoredigering, surfing o.s.v

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...