Tronich Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei! Har vært så nisse at jeg har kjøpte meg noen eltax millenium 500 høytalere i fjor (det eneste jeg hadde råd til da) ! Jeg visste at diskanten i disse høytalerne var dårlig, men! Her om dagen fant jeg fram noen gamle fisher høytalere som foreldra mine visstnok skal ha betalt dyre dommer for en gang i tiden. Jeg samenlignet disse med eltax høytalerene. Må si jeg ikke helt visste om jeg skulle le eller gråte. I forhold så hørtes diskanten på eltax ut som en høyttaler som stod i rommet ved siden av. Dette var virkelig noe av det værste jeg har hørt. Så nå lurer jeg på om det kan være en ide å skifte elementer i disse høytalerne, altså diskant og mellomtone. Har sett på peerless elementer. Funker det? Noen som vet delefrekvensene til eltax millennium 500? Tilslutt må jeg bare si at å kjøpe eltax er som å kjøpe katta i sekken, uten katta. For det er faktisk den som er verdt noe! Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 tror du vil få mest utav og bare kjøpe deg nye høyttalere.. kan selvsagt få en forbedring ved og bytte elementer mendet er ikke så lett.. kassa sitt volum burde jo være tilpassa elementene osv.. Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Vet det lureste hadde vært å kjøpe nye. Men sliter litt med penga for tida, så trenger en middelertidig løsning. Vil ha noen JBL høytalere etterhvert. Søskenbarnet mitt har JBL høytalere på en Harman Kardon forsterker. Råeste jeg har hørt. Så nå lurer jeg på om det kan være en ide å skifte elementer i disse høytalerne, altså diskant og mellomtone. Har sett på peerless elementer. Funker det? Noen som vet delefrekvensene til eltax millennium 500? Endret 20. februar 2005 av Tronich Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) tror du vil få mest utav og bare kjøpe deg nye høyttalere.. kan selvsagt få en forbedring ved og bytte elementer mendet er ikke så lett.. kassa sitt volum burde jo være tilpassa elementene osv.. diskan/mellomtone er ikke kresne på kasse-volum. drimot skal du bytte basselementet da støtter jeg det tipset EDIT: skal du ha JBØ kasser da har jeg noen kasser til salgs. er dessverre ripete og fæøe men helt som nye lydmessig. de er helt ribba da så du må kjøpe nytt delefilter, nye elementer og ny dempeull. hehe kan kontakte meg på [email protected] eller PM Endret 20. februar 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Da er vel det lureste å kjøpe nye høytalere. Noen som har noen forslag til bra merker eller spesielle modeller? Jeg er ute etter en høyttaler som spiller bra til både musikk og i hjemmekino'n. Jeg tror jeg kan ha mellom 5-7 tusen å bruke på høytalere. Endret 20. februar 2005 av Tronich Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 det går vel mye på smak og behag dette med lyd men hiver inn et par forslag hvertfall: siden du likte JBL B&W rimelig. B&W litt dyrere.. kanskje du bare vil ha bass? eller fokuserer mer på lydkvalitet? eller kanskje bare mye for penga? her har du litt og se på da så kan du si hvilken lyd du liker så kan vi gi deg flere tips! Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Kankje du bare vil ha bass? Retta litt på den ene linken din phax V-serien er ut! Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kankje du bare vil ha bass? Retta litt på den ene linken din phax V-serien er ut! hehe, javel, tar meg den frihet og retter litt på din link igjen da. Kanskje du bare vil ha bass? Eller kanskje du B A R E vil ha bass! Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hehe... Blir nok en del naboklager hvis man kjøper den siste der ja Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Har selv fått anbefalt DALI DALI Blue 5005LE DALI Blue 6006 DALI Blue 8008 DALI Concept 6 DALI Concept 8 Høyttalere Endret 21. februar 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Joda.. takker for svar! Tror jeg vil gå for noe som har middels bass. Men trenger ikke være CV akkurat. Har en 12" CV sub som står for nok bass. JBL høytalera frister de. Har hørt at B&W har veldig skarp diskant som egner seg best til musikk. Er dette sant? Har heller ikke så mye erfaring med Dali. Endret 21. februar 2005 av Tronich Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Har hørt at B&W har veldig skarp diskant som egner seg best til musikk. Er dette sant? Har heller ikke så mye erfaring med Dali. Jeg synes ikke B&W høyttalere har noe veldig skarp diskant. Den kan høres noe metallisk ut på DM309, men det er ikke noe som er plagsomt. Jeg synes JBL E-80 er en veldig god høyttaler. Passer godt til rock, metal og den slags musikk. Har veldig rask og kontant bass. Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 B&W har skarp diskant som er plagsom når du hører på musikk over lengre tid. CV har råtten lyd, men flytter luft... Å bygge høyttaler selv, er morsomt og kan gi et godt resultat. Hvis du skal bygge selv eller modifisere så er scanspeak diskant et godt utgangspunkt. Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Tror nok jeg går for noen JBL høytalere etterhvert. Av ren nysgjerrighet.. Åssen anlegg har du Peterman? Virker som du er en av dem som seriøst kan litt om hi fi. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Av ren nysgjerrighet.. Åssen anlegg har du Peterman? Virker som du er en av dem som seriøst kan litt om hi fi. Audio Analogue Puccini forsterker NAD T562 DVD/CD B&W DM602 HT (Ryker ved første anledning, til fordel for et par KRIX Apex-3) Musical Fidelity X-CAN v2 Sennheiser HD580 Technics LP spiller fra 70-tallet som fungerer av og til. (Skal byttes i en Rega Planar 3) Nordost kabler + litt annet rusk Har lyst til å kjøpe Audio Analouge cd-spiller samt Black Magic kabler også. Audio Analouge spiller veldig nøytralt med Krix høyttalere. Bare synd cd-spilleren alene koster 11-12 høvdinger. Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Funker nok det der jah Blir nesten flau bare ved å ha nevnt eltax her.. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Eltax er ikke "gode" høyttalere men de holder for de som ikke er så kresne på lyd. Men har man råd kjøp CW Classic 215 DE ER GODE! Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Tror nok ikke at cerwin-vega er et alternativ for meg. CV lager grei nok bass, men høytalerne dems er ikke mye å skryte av. Der får du MYE udetaljert lyd. Men cerwin-vega sine subwoofere er greie nok.. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Vil anbefale PSB Image T45. De har høstet utrolig mange lovord rundtomkring. Image-serien går for å være kanskje det beste i sin prisklasse. Har de selv, og er utrolig godt fornøyd! Til tross for sine relativt små elementer, har de god og fyldig bass, men det beste er likevel mellomtonen. Anbefaler disse på det sterkeste. Hvis du vil ha noe mer bass, kan du jo gå for storebroren, som koster 6300kr, men uansett tror jeg ikke bassen vil være noe stort problem, iogmed at du har sub. Du bruker den uansett ikke under musikklytting. Mvh. Anders Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Godt forslag fra atsjoo,syns jeg.Ellers burde du prøvd å fått hørt på Patos Basic 410.En høyttaler med få svaketer og spiller med god dynamikk.I forhold til pris selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå