Gå til innhold

Lage image av hele "C"

Homme

Anbefalte innlegg

Hei har akkurat reinstaller xp og lagt inn en haug med programmer, da dette tok ganske lang tid og jeg reinstallere xp relativt ofte lurte jeg på en ting;

Er det mulig å lage en gjennomoprettnigs løsning som gjør at jeg kan lage et image av hele "C", sånn at alt av programmer også blir gjennoprettet? Er snakk om endel gig så måtte ihvertfall vært "gjennoprettings cd'ER", er det en mulighet?

(Er ikke interisert i å bruke penger på andre ting enn programvare for dette formålet, altså ikke "gjennoprettnings maskin")

Mvh Kolleckio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp gjort det samme som deg og vil gjøre det samme som det du vil (ja jeg tenkte på det før jeg så posten din)

Vente spent på svar!

Edit: Northon ghost skulle visstnok ha mulighet for dette men jeg fikk det ikke til...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Jeg bruker Drive Image7.0 selv.

For å lage ett image på CD så følger man bare instruksjonene til programmet, så enkelt at selv far kan gjøre det.

Må sies at Drive image komprimerer imaget slik at 7GB systemdisk blir 5gb i mitt tilfelle.

Kan komrimeres mer dersom det er nødvendig.

For å kjøre imaget så booter man fra CDen til programmet slik at man får en ren boot, så kjører man imaget fra CD/DVD.

Er der flere plater forteller programmet deg rekkefølgen.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Drive Image7.0 selv.

For å lage ett image på CD så følger man bare instruksjonene til programmet, så enkelt at selv far kan gjøre det.

Må sies at Drive image komprimerer imaget slik at 7GB systemdisk blir 5gb i mitt tilfelle.

Kan komrimeres mer dersom det er nødvendig.

For å kjøre imaget så booter man fra CDen til programmet slik at man får en ren boot, så kjører man imaget fra CD/DVD.

Er der flere plater forteller programmet deg rekkefølgen.

Det er ikke mulighet å gjøre dette fra en annen partisjon da?

Lenke til kommentar

selv kjører jeg Drive Image 2002 istede for 2003. (likte ikke 2003 særlig godt) det jeg gjorde før var å gå inni programmet, velge Image jeg ville gjenopprette og start. da måtte maskina restarte for så gå i DOS for å begynne gjenopprettingen. når den er ferdig så restarter maskina igjen og du har systemet gjenoppretta slik det var før.

nå i ettertid har jeg laga disketter for disse både for Drive Image og Partition Magic. dette er litt mer praktisk synes jeg da. starter bare med diskettene i og gjenoppretter deretter på vanlig måte.

joda du kan ha Imagene dine på andre partisjoner.

selv har jeg Windows XP og Windows 2000 Imagene mine på forskjellige partisjoner slik at jeg får skilt dem. dette går helt fint og knirkefritt. har aldri feila her jeg omtrent.

Lenke til kommentar

Mye koster Drive Image foresten?

Edit; fant gratis trial versjon, men vil det si at jeg laste ned trial versjonen igjen når jeg skal recovre? (hvis trial tiden er gått utt selføgelig)

Edit; fant det på drive-image.com så var jo ikke så vanskelig å finne ;)

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...