Isabel Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 hei. jeg har et par Creative I-Trigue L3500 - høytalere. de har fungert bra hittil med unntak av volumkontrollen som ikke har vært særlig stabil. den har gitt feil lyd hele tiden, dvs at når jeg har skrudd ned lyden har lyden blitt enda høyere, mens noen andre ganger har lyden vært mega høy når jeg har skrudd på høytalerne. derfor ringte jeg creative for noen dager siden og fikk tilsendt en ny volumkontroll. men problemet stoppet ikke der. når jeg fikk plugget i den nye volumkontrollen og skrudd på høytalerne begynte høytalerne å lage en irriterende pipelyd/skurrelyd som jeg absolutt ikke klarer å leve med. den er ganske høy høytalerne klarer å spille musikk, etc., men den irriterende pipelyd/skurrelyd tar ganske overhånd så lenge jeg ikke setter på full guffe. det er veldig kjedelig når jeg først har fått tilsendt en ny volumkontroll. jeg har planer om å ringe creative på mandag igjen og be atter engang om en ny kontroll. men først tenkte jeg at jeg kunne spørre dere om råd. kanskje jeg klarer å løse problemet uten å ringe dit igjen.. vennlig hilsen isabel Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Trenger kanskje ikke være høytalersettet det er noe galt med..Kanskje med lydløsningen på maskinen din..Hvilket lydkort har du?Kan jo også være dårlige kabler.. Lenke til kommentar
razer Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hadde et lignende problem, startet for noen dager siden etter jeg flyttet pc'en. Det var at trådløstkortet (usb-adapter) låg helt inntil en av høgtalerene. Når jeg flyttet den forsvann skurringen med engang. Just in case Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 nei. det er neppe høytalerne. de fungerte perfekt når jeg brukte den "første" volumkontrollen. jeg tenker det må være noe galt med volumkontrollen siden det er den som er skiftet?? hmm høres NVIDIA® nForce audio riktig ut? jeg er ikke så god på det der med lydkort/hovedkort etc. jeg kan vel kanskje også legge til at jeg har en shuttleSN95G hvis det hjelper Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Hadde et lignende problem, startet for noen dager siden etter jeg flyttet pc'en. Det var at trådløstkortet (usb-adapter) låg helt inntil en av høgtalerene. Når jeg flyttet den forsvann skurringen med engang. Just in case jeg prøvde det, men det funket dessverre dårlig. det er fortsatt en høy irriterende lyd når jeg skrur på høytalerne Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Det er vel en dårlig kobling eller noe som forstyrrer "lydkortet" Du får bare prøve deg frem med forskjellige løsninger..Hvis du kjenner noen som har ett dedikert lydkort så kan du jo prøve å få testet dette for å finne ut om det er det som gjør det..Kan også teste en annen høytalerløsning og se om den også skurrer.. Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Det er vel en dårlig kobling eller noe som forstyrrer "lydkortet" Du får bare prøve deg frem med forskjellige løsninger..Hvis du kjenner noen som har ett dedikert lydkort så kan du jo prøve å få testet dette for å finne ut om det er det som gjør det..Kan også teste en annen høytalerløsning og se om den også skurrer.. så du mener det ikke er noe vits å ringe creative og be om enda en ny volumkontroll? jeg synes det skulle være rart om det skulle være noe galt med lydkortet. for dataen er bare tre måneder gammel. det inkluderer også høytalerne.. i tillegg er jeg ganske sikker på at jeg har koblet ledningene riktig nå. jeg har trippel sjekket bruksanvisningen i dag Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Bare ring å forhør deg hos Creative du..De kan sikkert gi deg en forklaring på problemet regner jeg med.. :!: Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har akkurat samme problem med mitt I-Trigue 3300. Virker som problemet er at kabelen som går fra volumkontrollen er MEGET ømfintlig for eksternt støy (power, andre kabler osv). Jeg trodde første det var det innebyggede lydkortet på hovedkortet som gjorde det, men det hjalp ikke å bytte til Audigy PCI lydkort.. Har også samme lyd hvis jeg drar ut line-out kabelen fra maskina. Vet ikke om disse settene skal være så veldig ømfintlige eller om det er produksjonsfeil? Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Vet ikke om disse settene skal være så veldig ømfintlige eller om det er produksjonsfeil? jeg har forhørt meg med noen andre som har akkurat de samme høytalerne. og de har ikke vært borte i det samme problemet. jeg tror det må være en produksjonsfeil. i går kveld prøvde jeg forresten å ta ut kabelen fra dataen og så skru på høytalerne. de lagde fortsatt den samme lyden så feilen må nok helt sikkert ligge i volumkontrollen. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 I kontrollen eller rett og slett i høytalersettet.. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Min ulyd forsvinner hvis jeg tar ut volumkontrollen, så enten så er det selve volumkontrollen som lager denne lyden, eller så blir settet skrudd av når denne blir tatt ut, vanskelig å si.. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 i går kveld prøvde jeg forresten å ta ut kabelen fra dataen og så skru på høytalerne. de lagde fortsatt den samme lyden så feilen må nok helt sikkert ligge i volumkontrollen. 1: Forsvinner støyen i høyttalerne hvis du kobler bort volumkontrollen? Hvis støyen forsvinner, er det volumkontrollen som lager skurr. 2: Kan du prøve å koble noen andre høyttalere på denne volumkontrollen? Har du støy også her er det helt sikkert volumkontrollen som lager skurr. Regner med volumkontrollen inneholder noen små mengder elektronikk som kan ha feilet eller fått seg en knekk under transport. Det hender. Regner med fabrikken ikke sender ut defekte varer.... Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 i går kveld prøvde jeg forresten å ta ut kabelen fra dataen og så skru på høytalerne. de lagde fortsatt den samme lyden så feilen må nok helt sikkert ligge i volumkontrollen. 1: Forsvinner støyen i høyttalerne hvis du kobler bort volumkontrollen? Hvis støyen forsvinner, er det volumkontrollen som lager skurr. 2: Kan du prøve å koble noen andre høyttalere på denne volumkontrollen? Har du støy også her er det helt sikkert volumkontrollen som lager skurr. Regner med volumkontrollen inneholder noen små mengder elektronikk som kan ha feilet eller fått seg en knekk under transport. Det hender. Regner med fabrikken ikke sender ut defekte varer.... Lyden i mitt sett fosvinner hvis volumkontrollen blir dratt ut, men det høres også ut som om strømmen blir kuttet til settet, så det virker som om det ikke får strøm med mindre denne kontrollen er i. Det kan jo testes med ett headsett for eks på headsett ugangen på denne kontrollen, og sjekke om dette hjelper Ellers har jeg nå testet å fjerne kontroller kabelen fra andre mulige støykilder (Strømforsyning og kabler), dette hjalp ikke. Skal teste å fjerne kablene til høytalerne fra støykilder også.. Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Det kan jo testes med ett headsett for eks på headsett utgangen på denne kontrollen, og sjekke om dette hjelper jeg prøvde å koble et headsett på siden av volumkontrollens headsett-utgang. og når jeg skrudde på volumkontrollen fikk jeg høre den samme høye irriterende lyden i headsettet. derfor er konklusjonen: volumkontrollen er så jeg tror jeg skal ringe creative i morgen og be om en ny volumkontroll for nå er jeg ganske lei detta styret Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Kjempefint om du poster hva de sier, skal se om jeg har tid til å ringe dem selv i morgen Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Kjempefint om du poster hva de sier, skal se om jeg har tid til å ringe dem selv i morgen hola igjen.. nå har jeg ringt netshop. der møtte jeg på en veldig hyggelig mann som anbefalte meg å teste de samme høytalerne på en annen pc + å teste ett par andre høytalere på min pc. hvis den samme lyden oppstår på den andre pcen (noe jeg tror det er stor sannsynlighet for etter utallige tester) + at de andre høytalerne funker 100% fint på min pc, er det bare for meg å sende høytalerne i retur.. mannen mente at ett par høytalere ikke skal lage så mye arbeid. det er jeg vel enig i etter 1 måned med skurr og headsett på huet så det ser ut som det skal ordne seg.. finally go netshop for god service Endret 25. februar 2005 av Isabel Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hadde vært kjempefint om du kunne gitt en tilbakemelding på hva netshop sier når de har fått sett på de Selv kjøpte jeg mitt sett hos komplett så jeg må kontakt Creative direkte.. Og det har jeg ikke orket enda.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå